Kråkesaks Skrevet 16. mai 2011 #3021 Skrevet 16. mai 2011 Jeg leste det som en blanding mellom applaudere og eksplodere.. Det nye ordet for en eksplosjonsartet applaus? Det er mulig.
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2011 #3022 Skrevet 16. mai 2011 Aldrig og venninde irriterer en smule. Det er definitivt grusomt. I fjord (i fjor) er helt forferdelig. Har i tillegg observert faretruende mange som ser et fint bilde og skriver: "for et fint bildet!" Hva skjer med det? 1
Lipstick Skrevet 16. mai 2011 #3023 Skrevet 16. mai 2011 (endret) Aldrig og venninde irriterer faktisk meg også. I tillegg irriterer det meg når folk skriver sms-språk, det vil si at ord blir forkortet. Dette er forsåvidt akseptabelt på sms, men på brev, mailer, og internett generelt, er det bare latskap! Andre skrivefeil som gjør meg oppgitt: - Sjangse - Intresang - Komplimang - Diverse "ord deling feil" - Meira - Nydligt, kosligt, osv. Endret 16. mai 2011 av Lipstick 1
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2011 #3024 Skrevet 16. mai 2011 Aldrig og venninde irriterer faktisk meg også. I tillegg irriterer det meg når folk skriver sms-språk, det vil si at ord blir forkortet. Dette er forsåvidt akseptabelt på sms, men på brev, mailer, og internett generelt, er det bare latskap! Andre skrivefeil som gjør meg oppgitt: - Sjangse - Intresang - Komplimang - Diverse "ord deling feil" - Meira - Nydligt, kosligt, osv. Hva betyr Meira? Jeg synes forresten at sms-språk er en uting i sms også. Latskap er det uansett. 1
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2011 #3025 Skrevet 16. mai 2011 Jeg tipper meira betyr mer? Vi sier meir på min dialekt, eventuelt merr. Skjekke er et ord jeg ofte ser bli brukt av konsulenter ved mitt arbeidssted. Det er selvsagt sjekke som er riktig. 1
Gjest Eurodice Skrevet 16. mai 2011 #3026 Skrevet 16. mai 2011 Jeg tipper meira betyr mer? Vi sier meir på min dialekt, eventuelt merr. Skjekke er et ord jeg ofte ser bli brukt av konsulenter ved mitt arbeidssted. Det er selvsagt sjekke som er riktig. Meir av, kanskje?
Lipstick Skrevet 16. mai 2011 #3027 Skrevet 16. mai 2011 Hva betyr Meira? Jeg tipper meira betyr mer? Vi sier meir på min dialekt, eventuelt merr. Stemmer. Det er et dialektord for mer. Noen sier/skriver også mere eller meire...
Gjest imli Skrevet 16. mai 2011 #3028 Skrevet 16. mai 2011 Forspill da, eller? For det høres jo ut som det er sexrelatert. Forspiel blir jo også feil, det blir fortysket, om man kan kalle det det. Det er skikkeleg rart - for vorspiel betyr vel akkurat det same som det norske forspel og det engelske foreplay? Likevel tenkjer me at vorspiel betyr fest og forspel/foreplay betyr noko ein gjer før samleie
Knøttet Skrevet 16. mai 2011 #3029 Skrevet 16. mai 2011 Det er skikkeleg rart - for vorspiel betyr vel akkurat det same som det norske forspel og det engelske foreplay? Likevel tenkjer me at vorspiel betyr fest og forspel/foreplay betyr noko ein gjer før samleie Jeg er mildt sagt forvirret...
Gjest Blondie65 Skrevet 16. mai 2011 #3030 Skrevet 16. mai 2011 Det er skikkeleg rart - for vorspiel betyr vel akkurat det same som det norske forspel og det engelske foreplay? Likevel tenkjer me at vorspiel betyr fest og forspel/foreplay betyr noko ein gjer før samleie Det er viktig med det riktige ordet for å differensiere. Nå er det vel slik at det norske ordet forspill kan ha flere betydninger.
Gjest imli Skrevet 16. mai 2011 #3031 Skrevet 16. mai 2011 Det er viktig med det riktige ordet for å differensiere. Nå er det vel slik at det norske ordet forspill kan ha flere betydninger. Jada, det norske ordet kan bety noko i retning av innleiing også. Men vorspiel har eg aldri høyrt bli brukt om noko anna enn fest. Har for øvrig sett kortformen "vors" fleire gonger, trudde det var vanleg? 1
Brunhilde Skrevet 16. mai 2011 #3032 Skrevet 16. mai 2011 Det er definitivt grusomt. I fjord (i fjor) er helt forferdelig. Har i tillegg observert faretruende mange som ser et fint bilde og skriver: "for et fint bildet!" Hva skjer med det? Og når du først er inne på det. Det er enkelte som er veldig opptatt av sund mat og av å spise sundt. Mer behøver man vel ikke si om den saken? 1
FoxyFish Skrevet 17. mai 2011 #3033 Skrevet 17. mai 2011 "Jeg ble satt litt på spotten". Det må ha vært ganske varmt..!
Gjest Anjelika Skrevet 17. mai 2011 #3034 Skrevet 17. mai 2011 Jada, det norske ordet kan bety noko i retning av innleiing også. Men vorspiel har eg aldri høyrt bli brukt om noko anna enn fest. Har for øvrig sett kortformen "vors" fleire gonger, trudde det var vanleg? Jeg sier iallefall vors, og bruker til og med verbet "å vorse" (utt. fårse) Det er jo slang eller dialekt da, ikke noe jeg skriver. Men vorspiel er vel et akseptert ord for førfest/forfest/festen vi ikke har et fullgodt ord for på norsk. Det som irriterer meg er når noen bruker det i seksuell sammenheng, det er en tråd her hvor noen lurer på om man skal ta blowjob som en del av vorspielet. Heftige fester hun frekventerer. Dagens irritasjonsmoment er alle trådene med bilder av klær, sko eller mennesker med tittelen "Hva syntes dere om ...". Lurer de på hva vi syntes om det før i stedet for hva vi synes nå? 1
Gjest Blubberella Skrevet 18. mai 2011 #3036 Skrevet 18. mai 2011 Denne setningen, funnet i sexforumet, var virkelig fascinerende: bedre å ha litt førspill slikk at våt i nedentil.lett å skli
Antlers Skrevet 19. mai 2011 #3037 Skrevet 19. mai 2011 Jeg kom over en artig en i en blogg, og et bilde (evt. en liten tegning laget av meg) sier som kjent mer enn tusen ord. Den var mer søt enn irriterende, da. http://imageshack.us/m/821/1033/allexn.jpg 3
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2011 #3038 Skrevet 19. mai 2011 Denne setningen, funnet i sexforumet, var virkelig fascinerende: bedre å ha litt førspill slikk at våt i nedentil.lett å skli I tillegg til aldersgrense burde det være et krav at man kan rettskriving før man har sex! :opplyse:
Gjest Eurodice Skrevet 19. mai 2011 #3039 Skrevet 19. mai 2011 Denne setningen, funnet i sexforumet, var virkelig fascinerende: bedre å ha litt førspill slikk at våt i nedentil.lett å skli Den som har skrevet dette, må ha vært aldeles i tåka . 1
Knøttet Skrevet 19. mai 2011 #3040 Skrevet 19. mai 2011 "elger seg innpå" Dette var på underteksten på Cæsar i dag.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå