Gå til innhold

Den verste skrivefeilen du ser

Fremhevede innlegg

Gjest Nedfall
Skrevet

Ikkje akkurat skrivefeil, men i ein diskusjon her inne var det ein person med naboar han skildra slik - "de er ikke av etninsk opprinnelse" :fnise: Lurar på kva slags vesner det var? :gjeiper:

Ække det ett av dem der baltiske landene?

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Gjest Eurodice
Skrevet

Er du seriøs nå? Du mener kanskje estisk (estlandsk). Forøvrig er alle mennesker av etnisk opprinnelse.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Kjørt rett under rompa og bh lignende topp..... :)

Skrevet

Kjørt ja...passet bra der! haha

Syns det er ganske kjipt å hakke ned på andre med skrivefeil. Har en bror som har dysleksi, og man vet jo aldri om personen bak skjermen også har det, og isåfall kan ikke denne personen noe for skrivefeilene sine. Syns egentlig det alltid er stygt å hakke på andre uannsett, beste måte å beskytte seg selv på er ved å angripe;) Det blir så barnslig og pirkete!

Og nå hakker jeg på de som hakker på andre, kjempebra... :takke:

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Var jeg som skrev over deg. :)

Som deg så synes jeg det er morsomt, samtidig som jeg, som deg, ser at det kan være dårlig gjort å påpeke feil.

Nå var det i språkforumet jeg tok det da, og det er vel her vi har 'lov'? ;)

Skrevet (endret)

Var jeg som skrev over deg. :)

Som deg så synes jeg det er morsomt, samtidig som jeg, som deg, ser at det kan være dårlig gjort å påpeke feil.

Nå var det i språkforumet jeg tok det da, og det er vel her vi har 'lov'? ;)

Grunnen til at jeg lo av ditt innlegg var fordi det var morsomt. At noen skriver at dem har blitt kjørt rett under rompa, må man bare le av! :fnise:

De jeg sikter til, er de som ler seg ihjel når noen tar feil på å/og, hvert/vært o.l... Der klarer ikke jeg se humoren, og det blir bare tørt og kjedelig, og jeg ser mer ned på den personen som automatisk føler seg bedre i det øyeblikket... Man har et trist liv hvis det største talentet og den største gleden man har i livet er å kunne skrive hvert eneste ord riktig... :filer:

Endret av Bella21
Skrevet

Estisk, det ;)

Eller heiter det estlandsk?

"Etnisk opprinnelse" vil seie kva land/område ein person har sine røtter i. Alle har ei etnisk opprinnelse. Personen som skreiv at nokon "ikkje var av etnisk opprinnelse", meinte nok at dei ikkje var etnisk norske. Dei var nok eit eller anna for det ;)

AnonymBruker
Skrevet

"komfemeres"

:grine:

• Liker 3
Skrevet

Kjørt rett under rompa og bh lignende topp..... :)

:ler:

Skrevet

ord delings feil er verst, mest vanlig, og morsomst! :fnise:

Skrevet

På en frisørsalong her i byen hadde de en plakat utenfor med en liste over hva de kunne tilby på salongen, bla.a "kropps massase" og "farging av øyen bryn/vipper" :skratte:

Gikk å sa ifra til ei jeg kjenner som jobber der, hun ble flau, da det var hun som hadde skrevet den, litt i farta vel og merke :fnise:

• Liker 1
Skrevet

På en frisørsalong her i byen hadde de en plakat utenfor med en liste over hva de kunne tilby på salongen, bla.a "kropps massase" og "farging av øyen bryn/vipper" :skratte:

Gikk å sa ifra til ei jeg kjenner som jobber der, hun ble flau, da det var hun som hadde skrevet den, litt i farta vel og merke :fnise:

Haha! Det minner meg forresten om skiltet som tilfeldigvis henger rett utenfor frisørsalongen til tanta mi: "Se opp for takras". Selv om det ikke er noen skrivefeil der, er hun ikke videre glad for dette skiltet. Det er eieren av forretningsbygget som har hengt det opp. :fnise:

• Liker 5
Gjest Naenia
Skrevet

Så en fin kombinasjon av skilt en gang på en parkeringsplass: "Se opp for takras" og rett under hang "reservert for besøkende" :)

• Liker 3
Skrevet

Leste nettopp en tråd om jenter uten selkritikk :sjenert:

• Liker 1
Skrevet

Leste nettopp en tråd om jenter uten selkritikk :sjenert:

Jeg synes det er positivt at folk ikke er så harde på kritikken av selene. De stakkars dyrene vet jo ikke bedre :snurt:

Gjest Nedfall
Skrevet

Er du seriøs nå? Du mener kanskje estisk (estlandsk). Forøvrig er alle mennesker av etnisk opprinnelse.

Kan bekrefte at jeg tullet ja! :)

..men jeg er litt mer usikker på Lettland?

Gjest Eurodice
Skrevet

Kan bekrefte at jeg tullet ja! :)

..men jeg er litt mer usikker på Lettland?

Lettland er det landet som nå heter Latvia. Du er litt av en spøkefugl, du :fnise: .

Gjest Nedfall
Skrevet

Lettland er det landet som nå heter Latvia. Du er litt av en spøkefugl, du :fnise: .

Latvia heter visst Lettland på svensk. Mulig jeg blander, men jeg tror jeg har sett det brukt på norsk også?

Uansett.. digresjon.

..og nå var jeg dønn alvorlig. :)

Skrevet

Jeg synes det er positivt at folk ikke er så harde på kritikken av selene. De stakkars dyrene vet jo ikke bedre :snurt:

Pøh, synes det er lite selkritikk ute og går. Bare tenk på fiskebestanden! Klart vi heller bør rette kritikken mot selene, og ikke overfiskeri fra menneskenes side :pisk:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...