Gjest Gjest Skrevet 28. januar 2010 #1 Skrevet 28. januar 2010 Jeg måtte slutte på ppiller grunnet at jeg stadig fikk soppinfeksjon som et resultat av det. Ppillene gjorde at jeg blødde noe mindre enn da jeg ikke gikk på ppiller. Nå som jeg har sluttet med ppiller blør jeg veldig massse igjen og det er slitsomt. Har dere noen råd (piller, naturmedisin, kjerringråd) som kan hjelpe meg å blø mindre?
Gjest Gjest Skrevet 29. januar 2010 #2 Skrevet 29. januar 2010 Du kan få noen tabletter som hjelper mot store blødninger, husker ikke hva de heter. De tas de dagene du føler det blør alt for mye. Veldig kjekt. Hør med legen din.
Gjest Gjest_Ellinor_* Skrevet 29. januar 2010 #3 Skrevet 29. januar 2010 Nå vet jeg ikke hvor gammel du er, men ofte har man blødningsforstyrrelser de første årene etter man har fått mensen. Uansett: Dersom du har plagsom menstruasjon, så er det absolutt noe å ta opp med legen! Lette smerter eller ubehag i magen er ok når man har mensen, men ikke STERKE smerter (mange leger sier det er normalt, da er det lov å krangle). Å blø mye den/de første to dagene av mensen er ok, men ikke å blø gjennom grønn ob på en time flere ganger (mange leger sier det og er greit, men da er det lov å krangle). Poenget er at hvis du har mye plager med mensen, og det er en stund siden du var i puberteten, så er dette noe legen skal ta på alvor. Selv (nå er jeg et ekstremt tilfelle) har jeg store plager og har måttet ha diverse resepter osv, men greia er det at det skal ikke være noe problem å fungere normalt når man har mensen. (Hvis alle damer skulle hatt det som meg, og legen sa jeg var normal, så hadde menneskeheten gått under for leeeenge siden - bytta lege)
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå