Gå til innhold

Den verste skrivefeilen du ser

Anbefalte innlegg

Skrevet

For meg er det imidlertid unaturlig å si "hvis bil er det". Jeg omgår problemet siden jeg synes "hvem sin" er tungt - jeg sier "hvem eier bilen".

Og jeg ville ha sagt hvems bil er det?

Videoannonse
Annonse
Gjest Eurodice
Skrevet

Og jeg ville ha sagt hvems bil er det?

Hvems er i hvert fall ikke korrekt, du kan godt si det, men skrive det, det blir aldeles feil :kjefte: .

Skrevet

Hvems er i hvert fall ikke korrekt, du kan godt si det, men skrive det, det blir aldeles feil :kjefte: .

Ja, og som du ser skrev jeg også at jeg ville ha sagt det. På min dialekt er hvems det eneste logiske alternativet. Men nå skriver jeg jo ikke dialekt. ;)

Skrevet

Det er en som spør hva ynglingsretten til folk er. Det kan være at personen som spør spiser gutter, men jeg gjør ikke det. :sjenert:

Skrevet

I min jobb leser jeg brev som "kundene" sender til oss og gjengangsfeilen som svir skikkelig i øynene mine er bl.a hvis/visst/viss. (I tillegg til og/å men den har vel vært nevnt ørten ganger (?) i denne tråden...)

Gjest Eurodice
Skrevet

Det er utrolig mange som skriver (u)komfertabel. Jeg lurer på om sofaen til disse har god sittekomfert, jeg :fnise: .

Idag leste jeg om jenter som hadde fått ubekvemsord slengt etter seg.

Skrevet

Det er utrolig mange som skriver (u)komfertabel. Jeg lurer på om sofaen til disse har god sittekomfert, jeg :fnise: .

Idag leste jeg om jenter som hadde fått ubekvemsord slengt etter seg.

Hvis det var disse jentene som eide sofaen du nevnte, så skal du ikke se bort fra at det kan stemme!

"Vond sofa! Hard madrass! Trange sko!" <------ubekvemsord?

Skrevet

"Rompe" ser ikkje spesielt pent ut, sjølv om dei fleste uttalar det slik... Det skrivas "rumpe".

Gjest Eurodice
Skrevet

"Rompe" ser ikkje spesielt pent ut, sjølv om dei fleste uttalar det slik... Det skrivas "rumpe".

Før skrev man også "prumpe", det er nå "prompe". Jeg forstår ikke logikken bak dette.

Gjest Spinell
Skrevet

Jeg leser stadig vekk innlegg om folk som er fadder ett eller flere barn. Uforståelig preposisjonsbruk...

Skrevet

Jeg leser stadig vekk innlegg om folk som er fadder ett eller flere barn. Uforståelig preposisjonsbruk...

Stakkars unge! Det må være tungt å ha en fadder på seg. :tristbla:

Gjest Raindrops
Skrevet

Opphevet gangfelt. Det går da ikke an, gjør det det? :lete:

Gjest Stapler
Skrevet

I går kom jeg over to skrivefeil av samme ord av bekjente på facebook:

"Brullup" og "Brylyp" :nei:

Gjest Eurodice
Skrevet

Opphevet gangfelt. Det går da ikke an, gjør det det? :lete:

Det skal sikkert være opphøyet. Jeg synes det også er snodig, i mine ører høres det sakralt :ler: .

Gjest Raindrops
Skrevet

Jeg synes opphøyet også høres helt feil ut ja :fnise:

Skrevet

Haha, må le, så mye spenstig som står her x)

En jeg til stadighet kommer over er: fjord. Som hele tiden, uten at jeg kan skjønne det, blir forvekslet med; fjor. Og sammens + ledde..

Skrevet

Kanskje ikkje direkte skrivefeil, men eg las i Norsk Ukeblad om nokon som hadde ein unge som heitte Charoline.... :roll: Om det var eit forsøk på å gjere namnet Caroline/Karoline meir "fancy" eller om det faktisk skulle uttalas Sjaroline, veit eg ikkje... Stakkars unge.

Skrevet

Folk som spør et spørsmål... kan ikke skjønne annet enn at å stille et spørsmål er det eneste rette å si.

Gjest Eurodice
Skrevet

Folk som spør et spørsmål... kan ikke skjønne annet enn at å stille et spørsmål er det eneste rette å si.

...for ikke å snakke om hvor mange som stiller et spørsmålstegn. Man setter et spørsmålstegn ved noe.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...