Gå til innhold

immun mot ibux og paracet?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Noen som vet om det er mulig å bli immun mot smertestillende (ibux og paracet)? Tar riktig dose og sånn, men de hjelper fortsatt ikke..

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest_gjest2
Skrevet

Tror ikke helt du er immun mot tablettene men heller at du ikke har virkning av de .Om du har smerter og tablettene ikke hjelper,kontakt legen din.

Gjest Gjest_Ellinor_*
Skrevet

Om du tar mye av det, så kan vanlig dose miste virkningen...

Jeg har endometriose og har hatt noen heftige smerter i magen. Pga dette tok jeg mye paracet/ibux, og det som er greia er at med så sterke smerter skal du ta MYE slik smertestillende - uten at det nødvendigvis har effekt.

I tillegg til å ikke ha fått diagnosen endometriose, hadde jeg migrene - uten at legen skjønte det. Så jeg proppa innpå smertestillende for å klare dagen (uten at jeg nødvendigvis gjorde det).

Resultatet var at jeg rett og slett ikke reagerte på hverken ibux eller paracet etter en stund. Nå, flere år senere, har jeg skjønt når jeg skal ta hva, og fått resepter på noe som er tilpasset mine "lidelser" - og nå kan jeg ta en paracet hvis jeg har lett hodepine og trenger å sove.

Har du brukt mye av det?

Skrevet
Om du tar mye av det, så kan vanlig dose miste virkningen...

Jeg har endometriose og har hatt noen heftige smerter i magen. Pga dette tok jeg mye paracet/ibux, og det som er greia er at med så sterke smerter skal du ta MYE slik smertestillende - uten at det nødvendigvis har effekt.

I tillegg til å ikke ha fått diagnosen endometriose, hadde jeg migrene - uten at legen skjønte det. Så jeg proppa innpå smertestillende for å klare dagen (uten at jeg nødvendigvis gjorde det).

Resultatet var at jeg rett og slett ikke reagerte på hverken ibux eller paracet etter en stund. Nå, flere år senere, har jeg skjønt når jeg skal ta hva, og fått resepter på noe som er tilpasset mine "lidelser" - og nå kan jeg ta en paracet hvis jeg har lett hodepine og trenger å sove.

Har du brukt mye av det?

Har tatt i snitt ca en ibux/paracet for dagen den siste måneden.. Har også prøvd ibuprofen og paracetamol. Var hos legen for en stund siden og da fortalte jeg han om at jeg ikke reagerte på ibux, da fikk jeg bare beskjed om å prøve paracet..

Gjest Elfrida
Skrevet

På meg virker acetylsalisylsyre (dispril, globoid) mye bedre enn ibuprofen og paracetamol.

Skrevet
På meg virker acetylsalisylsyre (dispril, globoid) mye bedre enn ibuprofen og paracetamol.

Ok :) får vel kanskje prøve det.. Fortsatt en uke igjen til jeg skal på MR :P

Gjest Biscuit
Skrevet

Jeg har aldri hatt noen effekt av Paracet. Ibux og Pinex derimot, fungerer som det skal. Synes dette er merkelig, siden jeg har blitt fortalt at Pinex og Paracet inneholder så og si det samme.

Skrevet
Jeg har aldri hatt noen effekt av Paracet. Ibux og Pinex derimot, fungerer som det skal. Synes dette er merkelig, siden jeg har blitt fortalt at Pinex og Paracet inneholder så og si det samme.

Det er bare noen måneder siden ibux og paracet sluttet å funke..

Bør vel og legge til at det er kun ved noen typer smerter det ikke funker. Ved fks hodepine funker det som regel, men ved smerter i knær/skuldre merker jeg ingenting.

Skrevet

Nå vet ikke jeg hvor smertene dine sitter, men til mange lidelser skal en være forsiktig med å bruke acetylsalisylsyre, det virker også blodfortynnende.

Skrevet
Nå vet ikke jeg hvor smertene dine sitter, men til mange lidelser skal en være forsiktig med å bruke acetylsalisylsyre, det virker også blodfortynnende.

Mine smerter sitter i begge knærne og ene skulderen..

Knærne har vært vonde i 2 måneder, men skulderen begynte for noen dager siden

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...