Gå til innhold

Nattbok


einna

Anbefalte innlegg

Har tenkt litt på å starte en dagbok en stund nå. I Dag er Dagen, eller - I Kveld er Kvelden...

Det blir nok til at jeg skriver mest på kvelden eller natta, derfor "Nattbok". Håper navnet ikke er tatt allerede ;)

Det skjer en del i livet mitt for tiden, så jeg føler en økende trang til å tyte om meg selv :P

Blogg med bilder og fullt navn blir litt for personlig, iallefall i første omgang, så en (iallefall tilsynelatende) anonym dagbok tror jeg er tingen!

Vil nok skrive mest for meg selv og om meg selv, en slags blanding av egenterapi og skrivetrening.. Om noen likevel titter innom er det selvfølgelig kjempehyggelig, får begynne å kikke og hilse litt i dagbøker selv også tror jeg.

Tema blir vel litt av hvert, kan se for meg at det blir mye om skole og eventuell videreutdanning, mål og planer, livet som nybakt samboer, hverdagsgleder, irritasjonsmoment, dikt og sitater og kanskje også litt dypere tanker i ny og ne.

Wish me luck med mitt lille prosjekt!

Endret av einna
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Sitter og finner stoff om mulige etterutdanninger. Jeg synes det er skikkelig skummelt... Vet ikke helt hva jeg vil...

Master virker så skummelt, klarer jeg det lissom assa :P

Baby steps

En annen mulighet er å ta noen fag på universitet, og eventuelt Praktisk Pedagogikk (PPU) etterpå. Har ikke sett på dette ennå..

Jeg kan også søke jobb, men har så generell bachelor, og føler meg ikke ferdig som student. Skal iallefall lete etter en relevant deltidsjobb/sommerjobb.

Jobber nå som ringevikar i SFO (og BHG en sjelden gang), i tillegg til at jeg noen ganger er med i Cateringen på et konsertområde.

Disse jobbene er relativt relevante for utdannelsen min, men ikke "spot on" akkurat.

Nei, får komme meg tilbake til søkingen... Var godt med en tenkepause da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Wups, lenge siden jeg har skrevet her.

Har hatt ei rolig uke (litt for rolig i forhold til skolearbeid desverre), som har bestått i hovedsak av innekos i nyleiligheten med nysamboeren. Vi har lest The Southern Vampire Mysteries (bøkene som er inspirasjon for tvserien True Blood) og sett på tvserien Arrested Development. Vi har ikke tvkanaler ennå, så vi laster serier og film fra nett.

Ellers har det skjedd lite i min verden denne uka, noe som er veldig deilig. Var ikke ute på lørdagen en gang, noe som er sjelden for oss.. Og det var Deilig!!

Gjøremål neste uke:

- innlevering av problemstilling for bacheloroppgave

- printe og skaffe resten av pensum (+ lese noe av det)

- bake rundstykker og boller

- være sosial, spesielt på skolen

- komme meg på trening

- organisere siste rest av papirer

- storhandel (som i mat)

altså små, men viktige hverdagsoppgaver...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

KG-mål: bli "sosial", mangler vel 49 poster etter denne (tror jeg)

IRL (jadda, hehe)-mål: ordne døgnrytmen min og komme inn i en god leserytme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjøremål neste uke:

- innlevering av problemstilling for bacheloroppgave

- printe og skaffe resten av pensum (+ lese noe av det)

- bake rundstykker og boller

- være sosial, spesielt på skolen

- komme meg på trening

- organisere siste rest av papirer

- storhandel (som i mat)

Grønt = godt i gang/ferdig

Litt igjen, men det er bare onsdag ennå ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hadde en ekkel og fasinerende forelesning i dag, om sykdommer og hygiene i historisk perspektiv. GRU! Kjedet meg iallefall ikke et sekund ;)

Gleder meg til i morgen, først ekskursjon med klassen, så lunsj og lesing med venninner.

