Gå til innhold

En liten test


Gjest Madam Felle

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest Anonymous

Sniker inn en liten en jeg også

Hvis du er på Sørlandet og slipper en 2,5 KG stålkule fra en høyde på 1 meter, vil den falle raskere gjennom vann som holder en temperatur på -10 grader, eller vil den falle raskere gjennom vann som holder en temperatur på +10 grader, eller vil det ikke være noen forskjell?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sniker inn en liten en jeg også

Hvis du er på Sørlandet og slipper en 2,5 KG stålkule fra en høyde på 1 meter, vil den falle raskere gjennom vann som holder en temperatur på -10 grader, eller vil den falle raskere gjennom vann som holder en temperatur på +10 grader, eller vil det ikke være noen forskjell?

Er vel ikke vann i 1 meters høyde??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Madam Felle

En mann blir stilt for retten og funnet skyldig i overlagt drap. Dommeren ser på ham og sier: «Dette er en av de styggeste forbrytelser jeg noensinne har hørt om, eller har måttet være nødt til å dømme i, og det finnes overhodet ingen formildende omstendigheter ved ugjerningen. Jeg skulle ønske, av hele mitt hjerte, å dømme deg til lovens strengeste straff, men dessverre har jeg ikke noe valg. Du er en fri mann og kan nå forlate rettsalen.» Hvorfor avsier dommeren denne dommen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...