Gå til innhold

Den verste skrivefeilen du ser

Fremhevede innlegg

Skrevet

Vet ikke om det finnes geografisk variasjon når det gjelder ordfeil, men her i Midt-Norge er det en god del folk som sier "insjnativ", av en eller annen merkelig grunn. Har ikke sett (etter) dette i skrift, så dette rapporteres kun som muntlig feil, altså. :)

Det er mange som sier det, men det er like fullt feil å skrive. Folk sier bannan og bennsin og, men vi skriver det vel ikke med dobbel konsonant allikevel? ;)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sett i dag: "gul rot kake". :ler: Greit, det stod "gulerot kake" og så hadde de visket bort "e"-en, men altså, den tok virkelig kaka! :fnise:

• Liker 1
Skrevet

Fra et forum: "kompisser", "pwrfekt", "krevede oppgaver". Akkurat, ja...

Skrevet

erfyllesjike

noen fikk tydligvis for mye :perebrus:

Skrevet

erfyllesjike

noen fikk tydligvis for mye :perebrus:

Jeg lurte veldig på om det var med vilje eller om vedkommende fortsatt var full. I tråden skriver h*n at h*n fortsatt var full. Da heter det vel hverken fyllesjike eller fyllesyke, men full?

Skrevet

mye mulig personen er /var fortsatt full ja :skratte:

Skrevet

"Fåretrekt" og "mårrabrød", ikke i samme setning. :fnise:

Gjest Eurodice
Skrevet

"Fåretrekt" og "mårrabrød", ikke i samme setning. :fnise:

Haha! Nå jeg bare sitere fra omtalen av Panino rustico, danske rundstykker. Her står det: ... Nyd det lunt og lækkert og opplev duften og smagen af et rustikt og fyldigt morgenbrød. :ler:

• Liker 3
Skrevet

Haha! Nå jeg bare sitere fra omtalen av Panino rustico, danske rundstykker. Her står det: ... Nyd det lunt og lækkert og opplev duften og smagen af et rustikt og fyldigt morgenbrød. :ler:

Mmmm! :lur:

Skrevet

Side på Facebook anbefalt til meg i dag: "Hanne`s kaker." Jauda, bake kan hun sikkert...

Skrevet

Plakat sett i butikkvindu: Opphør's salg

Heter han som har salget Opphør? Originalt navn... :tunge1:

Leste en gang et skilt hvor det stod "støv suger poser" loddrett... Hva med å slenge på to bindestreker? :fnise: Den butikken er like spennende å kjøre forbi hver gang, de har stadig skrivefeil...

• Liker 1
Gjest Belle Gunnes
Skrevet

For en del år siden, så var det et nystarted gatekjøkken i strøket. Første skiltet de hadde, lød slik:

Gatte Kjokken

:fnise:

Skrevet

I nærheten der jeg bor så jeg her om dagen følgende skilt: "Her åpner frukt, grønt og delikatesse butikk". Jaja, tenkte jeg, jeg får vel gå innom og hilse på Frukt, Grønt og Delikatesse da, og se hva slags varer de har tenkt til å selge :fnise:

• Liker 2
Skrevet

Fra Klær, sko og mote:

.......et moteblad, som gjerne også inneholder andre reportasjoner.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...