Så er det helg! Torsk med masse godt tilbehør til middag og så resten av sjokoladeka sambo lagde i dag. Finne på noe gøy til kvelden kanskje..?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har fått litt dilla på dikt og sitater, det begynte da jeg lagde sitat/dikt-kalender til kjære da jeg var på utveksling. Et for hver dag, med nedtelling til jeg kom hjem, skrevet med kaligrafipenn og pyntet på "scrap light" måte. Litt ostete, men koselig ;)

Dette synes jeg er så fint at jeg får tårer i øynene. Det minner meg om barndommen, i tillegg til at jeg ønsker å føle det slik med egen familie en dag. (1 down ("far"), two to go) :rødme:

Åtte øyne i hverandre.

Fire munner rundt et bord.

Fire vegger kring en lykke:

Vesla, Påsan, far og mor.

Einar Skjæraasen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk blomster og bok (nr 9 i Southern Vampire Mysteries, som jeg har dilla på nå) av samboer i dag :D Kjempekoselig!!

Vi feirer ikke Valentines, så det var litt ekstra koselig at han fant på å gjøre en liten ting litt seinere i uken <3

Han er ikke den romantiske typen - mener han selv iallefall - men han er veldig god på å få meg til å føle elsket og verdsatt, både ved å fortelle og vise meg.

(F.eks i form av små gester som å lage middag/handle når jeg er sliten, hyppige sjelfulle kjærlighetserklæringer med øyekontakt og kyss/klem (ikke romantisk nei...) og villighet til å anse min familie og venner som en naturlig del av livet sitt).

Presanger, blomster og overraskelser er han ikke så god på, men det kompenseres ved at han er veldig glad i å gjøre og planlegge ting sammen med meg, som kino, middag ute, kosekveld osv. Personlig synes jeg egentlig det er bedre, iallefall i det lange løp, og at det vitner om en dyp respekt for meg og et ønske om å virkelig dele livene våre, mer enn å bare "kurtisere" meg.

Når det er sagt, så synes jeg selvfølgelig det er kjempekos når han overrasker meg en gang i blant også ;) ;)

Jeg har veldig lyst til å finne på en overraskelse til han også, men vet ikke helt hva det skal være.. Tror jeg drøyer det litt, og fokuserer på å være en god "make" i stedenfor, og på kjekke ting som skal skje fremover.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjekke ting som skjer i nermeste fremtid :

- Jentekveld hos meg.

- Stavangertur med sambo i helga, skal i bursdag.

- Lillesøstera mi kommer på besøk til oss i vinterferien, da skal vi finne på mye gøy, som teater, badeland og vilvite-senteret.

- Stor felles bursdagsfest til ei venninne og typen hennes.

- Utplassering i ei uke fra høgskolen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt om meg:

- 23 år fra Vestlandet

- Bor i Bergen, leier leilighet sammen med kjæresten min, nylig flyttet sammen.

- Student, går siste året på en bachelor i samfunns/helsefag.

- Glad i: Bylivets gleder (som café, konserter, uteliv, kino..), trening (teoretisk sett, trim er vel mer ordet..), litteratur, film, internett (som KG, facebook og generelt med informasjon), alpint, barn, matlaging og reising.

Kommer ikke på noe mer å skrive akkurat nå.. Seint.. Kommer mer seinere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Har besøk av lillesøs, merker godt at hun er en tween ;) Vi har det kjempekoselig da, og har funnet på masse kjekt, hun, jeg sambo og broremann :)

Dette har vært ei fin uke, men ligger laangt bak på skolearbeidet nå... :/

Det snør, det snør

Tiddelibom

Det er det det gjør

Tiddelibom

Nå snør det mye mer enn før

Tiddelibom og huttemegtu

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"The clock is running. Make the most of today. Time waits for no man. Yesterday is history. Tomorrow is a mystery. Today is a gift. That's why it is called the present."

-Unknown-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I dag har jeg:

Søkt master, og trakket halve Bergen for å få papirene i orden, kopiert og sendt.

Ryddet leiligheten sammen med sambo.

Laget sunn versjon av spaghettimiddag, kyllingbiter istedenfor kjøttdeig og hjemmelaget saus med masse grønnsaker. Hadde desverre ikke grov pasta, det får bli neste gang..

