Gå til innhold

Den verste skrivefeilen du ser

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg leste det som en blanding mellom applaudere og eksplodere.. Det nye ordet for en eksplosjonsartet applaus? :klo:

:ler: Det er mulig.

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Aldrig og venninde irriterer en smule.

Det er definitivt grusomt. I fjord (i fjor) er helt forferdelig. Har i tillegg observert faretruende mange som ser et fint bilde og skriver: "for et fint bildet!" Hva skjer med det?

• Liker 1
Skrevet (endret)

Aldrig og venninde irriterer faktisk meg også.

I tillegg irriterer det meg når folk skriver sms-språk, det vil si at ord blir forkortet. Dette er forsåvidt akseptabelt på sms, men på brev, mailer, og internett generelt, er det bare latskap!

Andre skrivefeil som gjør meg oppgitt:

- Sjangse

- Intresang

- Komplimang

- Diverse "ord deling feil"

- Meira

- Nydligt, kosligt, osv.

Endret av Lipstick
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Aldrig og venninde irriterer faktisk meg også.

I tillegg irriterer det meg når folk skriver sms-språk, det vil si at ord blir forkortet. Dette er forsåvidt akseptabelt på sms, men på brev, mailer, og internett generelt, er det bare latskap!

Andre skrivefeil som gjør meg oppgitt:

- Sjangse

- Intresang

- Komplimang

- Diverse "ord deling feil"

- Meira

- Nydligt, kosligt, osv.

Hva betyr Meira? Jeg synes forresten at sms-språk er en uting i sms også. Latskap er det uansett. :)

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg tipper meira betyr mer? Vi sier meir på min dialekt, eventuelt merr.

Skjekke er et ord jeg ofte ser bli brukt av konsulenter ved mitt arbeidssted. Det er selvsagt sjekke som er riktig.

• Liker 1
Gjest Eurodice
Skrevet

Skjekke er et ord jeg ofte ser bli brukt av konsulenter ved mitt arbeidssted. Det er selvsagt sjekke som er riktig.

Meir av, kanskje?

Skrevet

Hva betyr Meira?

Stemmer. Det er et dialektord for mer. Noen sier/skriver også mere eller meire...

Skrevet

Forspill da, eller? For det høres jo ut som det er sexrelatert. ;) Forspiel blir jo også feil, det blir fortysket, om man kan kalle det det.

Det er skikkeleg rart - for vorspiel betyr vel akkurat det same som det norske forspel og det engelske foreplay? Likevel tenkjer me at vorspiel betyr fest og forspel/foreplay betyr noko ein gjer før samleie :fnise:

Skrevet

Det er skikkeleg rart - for vorspiel betyr vel akkurat det same som det norske forspel og det engelske foreplay? Likevel tenkjer me at vorspiel betyr fest og forspel/foreplay betyr noko ein gjer før samleie :fnise:

Jeg er mildt sagt forvirret... :forvirra::unsure::lete:

:fnise:

Gjest Blondie65
Skrevet

Det er viktig med det riktige ordet for å differensiere.

Nå er det vel slik at det norske ordet forspill kan ha flere betydninger.

Skrevet

Det er viktig med det riktige ordet for å differensiere.

Nå er det vel slik at det norske ordet forspill kan ha flere betydninger.

Jada, det norske ordet kan bety noko i retning av innleiing også.

Men vorspiel har eg aldri høyrt bli brukt om noko anna enn fest.

Har for øvrig sett kortformen "vors" fleire gonger, trudde det var vanleg?

• Liker 1
Skrevet

Det er definitivt grusomt. I fjord (i fjor) er helt forferdelig. Har i tillegg observert faretruende mange som ser et fint bilde og skriver: "for et fint bildet!" Hva skjer med det?

Og når du først er inne på det. Det er enkelte som er veldig opptatt av sund mat og av å spise sundt. Mer behøver man vel ikke si om den saken?

• Liker 1
Skrevet

"Jeg ble satt litt på spotten".

Det må ha vært ganske varmt..! :briller:

Gjest Anjelika
Skrevet

Jada, det norske ordet kan bety noko i retning av innleiing også.

Men vorspiel har eg aldri høyrt bli brukt om noko anna enn fest.

Har for øvrig sett kortformen "vors" fleire gonger, trudde det var vanleg?

Jeg sier iallefall vors, og bruker til og med verbet "å vorse" (utt. fårse) :fnise:

Det er jo slang eller dialekt da, ikke noe jeg skriver.

Men vorspiel er vel et akseptert ord for førfest/forfest/festen vi ikke har et fullgodt ord for på norsk. Det som irriterer meg er når noen bruker det i seksuell sammenheng, det er en tråd her hvor noen lurer på om man skal ta blowjob som en del av vorspielet. Heftige fester hun frekventerer.

Dagens irritasjonsmoment er alle trådene med bilder av klær, sko eller mennesker med tittelen "Hva syntes dere om ...".

Lurer de på hva vi syntes om det før i stedet for hva vi synes nå? :klo:

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

...jeg har talt for tomme ører...

Gjest Blubberella
Skrevet

Denne setningen, funnet i sexforumet, var virkelig fascinerende: bedre å ha litt førspill slikk at våt i nedentil.lett å skli

AnonymBruker
Skrevet

Denne setningen, funnet i sexforumet, var virkelig fascinerende: bedre å ha litt førspill slikk at våt i nedentil.lett å skli

I tillegg til aldersgrense burde det være et krav at man kan rettskriving før man har sex! :opplyse:

Gjest Eurodice
Skrevet

Den som har skrevet dette, må ha vært aldeles i tåka :fnise: .

• Liker 1
Skrevet

"elger seg innpå"

Dette var på underteksten på Cæsar i dag. :fnise:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...