Gå til innhold

Nettavhengig vs plettfri husmor

Fremhevede innlegg

Gjest Gjest_tja_*
Skrevet

har lenge slitt med å bli sittende foran dataen istedenfor å søke jobber og å gjøre husarbeid.

nå har jeg funnet en metode som jeg kaller 30/30.

den går ut på at jeg setter alarmen på 30 min, 60 min, 90 min osv avhengig av hvor mange timer jeg har.

så er jeg 30 min på pc`n og gjør 30 min husarbeid/skrive søknader osv.

funker strålende for meg!!!!

følelsen av å ha fått gjort noe er ren lykke!

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest_pasta_*
Skrevet

Jeg sliter også med husarbeid og alt jeg ellers skal gjøre. Klokke fungerer ikke for meg. Flere ukers samling av klær, papirer, kvitteringer, aviser, støv og rot er såå inspirende. Ingenting hører hjemme der det skal!! :kjefte:

Det må ryddes før det kan vaskes. Jeg hører på musikk og har tatt noen runder, men ingen som kommer hit vil tro at jeg har ryddet her. Bor på 85 kvm. Kjøkkenet er ryddig, men resten er et puslespill med små brikker. Har to boder som er lite brukt. Er redd for å kaste alt inn og gjøre det ufremkommelig.

Har ingen planer om å få gjort alt i dag, men to timer med litt innsats skal gjøre det litt beboelig her. Jeg trives ikke når rotet tar ledelsen.

Skrevet
Jeg sliter også med husarbeid og alt jeg ellers skal gjøre. Klokke fungerer ikke for meg. Flere ukers samling av klær, papirer, kvitteringer, aviser, støv og rot er såå inspirende. Ingenting hører hjemme der det skal!! :kjefte:

Det må ryddes før det kan vaskes. Jeg hører på musikk og har tatt noen runder, men ingen som kommer hit vil tro at jeg har ryddet her. Bor på 85 kvm. Kjøkkenet er ryddig, men resten er et puslespill med små brikker. Har to boder som er lite brukt. Er redd for å kaste alt inn og gjøre det ufremkommelig.

Har ingen planer om å få gjort alt i dag, men to timer med litt innsats skal gjøre det litt beboelig her. Jeg trives ikke når rotet tar ledelsen.

Det høres ut som om du enten har for mye ting og bør kaste noe, eller at du trenger oppbevaringsløsninger. Hyller, bokser, skuffer ol. gjør en enorm forskjell.

Og faste plasser til alt.

Skrevet
har lenge slitt med å bli sittende foran dataen istedenfor å søke jobber og å gjøre husarbeid.

nå har jeg funnet en metode som jeg kaller 30/30.

den går ut på at jeg setter alarmen på 30 min, 60 min, 90 min osv avhengig av hvor mange timer jeg har.

så er jeg 30 min på pc`n og gjør 30 min husarbeid/skrive søknader osv.

funker strålende for meg!!!!

følelsen av å ha fått gjort noe er ren lykke!

hahaha, så bra! Dette må jeg prøve ut. Har ofte dårlig samvittighet for for mye pc-tid kontra husarbeide.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...