Gå til innhold

Hurtigruten


Nay

Anbefalte innlegg

Skal en tur til Tromsø i sommer og har lyst på et par dager på Hurtigruten i samme slengen. Hvilken strekning syns dere er den fineste? Hva MÅ jeg ikke gå glipp av?! :foto:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har ikke kjørt Hurtigruten selv, men har gitt en tur med den til svigers. Vi kjøpte turen fra Tromsø til Trondheim (altså sydgående). Tror det skal være noe av det beste på hele strekningen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Æh... alt? Jeg reiste fra Bergen til Kirkenes og tilbake igjen, og ærlig talt synes jeg hele turen var fantastisk! Klarer ikke peke ut ett område som var bedre enn de andre, men de var jo veldig forskjellige. Veldig fint med fjell og fjord ved Geiranger, fin natur ved Trøndelagskysten, mer fjell i Nord-Norge...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke kjørt Hurtigruten selv, men har gitt en tur med den til svigers. Vi kjøpte turen fra Tromsø til Trondheim (altså sydgående). Tror det skal være noe av det beste på hele strekningen.

Høres veldig bra ut, da kan det jo kombineres enkelt med fly også :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Æh... alt? Jeg reiste fra Bergen til Kirkenes og tilbake igjen, og ærlig talt synes jeg hele turen var fantastisk! Klarer ikke peke ut ett område som var bedre enn de andre, men de var jo veldig forskjellige. Veldig fint med fjell og fjord ved Geiranger, fin natur ved Trøndelagskysten, mer fjell i Nord-Norge...

Hehe, kanskje ikke så lett å begrense det, nei... :fnise: Nå skal det sies at jeg er typen som omtrent blir sjøsyk av å se en båt, men jeg elsker fjell, fjell og mer fjell, så da tenker jeg at jeg klarer noen dager! Babysteps... :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, kanskje ikke så lett å begrense det, nei... :fnise: Nå skal det sies at jeg er typen som omtrent blir sjøsyk av å se en båt, men jeg elsker fjell, fjell og mer fjell, så da tenker jeg at jeg klarer noen dager! Babysteps... :ler:

Haha, kjenner flere som deg! Det finnes jo ting du kan ta som skal hjelpe mot sjøsyke da! Mye humbug ute og går, men noe jeg ser i omtrent alle tester og råd er ingefær! Du får ingefærkapsler på apoteket, verdt et forsøk! Faren min tok reisesyketabletter før vi dro, han ble ikke syk - men var hjerneløs zombie i to dager og forsto omtrent ikke hva som foregikk rundt seg. :fnise:

Ellers hadde vi bare en dag hvor du egentlig merket bølgene (selvfølgelig den dagen det var buffet til middag, hehe), de andre 12 dagene var fine. De har ganske gode stabilisatorer på skipene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Må henge meg på her...;)

Har nemlig ønsket meg en strekning i bursdsgave i år!

Vil vite hvilken strekning folk anbefaler hvis man bare skal ta 1 strekning!!

Vil reise uten barn, og får ikke barnevakt langs hele turen...;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...