Gå til innhold

Hvem er ditt forbilde innen trening?


Ariel Simone

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

ja som overskriften sier :)

og har dere et spesielt bilde som motiverer dere?

Det skulle ikke være så vanskelig å gjette utifra nicket mitt. :)

Jeg var ikke særlig sykkelinteressert da Lance Armstrong ble verdensmester i sykkel-VM i Oslo i 1993, men jeg så på det allikevel av en eller annen grunn. Dermed lærte jeg meg hvem han var, og ble også oppmerksom da jeg så at han hadde fått kreft i 1997. Etterhvert har jeg fått med meg hele historien: Han hadde testikkelkreft med spredning til lungene og hjernen, og ble operert dagen etter at han hadde fått konstatert dette. Legen sa til ham at han hadde 50% sjanse til å overleve. Egentlig anså de sjansene for å være 10%, men de ville ikke ta motet fra ham fullstendig. Lance kjempet mot kreften, og vant mot alle odds.

Siden har han som kjent vunnet Tour de France sju ganger. En fordel han har mot alle de andre "vanlige" rytterne er at han vet hvordan det er å være døden nær og kjenne seg forferdelig, så når han lå jamsides med Ulrich og de andre sammenlagtkandidatene og kanskje var litt på defensiven, trengte han bare å tenke på hvor mye hardere kampen mot kreften var.

Lance er sikkert ikke verdens mest omgjengelige person, det er ikke få som har fått føle hans vrede, men han ville ikke vunnet om han ikke var slik. Han har en enorm tro på seg selv, og liker å kjempe. Selv er jeg nok en del rundere i kantene, men så har jeg da langt lavere ambisjoner enn ham. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Meg selv? Jeg mener, jeg vet at jeg aldri vil få en kropp lik noen annen, så jeg setter meg realistiske mål tilpasset min kroppsform. Jeg kan aldri bli noen atlet, eller bli mer enn 47 kg. (!) uansett hvor hardt jeg prøver. Satser heller på lange, slanke muskler som kanskje er litt mer oppnåelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tigress

Victoria Pendleton - fantastisk dame! Eg er litt fascinert av Mario Cippolini også, sjølv om han var ute av sykkelsirkuset før eg blei interessert i sykling er han ein legende, og ein fargerik ein.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Meg selv? Jeg mener, jeg vet at jeg aldri vil få en kropp lik noen annen, så jeg setter meg realistiske mål tilpasset min kroppsform. Jeg kan aldri bli noen atlet, eller bli mer enn 47 kg. (!) uansett hvor hardt jeg prøver. Satser heller på lange, slanke muskler som kanskje er litt mer oppnåelig.

Det var ikke snakk om kropp. Det var snakk om motivator! Noe HELT annet. :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest strykebrett

Jeg har ei venninne som er min motivator. Hun er kjempeflink til å trene, og det er gøy å trene sammen med henne. Hun kan mye, og hun deler gjerne av kunnskapen sin. En annen ting som er så fint er at det ikke blir noen konkurransestemning mellom oss. Har tidligere trent sammen med folk jeg føler at hoverer hvis de løfter mer eller løper raskere enn meg, og det er ikke noe gøy.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Jane_*

Mitt treningsforbilde er Kari Jaqueson ! Synes hun har en sund innstilling til trening (og kosthold og leve livet), utstråler masse energi og glede - og inspirerer !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var ikke snakk om kropp. Det var snakk om motivator! Noe HELT annet. :jepp:

Du har rett i dette! :)

Men for min del er likevell min egen motivator meg selv. Jeg blir ikke motivert av å høre hva andre sier, se andre trene, eller se deres prestasjone. Jeg blir motivert av mine egne tanker, min egen vilje og min egen målsetting! :)

Mitt treningsforbilde er Kari Jaqueson ! Synes hun har en sund innstilling til trening (og kosthold og leve livet), utstråler masse energi og glede - og inspirerer !

Hmm..Må si meg litt uenig i denne. Greit nok for mange år siden at hun gjorde det, men i dag synes jeg hun grenser til usunt sunn.

Endret av Teriyaki
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...