Gjest Blondie65 Skrevet 3. mai 2011 #2881 Del Skrevet 3. mai 2011 "Ligget", viss du vil ha det på bokmål Nei jeg vil ha det på nynorsk og er nysgjerrig på om "legi" er lov. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Delphina Skrevet 3. mai 2011 #2882 Del Skrevet 3. mai 2011 (endret) Nei jeg vil ha det på nynorsk og er nysgjerrig på om "legi" er lov. Nynorsk bøyning [ligg låg lege (el legi)] Hentet fra: http://decentius.hit.uib.no/lexin.html?ui-lang=nbo&dict=nny-eng-maxi&search=avvente&checked-languages=NNY&checked-languages=B Annen lenke (om nødvendig) er denne : http://no.wiktionary.org/wiki/liggje Endret 3. mai 2011 av Delphina Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest imli Skrevet 3. mai 2011 #2883 Del Skrevet 3. mai 2011 Nei jeg vil ha det på nynorsk og er nysgjerrig på om "legi" er lov. Det heiter lege eller legi. Sjå her. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Blondie65 Skrevet 3. mai 2011 #2884 Del Skrevet 3. mai 2011 Takk for informasjon. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pingting Skrevet 3. mai 2011 #2885 Del Skrevet 3. mai 2011 (endret) "Ryggesløse Pakistan" Slemme Pakistan som sløser med rygger. Eller ikke har Rygge. Noe som ikke er så rart, siden det er i Østfold. Endret 3. mai 2011 av Pingting 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pingting Skrevet 3. mai 2011 #2886 Del Skrevet 3. mai 2011 Også var det en stygg språkblomst i Aftenposten nå. I en litt trist artikkel om en iransk familie som har fått endelig avslag på asylsøknaden sin, men har en dødfødt datter som er gravlagt i Norge. I en av bildetekstene står det: Den iranske familien besøker kirkegården der deres dødfødte barn er begravet jevnlig. Makabert, much? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
chikako Skrevet 3. mai 2011 #2887 Del Skrevet 3. mai 2011 Også var det en stygg språkblomst i Aftenposten nå. I en litt trist artikkel om en iransk familie som har fått endelig avslag på asylsøknaden sin, men har en dødfødt datter som er gravlagt i Norge. I en av bildetekstene står det: Makabert, much? *prøver å ikke spore av tråden og begynne å mase om asylpolitikk* Au, jeg fikk vondt inni meg av den formuleringen! Språkvask, hvor er du? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pingting Skrevet 3. mai 2011 #2888 Del Skrevet 3. mai 2011 Au, jeg fikk vondt inni meg av den formuleringen! Språkvask, hvor er du? Den ble visst begravd. Jevnlig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
chikako Skrevet 3. mai 2011 #2889 Del Skrevet 3. mai 2011 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Knitcat Skrevet 3. mai 2011 #2890 Del Skrevet 3. mai 2011 Også var det en stygg språkblomst i Aftenposten nå. I en litt trist artikkel om en iransk familie som har fått endelig avslag på asylsøknaden sin, men har en dødfødt datter som er gravlagt i Norge. I en av bildetekstene står det: Makabert, much? Overskriften var heller ikke så bra: "Nekter å reise fra sitt gravlagt barn". Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Eurodice Skrevet 3. mai 2011 #2891 Del Skrevet 3. mai 2011 "Ryggesløse Pakistan" Slemme Pakistan som sløser med rygger. Eller ikke har Rygge. Noe som ikke er så rart, siden det er i Østfold. Ryggesløs er ingen skrivefeil. Det betyr umoralsk, korrupt etc. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Eurodice Skrevet 3. mai 2011 #2892 Del Skrevet 3. mai 2011 (endret) Uffameg, dette var virkelig ille . Dette var en kommentar til artikkelen i Aftenposten og den setningen som er sitert. Noen skrev før meg, tydeligvis. Endret 3. mai 2011 av Belladonna Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pingting Skrevet 3. mai 2011 #2893 Del Skrevet 3. mai 2011 (endret) Ryggesløs er ingen skrivefeil. Det betyr umoralsk, korrupt etc. Heter ikke det ryggradsløs da? *sjekke ordbok* Nope, du har rett! Da har jeg lært et nytt ord i dag. Endret 3. mai 2011 av Pingting Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2011 #2894 Del Skrevet 3. mai 2011 Folk som skriver hva/var om en annen. Feks "Eg hva på fest i går" (Riktig på dialekt ville blitt: Eg va på fest i går) Og som skriver me (vi) med d. "Med koste oss i solen" GRRRRRR Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Eurodice Skrevet 3. mai 2011 #2895 Del Skrevet 3. mai 2011 Heter ikke det ryggradsløs da? *sjekke ordbok* Nope, du har rett! Da har jeg lært et nytt ord i dag. Jeg pleier å si at hvis man er åpen for det, kan man lære noe nytt hver dag . Jeg får rett som det er små og store aha-opplevelser. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2011 #2896 Del Skrevet 4. mai 2011 Folk som skriver hva/var om en annen. Feks "Eg hva på fest i går" (Riktig på dialekt ville blitt: Eg va på fest i går) Og som skriver me (vi) med d. "Med koste oss i solen" GRRRRRR Vi skriver vel ikke på dialekt, gjør vi? Det er ikke noe bedre å skrive "va" enn "hva", så lenge man skriver på dialekt. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pingting Skrevet 4. mai 2011 #2897 Del Skrevet 4. mai 2011 Jeg pleier å si at hvis man er åpen for det, kan man lære noe nytt hver dag . Jeg får rett som det er små og store aha-opplevelser. Ja, det er en fin måte å se ting på synes jeg. Jeg har nettopp lært om en ny hunderase: shiwawa. Eeeerm. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Eurodice Skrevet 4. mai 2011 #2898 Del Skrevet 4. mai 2011 Ja, det er en fin måte å se ting på synes jeg. Jeg har nettopp lært om en ny hunderase: shiwawa. Eeeerm. Jeg er nesten sikker på hvilken hunderase det er, men det skrives chihuahua . Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Eurodice Skrevet 4. mai 2011 #2899 Del Skrevet 4. mai 2011 "...leter etter en trivillig kar" leste jeg på et datingforum nettopp. Jeg fant ut at vedkommende mente "trivelig". Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
chikako Skrevet 4. mai 2011 #2900 Del Skrevet 4. mai 2011 (endret) Shiwawa gir følgende toppsøk på youtube: http://www.youtube.com/watch?v=n1IPEbdVHlM Endret 4. mai 2011 av chikako 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå