Gå til innhold

Jojobaolje!

Charn666

Anbefalte innlegg

Hva er din erfaring med jojobaolje?

De aller fleste som har skrivet om det har sagt det er veldig bra.

Men har også kommet over folk som sier dem får kviser av den. NOT GOOD!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jojobaolje tetter IKKE porer. Men øser og pøser man på, så er det klart det kan være fare for noe blir tett. Typ 2ss på ansiktet om gangen :fnise:

Om man får kviser ved liten påføring, så er det en reaksjon. Ikke oljen i seg selv.

Jeg elsker jojobaolje!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har aldri fått kviser av Jojabaolje, og den inneholder ikke noe som skulle gi kviser, så den er temmelig trygg. Jeg brukte Jojobaolje i stedet for fuktighetskrem en lang periode, det fungerte veldig bra frem til det begynte å bli kaldt i vinter, da måtte jeg erstatte den med noe som gir mer intensiv fukt (Decleor Ylan-Ylang Night Balm, fantastisk produkt). Bruker den i håret også, utmerket til det bruk også. I alt et veldig godt produkt som har mange bruksområder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jojobaolje inneholder ingredienser som skal hjelpe MOT kviser, så tror ikke du trenger å bekymre deg for det. Jeg elsker jojobaolje. Bruker den i ansiktet og på kroppen, og gjerne i badekaret også :)

Jeg kjøper min jojoba på Coastal Scents, det koster det 14 dollar (82 kr) for en halv liter :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jojobaolje inneholder ingredienser som skal hjelpe MOT kviser, så tror ikke du trenger å bekymre deg for det. Jeg elsker jojobaolje. Bruker den i ansiktet og på kroppen, og gjerne i badekaret også :)

Jeg kjøper min jojoba på Coastal Scents, det koster det 14 dollar (82 kr) for en halv liter :D

HVA????

det var superbillig. men er den kaldpresset?

jeg har ikke langt erfaring, kun brukt det i en måned.

jeg byttet fordi jeg fikk tilstoppede porer i kinnene/fet og glinsete hud i tsone uansett hva jeg gjorde pga fuktighetskrem fra Boots No7.

har veldig sensitiv hud, og takler ikke lukter - så forsøkte jojobaolje etter å ha lest om det her.

det første jeg merket var at huden min ble fullstendig jevn etter første påføring. heller ikke noe overskuddsolje på huden.

dette har igrunnen bare fortsatt, og jeg trenger ikke lengre bruke blottingpapers som jeg brukte flere ganger om dagen i den verste perioden med vanlig krem.

jeg flasset endel fra pannen på nattestid, men det har gitt seg nå. tror det skyldes at prosessen med å endre øvre hudlag satte kjapt igang.

har også prøvd mandelolje, men den flasset jeg faktisk mer av.

alt i alt er jeg til nå veldig fornøyd, og håper bare at det varer:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er den kaldpresset? Fant ingen informasjon om det, kanskje det sto noe på flasken?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest ~Fantabulous_kitten~

Hei!

Lurer på om jeg skal prøve denne mirakeloljen... men jeg kan ikke bestille på nett, må jeg på spesielle butikker og kjøpe, eller, hvor får jeg kjøpt den? :sjenert:

Er det bare å smøre utover huden (både kropp og ansikt)? Hvordan er den i forhold til sminke? Smøre olje først, sminke oppå? Eller er det en dårlig kombinasjon...? Blir ikke håret fett av den?

Endret av ~Fantabulous_kitten~
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Lurer på om jeg skal prøve denne mirakeloljen... men jeg kan ikke bestille på nett, må jeg på spesielle butikker og kjøpe, eller, hvor får jeg kjøpt den? :sjenert:

Er det bare å smøre utover huden (både kropp og ansikt)? Hvordan er den i forhold til sminke? Smøre olje først, sminke oppå? Eller er det en dårlig kombinasjon...? Blir ikke håret fett av den?

Du kan kjøpe det på helsekosten. Er bare å smøre ut og la den synke helt inn før du tar på sminke :)

Hår vet jeg ikke, men regner med man blir litt fet av å ha det i hodebunnen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sandbekken

Hvorfor skal den være kaldpresset?

Lurer på om jeg skal prøve meg på dette mirakelet selv nå :) Bruker dere kun oljen som fuktisghetskrem, eller nruker dere denne i tillegg til krem?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sandbekken
Hei!

Tror ikke håret blir fett av oljen, ihvertfall ikke hvis du bare bruker noen dråper i balsamen.. Slik det står her : Visit My Website

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor skal den være kaldpresset?

Lurer på om jeg skal prøve meg på dette mirakelet selv nå :) Bruker dere kun oljen som fuktisghetskrem, eller nruker dere denne i tillegg til krem?

Tror det er pga at den kan tette porer om den ikke er kaldpresset :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gudinna

Jeg ble anbefalt jojobaolje her tidligere som en vidunderkur mot tørt hår:)Har ikke fått somla meg til å kjøpe den enda, men det er nok mange som liker den veldig godt.

Noen som vet flere bruksområder til jojobaoljen eller? Liker produkter som kan brukes til flere tin altså :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_nina_*

Kaldpressing gir en renere olje. Ved andre pressmetoder blir det liggende igjen kjemikalier som f. eks Hexan (kreftfremkallende)

Jojoba olje passer til alle hudtyper, da den normaliserer huden. Den trenger dypt inn i huden, absorberes lett av hudens øverste lag og gir en fløyelslignende følelse. Mykner, beskytter og binder hudens fuktighet. Har en naturlig solfaktor på 4.

Jojobaoljen er bakteriedrepende og talgløsende.

Gjennom flere forsøk i USA har man funnet at oljen har en positiv effekt ved behandling av flass, seborre, akne, eksem, psoriasis.

Jojobaolje er perfekt til å lindre nybarbert hud og bør alltid brukes etter voksing og barbering for å unngå irritert, rød og småkvisete hud. Under hårfjerning skades hudens syrekappe. Syrekappen er en beskyttende hinne og hudens immunforsvar som skal beskytte mot ytre skade. Jojoba olje kan også motvirke tendens til inngrodde hår. Den er fin som beskyttelse mot kulde og er fin som sminkefjerner.

Jojoba olje brukes mot barneeksem og bleieutslett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Høres spennende ut med jojobaolje, kjenner jeg har lyst til å prøve det. Kan noen anbefale en type jeg kan kjøpe, feks på iherb? Ser det er flere forskjellige, og vil gjerne kjøpe en "bra" :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som vet hvor mye en flaske sånn ca. koster på helsekost?

Jeg kjøpte en for leenge siden, og synes å huske at den var veldig dyr. Men jeg vil helst ha NÅ, og har ikke tolmodighet til å bestille på nettet :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...