Burde egentlig gjort skolearbeid (har studieuke) og/eller vasket leiligheten nå... Meen jeg gidder ikke...

Det jeg SKAL gjøre i løpet av kvelden er gå med papp og søppel, og sette på en klesvask.. Kanskje bake ostekake fra pose også, var nytt i hyllene, måtte jo kjøpe ;)

Nåå skal vi kose oss i sofaen med god dessertkaffi i løsvekt og naturdokumentaren "Life".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg begynner å komme i mål på "prosjekt naturlig hårfarge" - som i hovedsak består av å motstå fristelsen til å farge håret..

Neste prosjekt blir å spare hår ca til brystene, det rykker nå litt over skuldrene. Det vil kreve litt innsats og penger, fordi jeg har veldig mye hår, der hvert enkelt hårstrå er tynt..

How to:

- Ikke farge håret (downside - flere floker)

- Ta ølgjær

- Naturbørste

- Style og føne lite

- Gode hårprodukter, kur og silkeolje

- Vaske sjeldnere og skylle mer

- Glatt putetrekk

- Sunn kost og noe tilskudd

Altså har jeg en del innkjøp forran meg, men ikke særlig god økonomi.. Men det får bli neste måneds utskeielse..

Begynner i morgen med ølgjær :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

SHOPPINGINNLEGG (hårprosjekt):

Hadde egentlig tenkt å investere i noen få, dyrere produkter, men så fant jeg ut at jeg trenger jo egentlig alt nå. Så kjøpte heller flere rimeligere produkter på salg, så kjøper jeg heller inn dyrere saker litt og litt.

Ølgjær

John Frieda Frizz-Ease Strengthening Crème Masque (fuktighets- og proteinkur)

Gliss Intensive Treatment - Nutrition and repair (fuktighets- og proteinkur)

Gliss Instant Repair Treatment (Leave in kur)

Gliss Liquid Silk Gloss Shampoo og Balsam

got2b smooth`n chic - smoothing lotion (uv-filter, varmebeskyttende)

Sunsilk Minerals Hårspray (uv-filter)

Sunsilk Minerals Mousse (uv-filter, varmebeskyttende)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Mahareth

Hei :)

Hvordan går det med ølgjæren? Jeg hadde også tenkt å begynne med det, men etter at jeg leste tråden om det blir jeg skeptisk til om jeg får det ned :ler:

Jeg har også lest alle True Blood-bøkene, og teller nesten ned til neste kommer. Gleder meg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Yey, et svar i dagboken min, så koselig :D

:velkommen: Mahareth

Har bare gått på ølgjæren en uke, så kan ikke si så mye ennå. Kan si at jeg syyynes håret er blitt pittelitt lengre da, men det er nok bare noe jeg innbiller meg ;)

Ang. smaken så sier jeg som jeg har sagt før: ta det med sjokolademelk, merker ingenting da! Det finnes også i kapsler, men det er sikkert dyrere :P Join oss gjerne i tråden!

Gleder meg også til neste True Blood bok, er blitt skikkelig "glad" i personene ;) Hehe.

Det finnes forressten ekstrabøker med småhistorier fra Sookie-universet. Jeg har ikke lest disse, men har store planer om å kjøpe dem når feriepengene kommer :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mahareth

Det smaker ingenting i sjokomelk...? Skeptisk :ler: Jeg klarer ikke å drikke vanlig øl engang, og det gjør meg ekstra skeptisk :fnise:

Har lurt på om de ekstrabøkene er noe å lese ja. Pleier ikke å lese sånne, for ser liksom ikke at det skal være noe poeng i det :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingenting var kanskje litt overdrevet da.. Men nesten ingenting, tror melken nøytraliserer mye av smaken, mens sjokoladen dekker over.. Bare litt sånn hint av en rar smak liksom ;) Litt usunt i lengden da, men jeg bruker skummetmelk og prøver å kutte litt ned på sjokopulverbruken ;)

Nei, vet ikke om de ekstrabøkene er verdt å lese, men jeg tror kanskje de er litt gøye jeg ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...