Gå til innhold

Den verste skrivefeilen du ser

Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Gjest Blondie65

jo flesteparten.men dette var snakk om andre ting enn bare stor bokstav osv åsså.

men hva er problemet så lenge dere skjønner hva som står.så trangfatta går det da ikke an og bli????

Les det første innlegget på denne siden. Det som er helt uten tegnsetting. Ser du ikke at det er vondt å lese det fordi det mangler tegnsetting?

Les en gang til trådtittelen jeg har sitert - den med gulrøtter. Jeg forstår ikke hva trådstarter mener? Er det lavkarbo eller er det lavkalori - og hva har det med sunt å gjøre?

Dette var to eksempler på at uklart språk og manglende tegnsetting gjør det vanskelig for andre å lese. Det er ikke vond vilje, det er rett og slett unødvendig uklarhet fordi man ikke skriver slik at det blir entydig.

Du er ganske krass i svarene dine - alle her i tråden har vært høflig med deg. Eller så er det skrivestilen din som får deg til å virke krass. Har du tenkt på det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

jo flesteparten.men dette var snakk om andre ting enn bare stor bokstav osv åsså.

men hva er problemet så lenge dere skjønner hva som står.så trangfatta går det da ikke an og bli????

Nå unnskyldte du deg med lese- og skrivevansker, og jeg påpekte at du kunne gjøre innlegget ditt mere lesbart ved å endre på noen få ting som ikke har med lese- og skrivevansker å gjøre.

Hvilke tekster har du selv minst problemer med å lese? Innlegg skrevet på dialekt og uten mellomrom etter tegn eller innlegg på bokmål/nynorsk med mellomrom etter tegn? Vil du at innleggene dine bare skal kunne forstås av folk uten lese- og skrivevansker, eller vil du helst at alle skal kunne forstå hva du skriver?

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå unnskyldte du deg med lese- og skrivevansker, og jeg påpekte at du kunne gjøre innlegget ditt mere lesbart ved å endre på noen få ting som ikke har med lese- og skrivevansker å gjøre.

Hvilke tekster har du selv minst problemer med å lese? Innlegg skrevet på dialekt og uten mellomrom etter tegn eller innlegg på bokmål/nynorsk med mellomrom etter tegn? Vil du at innleggene dine bare skal kunne forstås av folk uten lese- og skrivevansker, eller vil du helst at alle skal kunne forstå hva du skriver?

herregud.du er meg en snodig jente/gutt asså.hehehe :P

sorry meg,men måte bare si det.

nei unnskylder meg ikke med lese og skrivevansker.der missforstod du.jeg mente at jeg kan fort skrive feil da.

og en ting til.jeg gir blanke F i hvem som leser og ikke leser innleggene mine.jeg skriver ikke så mange innlegg,jeg svarer mest.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

herregud.du er meg en snodig jente/gutt asså.hehehe :P

sorry meg,men måte bare si det.

Helt greit :)

Jeg er kvinne, hvis det har noen betydning for diskusjonen ;)

nei unnskylder meg ikke med lese og skrivevansker.der missforstod du.jeg mente at jeg kan fort skrive feil da.

Du gjorde faktisk det:

om folk er så jævla sære,javel synd for dem!!

tenk på de som har lese og skrive vansker.noe jeg har åsså.skal ikke folk lese sånne innlegg da pga en eller fler har det????

og en ting til.jeg gir blanke F i hvem som leser og ikke leser innleggene mine.jeg skriver ikke så mange innlegg,jeg svarer mest.

Svarene dine er også innlegg. Vil du ikke gjerne at også folk med lese- og skrivevansker skal kunne forstå svarene dine?
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Legger merke til det når folk ikke klarer å skille helt mellom og/å. Og hvis folk skriver f.eks. "Hvem bil er det?".

Men skal ikke klage for mye på skrivefeil seg for jeg har helt sikkert en del skrivefeil selv :fnise:

Endret av pantera
Lenke til kommentar
Del på andre sider

" Han er vandt med bur,som han kan sove

i om natten eller når mann er på jobb. Han kan også

være "løs" i huset når mann er borte eller ligge fint

på puta si ved siden av en seng når det er leggetid.

Han er sterilisert, men er aktiv.

Han er kjempesnill,lærer fort og ønsker egentlig alle

godt.

Men han kan småbite, men biter aldri hardt, han har aldri

bitet noen som har kommet til skade av det. "

På "gis bort" hos Finn.no finner man mye rart, også skrivefeil ...

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kommafeil er morsomt:

"Jeg må desverre kvitte meg med min nydelige golden retriver collie mix. ser litt ut som en flat coat hund pga min bosituasjon. ". :ler:

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommafeil er morsomt:

"Jeg må desverre kvitte meg med min nydelige golden retriver collie mix. ser litt ut som en flat coat hund pga min bosituasjon. ". :ler:

:hoho:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hater når folk ikke bruker mellomrom etter punktum.Det er utrolig slitsomt å lese når folk skrive på denne måten.Ikke sant?

Irriterer meg også over folk som sier/skriver "urelevant". Det er vel ikke akkurat en skrivefeil, men det er ikke et ord heller.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Skrevet 27 januar 2010 - 23:03

Vis innleggMinttu skrev 27.01.2010 (23:00):

Det er gørt! :ler:

Men noen syns sikkert at "åssen mobil har du", ikke er noe bedre :fnise:

Jeg synes faktisk [b][b]åssen, korsen og andre dialektvarianter av hvordan[/b][/b] er bedre. Det er dialekt, ikke bare feilbrukte spørreord. Om man bør skrive dialekt er jo en annen diskusjon...[/code]

Man må for all del ha egne meninger, men det å faktisk påstå at åssen er, som du sier en "dialektvariant av hvordan" er ukorrekt. Kanskje du kan bruke en ordbok for å slå opp ord før du kommer med slike subjektive meninger. Dette er en tråd som omhandler skrivefeil.Du kan i det minste forholde deg til det skrevne språket i henhold til ordboken, før du kommer med slike missvisende kommentarer, og ytrer deg om språk.

"Norsk ordbok

åssen adv.; ( fam., folk.) hvordan

Etym.: gno. hosso el. hvorsu , av hversu eg. 'hvilken vei (ɔ: måte)"

se: http://www.ordnett.no/ordbok.html?search=%E5ssen&search_type=&publications=23

Denne kommentaren burde stått på "Skråblikk og generaliseringer".

Endret av post-it
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Spinell

En årlig tilbakevendende kjepphest fra min side:

Gjenta hundre ganger etter meg:

Det heter ikke fastelaven, det heter fastelavn!

(Regelen gjelder for øvrig både på bokmål og nynorsk. Svaret på denne bloggosten er derfor aldri.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En årlig tilbakevendende kjepphest fra min side:

Gjenta hundre ganger etter meg:

Det heter ikke fastelaven, det heter fastelavn!

(Regelen gjelder for øvrig både på bokmål og nynorsk. Svaret på denne bloggosten er derfor aldri.)

Hehe, bloggosten... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lurer på hva som skyldes det faktum at så mange har problemer med rettskrivning? Virker som om 'alle' skylder på dysleksi, men jeg tror det heller er et resultat av at man ikke fulgte nok med i timen. Ser at det ofte er alenemødre, Paradise Hotel-deltagere, glamourmodeller og lignende som går igjen som de med dårligst skrivekunnskaper.

For å gi et eksempel; bare se på kommentarfeltet til denne bloggeren;

http://stinemariels.blogg.no/1297003989_jeg_trenger_en_pause.html#comment

Kjenner jeg mister troen på menneskeheten hver gang jeg er innom blogg.no.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...