Gå til innhold

Den verste skrivefeilen du ser

Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Gjest Nadezhda

Nå blir jeg ærlig talt ganske forvirret :fnise: Er det ' man skal bruke uansett? Det er det tegnet som heter apostrof?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Eurodice

Nå blir jeg ærlig talt ganske forvirret :fnise: Er det ' man skal bruke uansett? Det er det tegnet som heter apostrof?

Ja, det er apostrof. Eksempel på engelsk: I'm, you're, she's osv.

Apostrof brukes også i genitiv på engelsk og etter ord (navn) som slutter på "s", på norsk. Thomas' bil, for eksempel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tunfisk biter også, både i vann og olje :fnise: .

Oi, ja det er en liten råtass den der, som klarer seg så lenge :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nadezhda

Ja, det er apostrof. Eksempel på engelsk: I'm, you're, she's osv.

Apostrof brukes også i genitiv på engelsk og etter ord (navn) som slutter på "s", på norsk. Thomas' bil, for eksempel.

Ok, takk. Da trodde jeg riktig. Fikk det plutselig for meg at man skulle bruke ulike tegn på I'm og Thomas'.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

....jeg trenger virkelig noe som kan vekke hans oppsikt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Smørbukk

Har ikke lest alle svarene, men jeg går ut i fra at det blir repetisjon når jeg sier orddelingsfeil.. :gjeiper:

Men jeg syns også det er litt småirriterende (men mest morsomt) med kommafeil. Husker enda fra barneskolen da vi så en annonse med kommafeil hvor det sto:

"Pappegøye selges av mann, som kan snakke" :skratte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke lest alle svarene, men jeg går ut i fra at det blir repetisjon når jeg sier orddelingsfeil.. :gjeiper:

Men jeg syns også det er litt småirriterende (men mest morsomt) med kommafeil. Husker enda fra barneskolen da vi så en annonse med kommafeil hvor det sto:

"Pappegøye selges av mann, som kan snakke" :skratte:

Her er det vel egentlig ikke kommafeilen som er problemet.. man kan jo ikke sette kommaet noe annet sted for at setningen skal bli riktig? Hele setningen må jo forandres på.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Smørbukk

Her er det vel egentlig ikke kommafeilen som er problemet.. man kan jo ikke sette kommaet noe annet sted for at setningen skal bli riktig? Hele setningen må jo forandres på.

Ja, det er forsidt sant. Men uansett en spennende setning og interessant komma-setting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Eurodice

Ja, det er forsidt sant. Men uansett en spennende setning og interessant komma-setting.

"Pent brukt divan selges av dame som er god å ligge på" leste jeg i en annonse en gang.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lurar på kvifor dei følte dei måtte ha med i annonsen kva kjønn selgar hadde :fnise:

Held det ikkje å skriva at xxx selgast, må ein ha med kven som sel (bortsett frå namn/tlf nederst sjølvsagt)? Høyrast ut som ein kontaktannonse :ler:

Endret av imli
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Eurodice

Lurar på kvifor dei følte dei måtte ha med i annonsen kva kjønn selgar hadde :fnise:

Held det ikkje å skriva at xxx selgast, må ein ha med kven som sel (bortsett frå namn/tlf nederst sjølvsagt)? Høyrast ut som ein kontaktannonse :ler:

Apropos kontaktannonser. Jeg leste en (sikkert utilsiktet morsom ev. tragisk, ettersom) annonse i lokalavisen der jeg bodde før:

Trivelig mann i 50-årene søker dame. Barn eller annet handicap ingen hindring.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest BettyBoop28

Apropos kontaktannonser. Jeg leste en (sikkert utilsiktet morsom ev. tragisk, ettersom) annonse i lokalavisen der jeg bodde før:

Trivelig mann i 50-årene søker dame. Barn eller annet handicap ingen hindring.

:skratte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

mensentrasjon

Hvis man googler dette ordet, kommer det opp flere treff. :lete:

Høres litt ut som noen som konsentrerer seg skikkelig for å blø best mulig :fnise:

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...