Gå til innhold

Den verste skrivefeilen du ser

Fremhevede innlegg

Skrevet

"Hvor tid fikk du billappen?"

Hvor tid?

Videoannonse
Annonse
Gjest Emera
Skrevet

"Hvor tid fikk du billappen?"

Hvor tid?

Ja, det heter jo: "Hvor ble tiden av." ;)

Gjest Eurodice
Skrevet

Ja, det heter jo: "Hvor ble tiden av." ;)

Det er en helt annen setning.

AnonymBruker
Skrevet

"elger seg innpå"

Dette var på underteksten på Cæsar i dag. :fnise:

Har du ikke hørt uttrykket "å elge seg innpå"?

Skrevet

Har du ikke hørt uttrykket "å elge seg innpå"?

Jeg har i alle fall ikke hørt det.

Utrykket "å egle seg innpå" har jeg derimot hørt.

• Liker 1
Gjest Nadezhda
Skrevet

Hvorfor er det så mange som skriver "`" eller "´" istedenfor "'"? Eksempel: I`m eller I´m, når det faktisk heter I'm.

Skrevet

Hvorfor er det så mange som skriver "`" eller "´" istedenfor "'"? Eksempel: I`m eller I´m, når det faktisk heter I'm.

Jeg gjorde det fordi jeg ikke visste hvor ' var på tastaturet. Vet fremdeles ikke hvor det er, så jeg bytter til engelsk tastatur for å bruke den :fnise:

Hvor er den på det norske tastaturet?

Gjest Nadezhda
Skrevet

Hehe, jeg blir glad for å høre at det kan være en så enkel forklaring. Begynte å lure på hva som foregår :sjenert: På mitt tastatur er den på høyresiden til Æ-tasten. Kanskje det varierer, det vet ikke jeg :)

Skrevet

Hehe, jeg blir glad for å høre at det kan være en så enkel forklaring. Begynte å lure på hva som foregår :sjenert: På mitt tastatur er den på høyresiden til Æ-tasten. Kanskje det varierer, det vet ikke jeg :)

Jeg har mac, og der er @ :) Tror nok rett og slett det bunner i at man ikke gidder å lete fram riktig tegn når man har noe som duger helt greit ;)

Gjest Eurodice
Skrevet (endret)

Jeg gjorde det fordi jeg ikke visste hvor ' var på tastaturet. Vet fremdeles ikke hvor det er, så jeg bytter til engelsk tastatur for å bruke den :fnise:

Hvor er den på det norske tastaturet?

På mitt tastatur er apostrofen (og asterisken) på tasten til høyre for "æ"-tasten, eller for å si det på en annen måte, mellom "æ" og entertasten.

Endret av Belladonna
Gjest Eurodice
Skrevet

Jeg har i alle fall ikke hørt det.

Utrykket "å egle seg innpå" har jeg derimot hørt.

Å elge seg inn på noen, er et uttrykk som Vazelina bilopphøggers har funnet på. Det betyr å klenge seg innpå, være innpåsliten. Å egle seg innpå noen oppfatter jeg som å ville krangle.

• Liker 1
Skrevet

Å elge seg inn på noen, er et uttrykk som Vazelina bilopphøggers har funnet på. Det betyr å klenge seg innpå, være innpåsliten. Å egle seg innpå noen oppfatter jeg som å ville krangle.

Ser at det utrykket faktisk står i nynorskordboka :)

Skrevet (endret)

I’m

Endret av chikako
AnonymBruker
Skrevet

Sjokolade ringer og biter! Ananas biter...

På tide å få den skikkelig avlivet, da.

Gjest Eurodice
Skrevet

I’m

Dette er ikke riktig, her har du accent aigu (husker ikke hva det heter på norsk).

Gjest Eurodice
Skrevet

Sjokolade ringer og biter! Ananas biter...

På tide å få den skikkelig avlivet, da.

Tunfisk biter også, både i vann og olje :fnise: .

Skrevet

Dette er ikke riktig, her har du accent aigu (husker ikke hva det heter på norsk).

Nei, dette er ikke akutt aksent.

’ - tegnet jeg brukte

´ - akutt aksent

Selv har jeg brukt ' og kommer til å fortsette med det, siden ’ så rimelig teit ut, rett og slett :fnise:

• Liker 1
Gjest Eurodice
Skrevet (endret)

Nei, dette er ikke akutt aksent.

’ - tegnet jeg brukte

´ - akutt aksent

Selv har jeg brukt ' og kommer til å fortsette med det, siden ’ så rimelig teit ut, rett og slett :fnise:

Det er jo dette som er apostrof, ', som er det riktige, det første tegnet i setningen din. Det siste tegnet, den tynne aksenten om du skjønner, finnes ikke på mitt tastatur.

Endret av Belladonna
Skrevet (endret)

Det er jo dette som er apostrof, ', som er det riktige, det første tegnet i setningen din. Det siste tegnet, den tynne aksenten om du skjønner, finnes ikke på mitt tastatur.

Dette er det samme tegnet i to forskjellige fonter. Det første er normalen på KG (vet ikke hvilken font det er), det andre er Times new Roman.

Det er faktisk en apostrof :)

Endret av chikako

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...