Gå til innhold

Den verste skrivefeilen du ser

Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Word!

Har sett flere ganger at noen skriver Word som svar. Hva betyr det egentlig?

Vet selvfølgelig at det er "ord" på norsk.

Men hva menes, at man er enig/uenig eller noe annet? :vetikke:

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Maria_Marihøne

Har sett flere ganger at noen skriver Word som svar. Hva betyr det egentlig?

Vet selvfølgelig at det er "ord" på norsk.

Men hva menes, at man er enig/uenig eller noe annet? :vetikke:

Det betyr at man er enig :)

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det betyr at man er enig :)

Tusen takk. :)

Nå har jeg en ting mindre å lure på. :fnise:

Beklager avsporing.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er stoltheten over å rette som er kvalmende. Den er så jævli tydelig hos orddelingsmafiaen. Det er trendy, og derfor irriterer det meg.

Det er i og for seg greit nok, om man kan merke at vedkommende er "stolt" av det. Men det kunne du ikke i innlegget du kommenterte her. Og nå er vi faktisk i en skrivefeiltråd inne på språkforumet, så kanskje vi kan få lov akkurat her?

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Solvår var jo et gått forslag, hehe

Det ble riktignok skrevet av en 14-åring, men likevel jeg visste forskjellen på godt og gått, lenge før jeg fylte 14.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest energibånd

Ja, den misliker jeg og. Mest fordi jeg ikke for hele mitt liv klarer å lese det som normale setninger, hjernen min oppfatter det automatisk som tvil eller nærmest ironisk.

En bekjent skrev "Gratulerer med dagen.........." i en SMS til meg sist jeg hadde bursdag. Selv om jeg ikke var i tvil om hva vedkommende mente, så så det liksom ikke ut som en veldig oppriktig lykkeønskning. Samme med "så fin brudekjole du hadde......." som jeg har sett på Facebook. :ler:

:5:

Ja, jeg kan ikke fordra det, men det er overraskende mange som overdriver punktumbruken. Man kan ha flere punktumer etter hverandre hvis man har betenkeligheter med noe, ikke etter hver eneste setning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:5:

Ja, jeg kan ikke fordra det, men det er overraskende mange som overdriver punktumbruken. Man kan ha flere punktumer etter hverandre hvis man har betenkeligheter med noe, ikke etter hver eneste setning.

Men selv da, kun tre.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Herr Drue

Det er i og for seg greit nok, om man kan merke at vedkommende er "stolt" av det. Men det kunne du ikke i innlegget du kommenterte her. Og nå er vi faktisk i en skrivefeiltråd inne på språkforumet, så kanskje vi kan få lov akkurat her?

Det er jo nettopp det: Jeg synes denne sonen burde være orddelingsmafia-fritt. Det er så jævli mye tatt opp. Alle (særlig vi språkinteresserte) er enige om at det ser teit ut. På tide å gå videre!

Og det at jeg er lei av at folk overalt tar opp at det heter særskriving, er jo et resultat av at vi har gjort sport av å rette på "orddeling". Så det henger sammen - hele gjengen består av mennesker som elsker å rette for å rette, og det at det nå stadig rettes om til særskriving er det nye flaggskipet til disse TAPERNE.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Okei, nå skjønner jeg hva du mener. Vi får bare bli enige om å være uenige, for jeg synes det burde rettes på her inne. Jeg vil i alle fall gjerne bli rettet hvis jeg sier noe feil her.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag leste jeg denne kommentaren til en artikkel:

Trur det er billigere å ha eit lite Hus med eit lite Kjøkken, lita Stue, kanskje liten Gang og liten Kjeller og 2 Soverom langt frå folk?

Jeg visste ikke at alle substantiv skal skrives med stor bokstav..? :lete:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Glenfarclas

Trur det er billigere å ha eit lite Hus med eit lite Kjøkken, lita Stue, kanskje liten Gang og liten Kjeller og 2 Soverom langt frå folk?

Det er vel også vanleg å skrive alle tal frå ein til tolv med bokstavar?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Apropos særskrivingsfeil, som er nevnt her. Siste jeg så var... u sexy.

Hvordan er det mulig å ikke selv se at noe er riv, rav, ruskende galt?

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest Blondie65

Det skal det ... på tysk. :opplyser:

Det er en egen sær form for skriving. :sjenert:

Ellers er det jaggu godt at soverommene er langt fra folk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blondie65

Apropos særskrivingsfeil, som er nevnt her. Siste jeg så var... u sexy.

Hvordan er det mulig å ikke selv se at noe er riv, rav, ruskende galt?

Du tar feil. Du tror de mente usexy - det var et statement vet du: u sexy bitch.

Ser du? :opplyser:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel ikke en skrivefeil dette, men en språkblomst jeg tror folk i denne tråden kan sette pris på:

6812425303_dbbba3b1b3.jpg

(observert på Coop Mega)

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...