Gå til innhold

Den verste skrivefeilen du ser

Fremhevede innlegg

Skrevet

"Jeg har innfunnet meg med."

Jeg ser det overalt her på KG og det driver meg sakte til vanvidd.

Det heter å innfinne seg et sted, og å avfinne seg med noe.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

forselen på rett og galt?

Forskjellen er at forselen er galt og forskjellen er rett. :)

• Liker 1
Skrevet

Forskjellen er at forselen er galt og forskjellen er rett. :)

Jeg tenkte at forselen var et slags falskt porselen, nesten som pottemakerens svar på Folex (Rolex).

• Liker 2
Skrevet

I dag såg eg den raraste bøyninga av "å strikke" eg nokon gong har sett - "strukket"! :overrasket: Skjønte ut i frå setninga at det betydde "har strikka" :fnise: Men "strukket" er vel på bokmål perfektum av "å strekke"? Lett å blande? :ler:

Gjest Eurodice
Skrevet

I dag såg eg den raraste bøyninga av "å strikke" eg nokon gong har sett - "strukket"! :overrasket: Skjønte ut i frå setninga at det betydde "har strikka" :fnise: Men "strukket" er vel på bokmål perfektum av "å strekke"? Lett å blande? :ler:

Du har selvfølgelig rett. Det heter å strikke-strikket el. strikka-(har)strikket el. strikka.

Å strekke er et finurlig verb som kan bøyes på flere måter, og som vel å merke har forskjellige betydninger.

Å strekke-strakk-strukket

Å strekke-strakte-strakt

Å strekke-strekte-strekt

Skrevet

Du har selvfølgelig rett. Det heter å strikke-strikket el. strikka-(har)strikket el. strikka.

Å strekke er et finurlig verb som kan bøyes på flere måter, og som vel å merke har forskjellige betydninger.

Å strekke-strakk-strukket

Å strekke-strakte-strakt

Å strekke-strekte-strekt

Stemmer det - kva betyr alle, eigentleg?

Ser for meg det i midten betyr å "strekke seg" i alle fall, det siste kan brukast om å "strekke strikken"?

Opplys oss :)

AnonymBruker
Skrevet

Stemmer det - kva betyr alle, eigentleg?

Ser for meg det i midten betyr å "strekke seg" i alle fall, det siste kan brukast om å "strekke strikken"?

Opplys oss :)

Eller strekke strikket, som mange her på kg ville insistert på at det heter. :fnise:

• Liker 2
Skrevet

Har nesten aldri sett noen som har klart å skrive det riktig, men det heter "BAILEYS", IKKE "BAYLIS" (drikken, altså) :filer:

• Liker 1
Gjest Eurodice
Skrevet

Har nesten aldri sett noen som har klart å skrive det riktig, men det heter "BAILEYS", IKKE "BAYLIS" (drikken, altså) :filer:

"Baylis" høres ut som man er "tett i desed" og snakker til "Maylis" :fnise: .

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg ser det står Baileys på flasken, men burde det ikke strengt tatt hett Bailey's?

Skrevet

Urelevant

Skrevet

Jeg har eviglange hjernevaskerseanser på sønnen min med det derre med urelevant. Men det går ikke inn. :snurt:

Gjest Delphina
Skrevet

Urelevant

For det er irrelevant, non?

Så denne i dag!

VANN MELON :fnise:

Skrevet

Oui.

Gjest Eurodice
Skrevet

Så denne i dag!

VANN MELON :fnise:

Det trengs nok, så tørr som den pleier å være :skratte: .

Gjest Blondie65
Skrevet (endret)

Det trengs nok, så tørr som den pleier å være :skratte: .

Helt på høyde med humoren i denne tråden som blir strukket/strekt/strakt langt. :filer:

:fnise:

Endret av Blondie65
AnonymBruker
Skrevet

Jeg så akkurat en som skrev "edel og galle". Det ble gjentatt to ganger i samme tråd, så jeg går ut fra at det ikke var en tastefeil.

Skrevet

Jeg så akkurat en som skrev "edel og galle". Det ble gjentatt to ganger i samme tråd, så jeg går ut fra at det ikke var en tastefeil.

Kan jo evt. være en talefeil, da :skratte:

Fy, Antlers! Den var dårlig :filer:

AnonymBruker
Skrevet

Du vet aldri hvordan livet foretar seg enten du er........

Skrevet

En skrivefeil som ofte går igjen både i aviser og på TV er ordet 'sinnssyk'. Der da mange feilaktig skriver en 's' for lite.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...