chikako Skrevet 25. oktober 2011 #3541 Del Skrevet 25. oktober 2011 Hvorfor er det så mange som slenger inn en ekstra E (og av og til en ekstra konsonant) her og der? Høffelig Sakelig Jeg har hørt mange si "sakelig", kanskje noen sier "høffelig" også, og ikke er klar over at det ikke skrives sånn? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Herr Drue Skrevet 26. oktober 2011 #3542 Del Skrevet 26. oktober 2011 Noe av det styggeste jeg ser er folk som skriver å istedenfor og. F.eks. «Jeg å du». Men noe av det groveste jeg ser er folk som feilplasserer ord, så setninger får en helt annen syntaks. Se f.eks. her. Fra en annen tråd: MEN DU MÅ IKKE VISE AT DU ER KÅT OG BARE ER UTE ETTER SEX når personen egentlig mener: «Du må vise at du ikke bare er kåt og ute etter sex». Det er faktisk ganske stor forskjell. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
challenger Skrevet 28. oktober 2011 #3543 Del Skrevet 28. oktober 2011 (endret) Hvorfor er det så mange som slenger inn en ekstra E (og av og til en ekstra konsonant) her og der? Høffelig Sakelig Slike skrivefeil ser jeg overalt! I mange blogger jeg titter innom så skriver de sånn, vanElig, julEaften osv. Virker som dette er helt vanlig å skrive for mange dessverre... Sykt irriterende å lese. Klarer ikke helt å ta personen seriøst når man skriver det slik. Det verste er at gjelder faktisk folk som er 18-19-20år++. Trodde det var vanlig i barneskolealder, men ikke i voksen alder. Endret 28. oktober 2011 av challenger 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Antlers Skrevet 28. oktober 2011 #3544 Del Skrevet 28. oktober 2011 Slike skrivefeiler ser jeg overalt! I mange blogger jeg titter innom så skriver de sånn, vanElig, julEaften osv. Virker som dette er helt vanlig å skrive for mange dessverre... Sykt irriterende å lese. Klarer ikke helt å ta personen seriøst når man skriver det slik. Det verste er at gjelder faktisk folk som er 18-19-20år++. Trodde det var vanlig i barneskolealder, men ikke i voksen alder. *kremt* skrivefeiler? *host* 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
challenger Skrevet 28. oktober 2011 #3545 Del Skrevet 28. oktober 2011 *kremt* skrivefeiler? *host* Woops, det går litt fort i svingene når man blir engasjert! Har redigert det nå Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Litia Skrevet 28. oktober 2011 #3546 Del Skrevet 28. oktober 2011 Kom over noe i samme kategori i dag, nemlig ordet "gyldene". Det ble sagt om sko. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pingting Skrevet 30. oktober 2011 #3547 Del Skrevet 30. oktober 2011 brokkolig (serveres gjerne sammen med gullrøtter/gulerøtter/gullerøtter) 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjesten Skrevet 30. oktober 2011 #3548 Del Skrevet 30. oktober 2011 brokkolig (serveres gjerne sammen med gullrøtter/gulerøtter/gullerøtter) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lista Skrevet 30. oktober 2011 #3549 Del Skrevet 30. oktober 2011 Vakkre, knekkt, vaffler osv. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Blondie65 Skrevet 1. november 2011 #3550 Del Skrevet 1. november 2011 Ajax' nye reklame: Ajax NaturaVerde har bl.a. eteriske oljer, biologisk nedbrytbare formuleringer samt optimaliserte og 100% gjenvinnbare flasker. Er det reklamen som er dårlig formulert eller er det jeg som har misforstått ordet formulering? Forøvrig finner jeg ikke formula i ordboken heller, på tross av at en mengde hudpleie produkter inneholder unik ny formula (osv). Formel derimot ... DET er et godt dekkende ord for både Ajax og hudpleie. Det betyr i denne sammenhengen oppskrift eller mer matematisk formel. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjesten Skrevet 1. november 2011 #3551 Del Skrevet 1. november 2011 Jeg har irritert meg over det samme, Blondie. De sier det i reklamer for hudprodukter og hårprodukter og: "Nå med en ny og bedre formulering!" Jeg tror ikke det er tillatt på norsk, de burde vel si ny oppskrift? Men det høres vel ikke like fancy ut Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. november 2011 #3552 Del Skrevet 1. november 2011 Ajax' nye reklame: Ajax NaturaVerde har bl.a. Er det reklamen som er dårlig formulert eller er det jeg som har misforstått ordet formulering? Forøvrig finner jeg ikke formula i ordboken heller, på tross av at en mengde hudpleie produkter inneholder unik ny formula (osv). Formel derimot ... DET er et godt dekkende ord for både Ajax og hudpleie. Det betyr i denne sammenhengen oppskrift eller mer matematisk formel. For øvrig skrives i to ord. Hudpleieprodukter skrives i ett ord. Ikke mellomrom etter tegn... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. november 2011 #3553 Del Skrevet 1. november 2011 Mente naturligvis ikke mellomrom før tegn... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vofsitofsi Skrevet 2. november 2011 #3554 Del Skrevet 2. november 2011 Mente naturligvis ikke mellomrom før tegn... *Kremt* Det skal være mellomrom før ellipsetegnet (...). 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Litia Skrevet 6. november 2011 #3555 Del Skrevet 6. november 2011 (endret) Vi lukket fordi, det ikke er mulighet til å bestemme selv, hvem som legger seg til som venner. Noe vi synes er litt viktig, at man får lov til, en annen ting er at når forumet hadde så mye treghet, så tenkte vi at det var greit å skru av alle "unyttige" funksjoner, for å se om det kunne hjelpe. Pussig punktum-/kommabruk. Endret 6. november 2011 av Litia 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Spinell Skrevet 7. november 2011 #3556 Del Skrevet 7. november 2011 Jeg har helt sikkert skrevet dette før også, men nå er jeg steike hakkende lei av at fellesbetegnelsen for tallerkner, fat, kopper osv blir feilstavet service. Det heter servise og kan ikke staves med c selv om stavekontrollen naturlig nok ikke gir utslag. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. november 2011 #3557 Del Skrevet 9. november 2011 ...ekling....(skulle nok være egentlig). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_Dreamdrops Skrevet 9. november 2011 #3558 Del Skrevet 9. november 2011 ...ekling....(skulle nok være egentlig). Mener du "enkli"? For det hender det at jeg ser. Æææ, man kan jo ikke skrive det! Ellers er ekling en ganske fascinerende måte å skrive "egentlig" på Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. november 2011 #3559 Del Skrevet 10. november 2011 Har sett enkli mye, ja. Ekling var en ny variant av ordet. Var faktisk ekling det sto. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. november 2011 #3560 Del Skrevet 10. november 2011 Vist til visst Hvert/vert til vært Dysj til dusj (dialekt har jeg hørt men grusomt stygt uansett) Lippe til leppe (er visst også dialekt, men heller ikke pent) Di der det skal være de De til det Sakt til sagt Og så klart; hvem der det skal være hvilken. Usj. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå