Kråkesaks Skrevet 1. februar 2011 #1861 Skrevet 1. februar 2011 (endret) "Dusjsjone". Hva er en "sjone"? Endret 1. februar 2011 av Kråkesaks
Knøttet Skrevet 1. februar 2011 #1862 Skrevet 1. februar 2011 "Selges grunet jordomseiling", "konfort" og "stasionsvogn". Fra en bilannonse. 2
Gjesten Skrevet 1. februar 2011 #1863 Skrevet 1. februar 2011 Ikke en direkte skrivefeil, men noe som ofte sies (og som jeg nettopp overhørte på Superquiz - ser barne-tv med jentungen :gjeiper:): "Da skal jeg synge My fart is yours MED Didrik Solli Tangen" (dette var nøyaktig hva som ble sagt; fart er jo kjempeartig ). Er det riktig å si MED? Korrekt burde være AV??? Jo, de burde absolutt si "av". Det de egentlig sa var jo at de skulle synge My fart is yours sammen med Didrik Solli Tangen
Gjest Tsunade Skrevet 1. februar 2011 #1864 Skrevet 1. februar 2011 Dette er vel mer dårlig språk enn skrivefeil, men jeg reagerer når jeg ser "Familieskinke". Enda eklere blir det med "Familiedeig" - dvs. en blanding av storfe- og svinekjøtt som lukter og smaker blæh. Frister ikke meg så veldig.
Vofsitofsi Skrevet 1. februar 2011 #1865 Skrevet 1. februar 2011 Jo, de burde absolutt si "av". Det de egentlig sa var jo at de skulle synge My fart is yours sammen med Didrik Solli Tangen Nja, I beg to differ. Jeg sier alltid at jeg hører på "Sangtittel" MED Artist, aldri "av". Hvis jeg sier "av", er det mer nærliggende å tenke at det er personen(e) som skrev eller laget musikkverket. Og det er jo ganske allment kjent at det ikke var Didrik Solli Tangen som skrev denne sangen selv ... 1
Gjest Spinell Skrevet 1. februar 2011 #1866 Skrevet 1. februar 2011 Dette er vel mer dårlig språk enn skrivefeil, men jeg reagerer når jeg ser "Familieskinke". Enda eklere blir det med "Familiedeig" - dvs. en blanding av storfe- og svinekjøtt som lukter og smaker blæh. Frister ikke meg så veldig. I samme bane har vi babyolje
Gjesten Skrevet 1. februar 2011 #1867 Skrevet 1. februar 2011 Nja, I beg to differ. Jeg sier alltid at jeg hører på "Sangtittel" MED Artist, aldri "av". Hvis jeg sier "av", er det mer nærliggende å tenke at det er personen(e) som skrev eller laget musikkverket. Og det er jo ganske allment kjent at det ikke var Didrik Solli Tangen som skrev denne sangen selv ... Ja, men det blir jo annerledes hvis du hører på sangen, for da hører du jo faktisk på Didrik Solli Tangen (for å fortsette samme eksempel). I dette tilfellet skulle de vel synge den selv, så vidt jeg oppfattet? Da blir det jo My fart is yours med "Kari Normann" (gjort kjent) av Didrik Solli Tangen.
Gjesten Skrevet 2. februar 2011 #1868 Skrevet 2. februar 2011 Jeg begynner å bli lei av folks merkelige bruk av uttrykket "i forhold til". Betyr ikke dette egentlig "sammenlignet med"? Det er en tråd her på forumet som heter "hva gjør dere i forhold til etternavn?" Det må da være feil?
Gjest Emera Skrevet 2. februar 2011 #1869 Skrevet 2. februar 2011 Jeg begynner å bli lei av folks merkelige bruk av uttrykket "i forhold til". Betyr ikke dette egentlig "sammenlignet med"? Det er en tråd her på forumet som heter "hva gjør dere i forhold til etternavn?" Det må da være feil? Ja, dette er det mye av nå. "Med hensyn til" eller "med tanke på" måtte vel være bedre?
Gjesten Skrevet 2. februar 2011 #1870 Skrevet 2. februar 2011 Ja, dette er det mye av nå. "Med hensyn til" eller "med tanke på" måtte vel være bedre?
Knøttet Skrevet 2. februar 2011 #1871 Skrevet 2. februar 2011 På samme butikk som i går hadde "lamme lår" hadde de i dag "kylling lår". Går mye i lår på den butikken!
Gjest Delphina Skrevet 3. februar 2011 #1872 Skrevet 3. februar 2011 ananas biter Jeg er glad i ananas, men ikke hvis de biter...
Tonka Skrevet 3. februar 2011 #1873 Skrevet 3. februar 2011 En av mange fra KG: "Plunke" Ut fra resten av innlegget tror jeg det skulle bety blunke. P og B er ikke i nærheten av hverandre på tastaturet mitt i alle fall...
Gjesten Skrevet 3. februar 2011 #1874 Skrevet 3. februar 2011 ambefale. Syntes nesten det var litt søtt jeg
Gjest imli Skrevet 3. februar 2011 #1875 Skrevet 3. februar 2011 ambefale. Syntes nesten det var litt søtt jeg Hehe, det er slik 2,5-åringen min pratar
Gjest brutal_mann Skrevet 3. februar 2011 #1876 Skrevet 3. februar 2011 Om en kvinne skriver feil, vil det si at hun har skrevet feil? Og hva er i så fall feil med skrevet? *Undre*
Gjest Delphina Skrevet 3. februar 2011 #1877 Skrevet 3. februar 2011 Jeg tror også intresangt, vill (istedet for vil), abonnemang er rariteter jeg ser.
Gjest Spinell Skrevet 3. februar 2011 #1878 Skrevet 3. februar 2011 Om en kvinne skriver feil, vil det si at hun har skrevet feil? Og hva er i så fall feil med skrevet? *Undre* Godt å se jeg ikke er den eneste som har tenkt på det ordet Det er faktisk slik at jeg prøver å unngå å skrive "skrevet" for å slippe uheldige dobbeltbetydninger. "Jeg har nettopp skrevet til sjefen." Uff og uff...
Gjest Airi Skrevet 3. februar 2011 #1879 Skrevet 3. februar 2011 Godt å se jeg ikke er den eneste som har tenkt på det ordet Det er faktisk slik at jeg prøver å unngå å skrive "skrevet" for å slippe uheldige dobbeltbetydninger. "Jeg har nettopp skrevet til sjefen." Uff og uff... "Skrevve" og "skræva" sier vi der jeg kommer fra. Er det sånn at østlandsvarianten "skrivi" er tillat på bokmål nå? Høres ikke særlig profesjonelt ut å ha skrivi til sjefen, men bedre enn å ha skrevet...
Gjest Airi Skrevet 3. februar 2011 #1880 Skrevet 3. februar 2011 (endret) En av mange fra KG: "Plunke" Ut fra resten av innlegget tror jeg det skulle bety blunke. P og B er ikke i nærheten av hverandre på tastaturet mitt i alle fall... Det var sikkert en asiat som gjorde sitt beste http://engrishfunny.files.wordpress.com/2009/10/129003632148336788.jpg Endret 3. februar 2011 av Kråkesaks
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå