Gå til innhold

Den verste skrivefeilen du ser

Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest Eurodice

Jeg vet ikke. Kanskje like greit å si julekopper og juletallerkener? :gjeiper:

Se lenger foran i tråden. Dette har jeg svart på i innlegg nr. 3663.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Herr Drue
USA har jo den kjente julenissen med regnstyr og han har vel nisselue han også, men aldri hørt amerikanerene si det om seg og sitt land.
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her hvor jeg er fra så sier (og skriver) vi va, som i f.eks "Æ va på butikken". Æ e altså fra trøndelag om d skoill vårra vå tvil. ;)

Jeg klare ikke annet enn å bli potte sur når noen skriver f.eks "Æ HVA på butikken". Du HVA for no'??

Har påpekt det til så mange, men de skjønner det ikke...

Blir også eitrende forbanna når folk deler opp ord som ikke skal være delt. Jeg ser godt voksne folk som så absolutt kan å skrive riktig norsk, men de skal absolutt dele opp ord HELE tiden!

Og hva er det med å ikke skrive stor bokstav i navn? Jeg synes det er respektløst ovenfor den det gjelder, noe jeg ofte har påpekt.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her hvor jeg er fra så sier (og skriver) vi va, som i f.eks "Æ va på butikken". Æ e altså fra trøndelag om d skoill vårra vå tvil. ;)

Jeg klare ikke annet enn å bli potte sur når noen skriver f.eks "Æ HVA på butikken". Du HVA for no'??

Har påpekt det til så mange, men de skjønner det ikke...

begge deler er feil. ;) jeg var på butikken.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

begge deler er feil. ;) jeg var på butikken.

Joda, men her er det jo snakk om skriftlig gjengivelse av "var" slik det blir uttalt på en bestemt dialekt, og dermed er jo "va" uomtvistelig mer korrekt enn "hva".

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Skitten pique

Var du på den eller i/inni butikken? dersom du handlet var du vel i butikken.

Ellers hater jeg når folk skriver da/når feil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ikke skriftlig :goodbye:

Jo hvis man skriver trøndersk så. Og det var vel dette det innlegget om va/hva handlet om:)

Hvvis jeg skulle skrevet "æ va på butikken i går" på bokmål så ville jeg ha skrevet: "jeg var PÅ butikken i går". Ikke "I". Blir helt feil for meg iallefall:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel ikke feil å si at man var på butikken? Man snakker jo ikke om butikken som en bygning, men i den mening at man var på handletur.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...