Gå til innhold

Den verste skrivefeilen du ser

Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg ville si at jeg arbeider i barnehage, i skolen, men jeg går på skolen (som elev).

Men du går jobben?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Der hvor jeg jobber fikk vi inn søknader om sommerjopp i vår. De var fra Finnmark. Det var skrevet sånn både i overskriften og i selve søknaden. "Jeg ønsker å joppe hos dere fra 25. juni." Vi fikk oss mang en god latter, men dette var ungdommer på 17-18 år. Hvor er norsklærerne?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lille-pus

Den aller verste skrivefeilen jeg ser (og hører) er:

Hamsteret mitt, eller et hamster.

Utenom den feilen så er det nok de som aldri har lært at aldri skrives aldri "aldrig".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Eurodice

Hvorfor? Og finnes det noen regler for dette?

Disse preposisjonene er ikke alltid så greit å holde styr på. Det er regler for når man skal bruke i og på, men i farten husker jeg ikke så nøye. Jeg kan sikkert finne det ut om det er ønskelig. Sånn i dagliglivet tenker jeg ikke regler når jeg snakker

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Disse preposisjonene er ikke alltid så greit å holde styr på. Det er regler for når man skal bruke i og på, men i farten husker jeg ikke så nøye. Jeg kan sikkert finne det ut om det er ønskelig. Sånn i dagliglivet tenker jeg ikke regler når jeg snakker

Nope, de er ikke det. Fort gjort å gjøre feil.

Kan gjerne finne, ja. :Nikke: Alltid greit å forbedre seg. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kommer fra vestlandet, og der sier vi "ikkje". Til min forferdelse ser jeg at flere av mine Facebook-venner skriver "isje" :kjefte: Det er ille nok at de uttaler det slik, men å skrive det slik..! Og nei, dette er ikke korrekt i forhold til dialekten heller, det skal absolutt være vanlig kj-lyd!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Maten var sikkert "pannekakel og løgløt" da, tenker jeg :laugh:.

:skratte: Veldig bra! Også skal jeg vedde på at han jidde henne et glass blus.

Endret av Meaty
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:ler:

Samboer'n min ville vite hva jeg lo av, men han syntes ikke det var noe morsomt. Han er britisk, stakkars, og sliter også med uttalen av norsk R.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...