Gå til innhold

Den verste skrivefeilen du ser

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

"Vi deler ut 1000 vis av skrapelodd", leser jeg i reklamebanneret på siden her.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hahaha. Hørtes ut som de skulle på temafest der alle skulle kle seg ut som harer.

Ja, jeg trodde også det hadde noe med dyret hare å gjøre når jeg først leste det. :ler:

Gjest Emera
Skrevet

Kom over en blogg her om dagen med en "interessant" skrivefeil.

"Skal feste med harekjernen i kveld". Til å begynne med klarte jeg ikke å forstå hva vedkommende mente, men etter litt om og men tok jeg den. Han skulle på fest med den harde kjernen i vennegjengen..

Ellers ser jeg at jaffal er ganske utbredt?!

:ler:

Gjest Eurodice
Skrevet

Jeg har skrevet det før og lest det nå nylig flere steder på KG: komfertabel. Konfertabel har jeg også sett.

Når noen skriver adjektivet på den måten, lurer jeg på om de også sier "komfert".

Skrevet

Mulig jeg har nevnt det tidligere i tråden, men det er fortsatt "hvet" i stedet for "vet" og "hvar" i stedet for "var" ++. Ser det spesielt på FB. :kjefte:

Gjest Delphina
Skrevet

fåsh

Atte du?! Hva betyr det? :klo: Jeg forstod det ikke :grine:

• Liker 1
Gjest Eurodice
Skrevet

Atte du?! Hva betyr det? :klo: Jeg forstod det ikke :grine:

Vorspiel kanskje. Ikke vet jeg.

Skrevet

Orddelingsfeil og å/og.

Dobbel/enkel konsonant i entall/flertall irriterer også, f.eks:

Det heter dobbel i entall, doble i flertall (ikke dobble)

Det heter vakker i entall, vakre i flertall (ikke vakkre)

Skrevet

Vorspiel kanskje. Ikke vet jeg.

Jupp, forkortelse for vorspiel. :Nikke:

Gjest Eurodice
Skrevet

Jupp, forkortelse for vorspiel. :Nikke:

Tenkte meg det, men "fåsh" var nå en idiotisk forkortelse :fnise: . Dessuten, når mange bruker engelsk ispedd norsk, eller omvendt, ville det vel være mer logisk å si "foreplay" hvis det er sex man mener.

Skrevet

Tenkte meg det, men "fåsh" var nå en idiotisk forkortelse :fnise: . Dessuten, når mange bruker engelsk ispedd norsk, eller omvendt, ville det vel være mer logisk å si "foreplay" hvis det er sex man mener.

Men hvordan forkorter man vorspiel? Vors? Det ser jo teit ut, høres ut som det gode, gamle ordet "vårs" som de brukte før... Eller noe sånt. *forvirret*

Gjest Blondie65
Skrevet

Men hvordan forkorter man vorspiel? Vors? Det ser jo teit ut, høres ut som det gode, gamle ordet "vårs" som de brukte før... Eller noe sånt. *forvirret*

Fors ... ville jeg ha skrevet. Vorspiel = tysk.

Gjest Eurodice
Skrevet

Det er riktig, "v" uttales "f".

Skrevet

Forspill da, eller? For det høres jo ut som det er sexrelatert. ;) Forspiel blir jo også feil, det blir fortysket, om man kan kalle det det.

Skrevet

Aplodere

Hva? Applaudere? :vetikke:

Skrevet

Hva? Applaudere? :vetikke:

Ja, jeg tror det var det som var ment.

Gjest Delphina
Skrevet

Aplodere

Jeg leste det som en blanding mellom applaudere og eksplodere.. Det nye ordet for en eksplosjonsartet applaus? :klo:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...