Gå til innhold

Den verste skrivefeilen du ser

Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Bil og trafikk selvfølgelig :ler2::ler2::ler2:

Jeg har så mange venner som er opptatt av sykling, så jeg tenkte med en gang på Hobby, selv :fnise:

Burde selvsagt satt opp Sport og fritid som et alternativ, også!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Blondie65

Jeg lærte en liten huskeregel om aksent, som går slik: "Accent aigu går opp i sky" :fnise: Altså, når uttalen på bokstaven går "oppover" som i ordene idé og allé skal det være accent aigu.

Tænk ju væri møtsj. Dette kan til og med jeg klare - eller litt forenklet: uttale og aksent peker samme vei ... :^)

:sjenert:

Endret av Blondie65
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tænk ju væri møtsj. Dette kan til og med jeg klare - eller litt forenklet: uttale og aksent peker samme vei ... :^)

:sjenert:

Aah, lurt tenkt!

Lett inspirert av "accent aigu går opp i sky", kan en kanskje si at "accent grave går ned i hav(et)"? :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lærte en liten huskeregel om aksent, som går slik: "Accent aigu går opp i sky" :fnise: Altså, når uttalen på bokstaven går "oppover" som i ordene idé og allé skal det være accent aigu.

Yes! Den husker jeg óg! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Blondie65

Aah, lurt tenkt!

Lett inspirert av "accent aigu går opp i sky", kan en kanskje si at "accent grave går ned i hav(et)"? :sjenert:

Selv om jeg er imponert over rimet ... jeg må ha med hva det er jeg ... Aigu og grave har jeg ikke noe forhold til.

(bortsett fra at jeg lett kan tenke meg at aksenten som peker mot graven heter det ... og den som peker mot gud heter nesten det ... )

Endret av Blondie65
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Eurodice

:lol: Ja det blir vel det neste!

Og nyttårsaften skal det smelle som det aldri har smullet før ;)

Haha. Dette minnet meg om noe jeg hørte for lenge siden:

Nå gjelder det som det aldri før har gjuldet, nå kneler vi som vi aldri før har kn*****.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blondie65

Haha. Dette minnet meg om noe jeg hørte for lenge siden:

Nå gjelder det som det aldri før har gjuldet, nå kneler vi som vi aldri før har kn*****.

Knuldet? Bare lurte ...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Orker ikke lese gjennom alle de 35 sidene med skrivefeil, så det kan hende denne allerede er nevnt.

Men jeg må likevel bare nevne den, for den irriterer meg utrolig, og den dukker spesielt hyppig opp her på KG:

"Et fora"

Eller enda verre,

"flere foraer"

Aaaarrrrgh!!

Endret av Lizette
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når skal de pyntegærne på "Velvære, hud..." lære at det ikke heter Bismuth, men vismut på norsk?

Det kan du si. Jeg har en sterk mistanke om at mange ikke aner hva vismut er en gang, for ikke å snakke om parabener også. Det er fy fy! :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Blondie65

Hva betyr kontigent?

Jo ... det er sånn som Afrika og Amerika er, har jeg lært i dag.

Og ja jeg vet at det ikke finnes et sånt ord. Jeg vet at kontingent er et beløp man betaler for et medlemskap.

Og at Afrika er et kontinent.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva betyr kontigent?

Jo ... det er sånn som Afrika og Amerika er, har jeg lært i dag.

Oj! Nå skulle jeg gjerne hatt en hel haug av uttrykksikoner tilgjengelig, men siden ingen ting virker får jeg heller be om lenke, for dette hørtes ut som en intellektuelt utfordrende tråd :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blondie65

Oj! Nå skulle jeg gjerne hatt en hel haug av uttrykksikoner tilgjengelig, men siden ingen ting virker får jeg heller be om lenke, for dette hørtes ut som en intellektuelt utfordrende tråd :)

Kontigent

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

"hei på dei der utte, jei leter efter en reise venn.håper de er noen som har lyst til å prøve å se verden samen med mei. jei er blid og har got humør er skilt er pansonist og er fri."

Dette "tilbudet" fikk jeg i kveld på en datingkanal. Jeg har ikke svart, men om jeg gjør det, tror jeg nok jeg takker nei :ler: .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blondie65

"hei på dei der utte, jei leter efter en reise venn.håper de er noen som har lyst til å prøve å se verden samen med mei. jei er blid og har got humør er skilt er pansonist og er fri."

Dette "tilbudet" fikk jeg i kveld på en datingkanal. Jeg har ikke svart, men om jeg gjør det, tror jeg nok jeg takker nei :ler: .

Han/hun kan være grei fordi om skriveferdighetene er elendige. Men ... jeg forstår deg godt.

Etter at jeg begynte å lese i denne tråden her har jeg blitt enda mer observant på skrivefeilene her på forumet. Det er så mye dårlig språk, feil bruk av ord. Tegnsetting, på hvile, veie. Osv. Man blir helt matt.

(jepp der var det lagt inn noen med vilje i tilfelle noen lurte)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...