Gjest Gjest Skrevet 28. januar 2010 #1 Skrevet 28. januar 2010 Jeg vet jeg har lite jern/tomme jernlagre,og er satt på jerntabeletter.Jeg må innrømme at jeg ikke er noe flink å ta disse.. har aldri vært flink når det gjelder piller og slik. har i det siste vært ekstreemt trøtt,kan det ha noe med jernet å gjøre?kan det være "farlig" å ikke ha nok jern i kroppen? Blir takknemlig for svar! (og ja-jeg skal tvinge meg selv til å få i meg disse tabelettene)
Cata Skrevet 28. januar 2010 #2 Skrevet 28. januar 2010 Nja, farlig og farlig... Det legen min i sin tid sa til meg var at det belastet kroppen (spesielt hjertet) mer enn om man har normale jernlagere/blodprosent. Hvis det er lite hemoglobin i blodet klarer det ikke transportere så mye oksygen som vanlig ut til cellene i kroppen så dermed må hjertet jobbe litt mer for å øke "hastigheten på transporten" slik at cellene får det de trenger. Så selv om det ikke er akutt farlig, kan det vel på sikt føre til at kroppen blir lettere utslitt.
Gjest Gjest Skrevet 28. januar 2010 #3 Skrevet 28. januar 2010 Det kan bli farlig hvis det går langt nok, men det er sjeldent. Men det sliter jo ut kroppen, og det kan gi andre følger.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå