Gå til innhold

Den verste skrivefeilen du ser

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hva irriterende skrivefeil(grammatikkfeil, i dette tilfellet)angår, lar jeg meg forresten stadig overraske over dem som velger feil spørrepronomen når de stiller spørsmål, slik som "Hvem middagsrett foretrekker du?"...Alle som har rimelig kjennskap til det norske språket må du høre at dette klinger helt, helt feil?

Det har med dialekt å gjøre, her på østlandet er det dessverre ganske vanlig. :roll: Samme med "henne" i stedet for "hun" og det å uttale det som "skjylling", "skjino" og "skjæreste".

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Fra en og samme tråd:

barnene (altså barn i bestemt form flertall) !!!

kolrabi

gullerøtter

Skrevet

Det har med dialekt å gjøre, her på østlandet er det dessverre ganske vanlig. :roll: Samme med "henne" i stedet for "hun" og det å uttale det som "skjylling", "skjino" og "skjæreste".

Det er da ingen østlandsdialekt hvor dette er korrekt?

Skrevet

Det er da ingen østlandsdialekt hvor dette er korrekt?

Jeg formulerte meg nok litt dårlig, for å si det mildt. Det jeg mente var at det er et ungdomsfenomen som dessverre brer seg. Iallfall er det slik her. Og etter ei god stund så blir det "riktig".

Skrevet

Jeg formulerte meg nok litt dårlig, for å si det mildt. Det jeg mente var at det er et ungdomsfenomen som dessverre brer seg. Iallfall er det slik her.

Ah, det kan jeg absolutt si meg enig i.

Og etter ei god stund så blir det "riktig".

Ikke så lenge jeg er i live og frisk nok til å kjempe :lur:

Skrevet

"Rehalibeteringspenger" leste jeg i et innlegg.

Oj, jeg føler det nesten er stygt å la av den. Stakkars person...

Gjest Blondie65
Skrevet

Ikke så lenge jeg er i live og frisk nok til å kjempe :lur:

Hvem kamp er det vi skal kjempe? Den som går gjennom vindu til hun istedenfor mellom? :klø:

Gjest Blondie65
Skrevet

Kinky situasjon dette - leste jeg på forumet.

Det interessante med denne situasjonen er at den er verken på kanten, seksuelt forførende eller lignende. Den er kinkig.

Akk ja.

Skrevet

Det er faktisk en del kinkig inne på seksualitetsforumet, jeg skjønner ikke helt at folk ikke kan forskjellen?

Gjest Blondie65
Skrevet (endret)

Det er faktisk en del kinkig inne på seksualitetsforumet, jeg skjønner ikke helt at folk ikke kan forskjellen?

Vel ... en seksuell hendelse kan jo være kinkig selv om den var ment kinky? At det kinky'e ble kinkig da det gikk galt? Det blir i alle fall totalt kinkig når man bruker kinky der det skal være kinkig. :ironi:

Ugh ...

Endret av Blondie65
Skrevet

Men er en stilling kinkig eller kinky? Eller begge deler?

Gjest Blondie65
Skrevet

Men er en stilling kinkig eller kinky? Eller begge deler?

Si det?

Skrevet

På trikken var det en plakat for lenge siden hvor det stod noe sånt som: "... et lite trivelig læringsmiljø". Ikke akkurat positivt. :ler:

En fiskebutikk her i byen hadde et stort skilt utenfor butikken hvor det stod:

"Levende torsk i skiver" Vel, stort ferskere kan vel ikke fisken bli...

• Liker 1
Gjest Eurodice
Skrevet

En fiskebutikk her i byen hadde et stort skilt utenfor butikken hvor det stod:

"Levende torsk i skiver" Vel, stort ferskere kan vel ikke fisken bli...

:skratte::skratte::skratte:

Skrevet

Jeg liker egentlig ikke å henge ut folk, så jeg er feig nok til å ta denne anonymt.

"Vil du heller vet eller ikke vet"

Seriøst?

• Liker 1
Gjest Pantherinae
Skrevet

Jeg liker egentlig ikke å henge ut folk, så jeg er feig nok til å ta denne anonymt.

"Vil du heller vet eller ikke vet"

Seriøst?

Haha, akkurat denne jeg kom hit for å rapportere og. :gjeiper:

Gjest Blubberella
Skrevet

Jeg lo godt av denne skrivefeilen til en av moderatorene: "Likene endret" :fnise:

Skrevet

Skjedebutikkene! Har vi fått bordeller også, nå?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...