Gå til innhold

Den verste skrivefeilen du ser

Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Parantes istedenfor kolon? Virkelig?? Jeg har en som alltid bruker semikolon istedenfor vanlig kolon, men parantes? :skratte:

Ja, det ser jo helt på trynet ut :fnise:

F.eks. hadde hun en slik liste for noen dager siden:

Ting jeg ønsker meg til jul)

-bla

-bla

bla

Og flere andre lignende statuser :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Folk som roter med hver og vær er ille. Og orddelingsfeil er det verste jeg ser. Er litt nazi når det gjelder rettskriving, og viser det såpass godt, at jeg nå bare går under kallenavnet "Norsklæreren" i klassa :gjeiper:

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg irriterer meg over de som sier/skriver orddelingsfeil når de mener særskrivingsfeil. Ser det er mange i denne tråden som kaller eks. "kaffe trakter" for orddelingsfeil uten å bli rettet på.

Er det jeg som er helt på jordet her? :klø:

Irriterer meg for øvrig mer over særskrivingsfeil! Har et par venner på Facebook som er helt ekstreme. Blant annet "leilig heten". Seriøst?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg irriterer meg over de som sier/skriver orddelingsfeil når de mener særskrivingsfeil. Ser det er mange i denne tråden som kaller eks. "kaffe trakter" for orddelingsfeil uten å bli rettet på.

Er det jeg som er helt på jordet her? :klø:

Irriterer meg for øvrig mer over særskrivingsfeil! Har et par venner på Facebook som er helt ekstreme. Blant annet "leilig heten". Seriøst?

Oj, da lærte jeg noe nytt i dag også! Orddelingsfeil er visstnok hvis ordet deles feil ved linjeskift. F.eks kaffet-

rakter. Stemmer det? Da mente jeg i såfall særskrivingsfeil :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Eurodice

Oj, da lærte jeg noe nytt i dag også! Orddelingsfeil er visstnok hvis ordet deles feil ved linjeskift. F.eks kaffet-

rakter. Stemmer det? Da mente jeg i såfall særskrivingsfeil :sjenert:

Det stemmer. Et par eksempler fra lokalavisen der jeg bodde før: Historielaget fant på en ekskursjon "pils- (ny linje)piss".

Overskrift: Politibet-jenter :fnise:

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Men orddelingsfeil trenger vel ikke nødvendigvis å bety der ordet deles feil ved linjeskift eller lignende, men der det brukes bindestrek uten at det er nødvendig?

For eksempel "hann-hund" eller "hode-pine".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Er det annerledes å sove sidna en person, enn det er å se tv sidna en person?"

:fnise: Må si jeg reagerte litt på spørsmålet og.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Spinell

"Er det annerledes å sove sidna en person, enn det er å se tv sidna en person?"

Herlig :fnise:

Det minner meg om en annen klassiker, muligens mest brukt av dialektskriverne: "lamme" i betydningen "sammen med".

(Æ va lamme venna.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Eurodice

:fnise: Må si jeg reagerte litt på spørsmålet og.

Ja, selvfølgelig. For meg er det i hvert fall en stor forskjell på å ligge ved siden av hverandre i sengen (det gjør jeg ikke med hvem som helst) og å sitte i sofaen og se på tv sammen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, selvfølgelig. For meg er det i hvert fall en stor forskjell på å ligge ved siden av hverandre i sengen (det gjør jeg ikke med hvem som helst) og å sitte i sofaen og se på tv sammen.

:hakeslepp:

Du din diskriminerer!

:lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Eurodice

:hakeslepp:

Du din diskriminerer!

:lol:

Næmmen, blir du lei deg? Du skal få lov til å ligge i sengen min, vet du. Den er stor og deilig, plass til flere der :ler: .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Spinell

Næmmen, blir du lei deg? Du skal få lov til å ligge i sengen min, vet du. Den er stor og deilig, plass til flere der :ler: .

Oj oj oj! Her var det åpenlyse invitasjoner ;)

Burde dere ikke se på TV sidna hverandre først?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Eurodice

Oj oj oj! Her var det åpenlyse invitasjoner ;)

Burde dere ikke se på TV sidna hverandre først?

Du må bare komme du også, så kan vi sitte sidna hverandre alle sammen og se på tv først :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Spinell

Du må bare komme du også, så kan vi sitte sidna hverandre alle sammen og se på tv først :fnise:

He he! Ingen skal komme og si at Belladonna er en "diskriminør" ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Folk som roter med hver og vær er ille. Og orddelingsfeil er det verste jeg ser. Er litt nazi når det gjelder rettskriving, og viser det såpass godt ,at jeg nå bare går under kallenavnet "Norsklæreren" i klassa :gjeiper:

Folk som roter med "hver" og "vær" er ille. Orddelingsfeil er det verste jeg ser. Jeg er litt "nazi" når det gjelder rettskriving og viser det såpass godt at jeg nå bare går under under kallenavnet "norsklæreren i klassen. :gjeiper:

Skal det være så skal det være... :gjeiper:

Det siste setningen kunne med fordel vært delt i to.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Spinell

Ser jeg én til som omtaler kopper, tallerkner og fat med nisser og granbar som "juleservice" kommer jeg til å få hårløse flekker på hodet.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...