Gå til innhold

Den verste skrivefeilen du ser

Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Gjest Blondie65

Nescafe Dolce Gusto kaffemaskin har en tosiders reklame i siste nummer av Henne. Fy flate, at de ikke dør av flauhet. Det er dårlig svorsk over hele linjen.

"En ny måte att lage kaffe på".

"Et enkelt knappetrykk"

"NESCAFE Dolce Gusto tilpasser alltid trykket til drikken, og kan brygge med opptil 15 bars trykk. Dette gjør hver kopp perfekt med riktig aroma, fyldig smak og rik crema."

"NESCAFE Dolce Gusto slås automatisk fra etter 20 minutter for å spare energi."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest WendyClear

Nescafe Dolce Gusto kaffemaskin har en tosiders reklame i siste nummer av Henne. Fy flate, at de ikke dør av flauhet. Det er dårlig svorsk over hele linjen.

"Et enkelt knappetrykk"

"NESCAFE Dolce Gusto tilpasser alltid trykket til drikken, og kan brygge med opptil 15 bars trykk. Dette gjør hver kopp perfekt med riktig aroma, fyldig smak og rik crema."

:fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest WendyClear

Å blande ordene presentasjon og prestasjon.

Hadde en lærer som alltid sa: "I dag skal vi ha prestasjoner, folkens!" :sjokkert:

"Jeg får presentasjonsangst!" Har hørt den fra flere medstudenter (på lærerstudiet. Kanskje en vanlig feil blandt lærere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Jeg får presentasjonsangst!" Har hørt den fra flere medstudenter (på lærerstudiet. Kanskje en vanlig feil blandt lærere?

Unnskyld, men her måtte jeg ta frem den røde pennen. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nyeste på FB: statestikk. :roll:

Ellers vet jeg om en pedagogisk leder på barnehagen som sier henne i stedet for hun: henne er sulten, henne er trøtt osv.

Jeg vet det (dessverre) har blitt en talemåte på østlandet, men det er jo feil! :kjefte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ditt søk for frasen posetiv* returnerte 938 resultater

Dette er vel ikke posetiv statestikk? :gjeiper:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Eurodice

Ellers vet jeg om en pedagogisk leder på barnehagen som sier henne i stedet for hun: henne er sulten, henne er trøtt osv.

Jeg vet det (dessverre) har blitt en talemåte på østlandet, men det er jo feil! :kjefte:

I barnehagen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg klarer ikke ta innlegg hvor man beskriver sosial omgang som "lamme" (i lag med/sammen med), seriøst.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Et enkelt knappetrykk"

:ler: Jeg synes det er helt ufattelig at det ikke leses korrektur på annonsekampanjer som antagelig koster flere millioner kroner. Har sett like idiotiske feil på store boards i Oslo, sikkert ikke billig det heller. En ting er at det er merkelig å satse på f eks en karriere som tekstforfatter eller reklamemenneske hvis man ikke har over gjennomsnittet godt språk, en annen er hvorfor ingen andre (som kunden) oppdager feilene. Hvordan så inkompetente mennesker antagelig sitter og tjener gode penger i gode stillinger, mens andre må slite for å få relevant jobb - det er ikke helt logisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trist!

Jeg har en liten drøm om å starte min egen barnehage, for så bare å ansette folk som snakket korrekt norsk. Og så la mine fremtidige barn gå i denne barnehagen, selvsagt :skravle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Trist!

Jeg har en liten drøm om å starte min egen barnehage, for så bare å ansette folk som snakket korrekt norsk. Og så la mine fremtidige barn gå i denne barnehagen, selvsagt :skravle:

Da starter gutten min der! :tommelsmil::jepp:

Husker en "fin" en fra lenge siden: bastu. :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest Blondie65

:ler: Jeg synes det er helt ufattelig at det ikke leses korrektur på annonsekampanjer som antagelig koster flere millioner kroner. Har sett like idiotiske feil på store boards i Oslo, sikkert ikke billig det heller. En ting er at det er merkelig å satse på f eks en karriere som tekstforfatter eller reklamemenneske hvis man ikke har over gjennomsnittet godt språk, en annen er hvorfor ingen andre (som kunden) oppdager feilene. Hvordan så inkompetente mennesker antagelig sitter og tjener gode penger i gode stillinger, mens andre må slite for å få relevant jobb - det er ikke helt logisk.

Jeg er veldig enig. Jeg kan dog si som et lite forsvar at det er kunden som må lese korrektur. Den som setter opp annonsen ser seg ofte blind (snakker av egen erfaring). Det jeg antar har skjedd her er at man har oversatt fra svensk uten å være nøye nok og uten å gidde å skrive om lange stygge passiv setninger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Eurodice

Jeg er så anglifisert at jeg trodde dette var en blanding av norsk og engelsk med det samme. Jauda ...

Kanskje det betyr "ikke verd å elske"? :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da starter gutten min der! :tommelsmil::jepp:

Husker en "fin" en fra lenge siden: bastu. :roll:

Han er hjertelig velkommen! Så lenge du er forberedt på at han vil bli rettet på om han sier "de" istedenfor "dem" og annet slikt snusk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...