Gå til innhold

Den verste skrivefeilen du ser

Anbefalte innlegg

Skrevet

"Tungere".

Det heiter då "tyngre"?

Skulle tro det ja. Men kanskje det er infinitivsformen av et verb for å traktere noe med tungen. "Jeg tungerte på et rekkverk i 20 minus, det var ikke lurt". Eller noe som hører mer hjemme i et helt annet underforum.

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Jeg så ordet "t-skje" i dag. Hva i all vide verden er det..?

T-skje og teskjorte...

Endret av Emera
Skrevet

Jeg så ordet "t-skje" i dag. Hva i all vide verden er det..?

T-skje og teskjorte...

3D-mølle havner vel i den samme kategorien.

Skrevet

T-skje og 3D-mølle :sukk:

Teskjea er tydelegvis forma som ein T, og tredemølla tredimensjonal :fnise:

Gjest Eurodice
Skrevet

Skulle tro det ja. Men kanskje det er infinitivsformen av et verb for å traktere noe med tungen. "Jeg tungerte på et rekkverk i 20 minus, det var ikke lurt". Eller noe som hører mer hjemme i et helt annet underforum.

Dette var fantasifullt :ler: .

Gjest Blondie65
Skrevet

Hehe, 3D-mølle. :ler:

3D-mølle faktisk. SMS språk - i slekt med "CU L8R".

Skrevet

Selvfølgelig heter det det. På tilsvarende måte er det med "gammel". Det er mange som sier og skriver "gamlere", "gamlest" istedenfor "eldre", "eldst", som jo er det korrekte.

På min dialekt sier vi "gamlere", uten at dette er feil. Men, jeg ville ikke skrivd det ... ;)

Gjest Eurodice
Skrevet

På min dialekt sier vi "gamlere", uten at dette er feil. Men, jeg ville ikke skrivd det ... ;)

Ikke vondt ment, men siden vi er på språkforumet, vil jeg bare opplyse deg om at det heter "skrevet" :) .

Gjest Eurodice
Skrevet

Takk for at du skrev, skrev mer :cool:

Haha, det tenkte jeg også da jeg skrev det. Nå har jeg sittet i all ensomhet og kost meg med cointreau, så jeg er litt på en snurr og het og lysten, og skulle veldig gjerne ha skrevet for noen :lur: .

• Liker 1
Skrevet

Ikke vondt ment, men siden vi er på språkforumet, vil jeg bare opplyse deg om at det heter "skrevet" :) .

Det går bra, lærer jo av sine feil. ;) (var litt usikker på den selv.)

Skrevet

Haha, det tenkte jeg også da jeg skrev det. Nå har jeg sittet i all ensomhet og kost meg med cointreau, så jeg er litt på en snurr og het og lysten, og skulle veldig gjerne ha skrevet for noen :lur: .

Etter fem øl på lørdagskvelden tenker jeg nøyaktig det samme! Merkelig det der :fnise: .

Gjest Eurodice
Skrevet

Etter fem øl på lørdagskvelden tenker jeg nøyaktig det samme! Merkelig det der :fnise: .

Bra det er flere av oss, så er jeg ingen særing på den fronten i alle fall :ler: .

Gjest Blondie65
Skrevet

"Skjønner ikke hvorfor han er så muggete"

Jeg lurer VELDIG på hva dette betyr.

Muggete er vel at noe er fylt med muggsopp. Eventuelt kan en person være muggen. Men ... kan en person være muggete?

Gjest Blondie65
Skrevet

Eg la og merke til den :fnise:

Ein blanding av muggen og meggete?

Har lest innlegget og vedkommende her var nok en kombinasjon ja. :)

Skrevet
Jeg fortalte det til ei venninne, noen år etter at jeg hadde gjennomført operasjonen (fordi hun fortalte at hun vurderte det samme). Hun ble helt sjokkbehandlet og trodde ikke på meg med en gang.

Jeg tror ikke at hun ble lettere sjokkert engang - kanskje bare litt overrasket, og det gis det vel neppe støt eller medisiner for ;)

Skrevet

Ei på facebook har "hatt ei flått helg". Eh ... Trodde flåtten var borte for sesongen, jeg? :P

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...