Gjesten Skrevet 27. april 2011 #2801 Skrevet 27. april 2011 Kanskje å blacke ut, altså besvime/ikke huske hva man har gjort? Ahaaa
Gjest Blubberella Skrevet 27. april 2011 #2802 Skrevet 27. april 2011 Kanskje å blacke ut, altså besvime/ikke huske hva man har gjort? Ja det var nok det vedkommende mente Denne syntes jeg var festlig: "...når kunden gikk langt over strikken" 2
Lizzee Skrevet 28. april 2011 #2803 Skrevet 28. april 2011 "Vi ladder til neste kamp" skriver noen håndball-spillere jeg kjenner på facebook-statusen sin. Det handler vel da om å lade opp...? Men er det noe som heter "å ladde"?
Kråkesaks Skrevet 28. april 2011 #2804 Skrevet 28. april 2011 I Bodø så ladder folk mobiltelefonene sine. Om de ladder til håndball kamp vet jeg ikke.
Lizzee Skrevet 28. april 2011 #2806 Skrevet 28. april 2011 I Bodø så ladder folk mobiltelefonene sine. Om de ladder til håndball kamp vet jeg ikke. Det er folk på østlandet jeg har sett skrive "ladder til kamp"....
Zzyzx Skrevet 28. april 2011 #2807 Skrevet 28. april 2011 (endret) Jeg surfet litt rundt etter tollbehandling og sånt, og da kom jeg over et innlegg på et forum der noen beskrev hvordan han fikk en vare hjenom tollen. Jeg tror han mente "gjennom". Endret 28. april 2011 av Zzyzx
Knøttet Skrevet 28. april 2011 #2810 Skrevet 28. april 2011 Heter det det på norsk? Å blacke, blacker, black, har blacket? Og hva betyr det? Er det "black out" som i "jeg husker ingenting" eller "det svartnet for meg"? Black out eller enda verre "blacke ut" er ikke noe entydig godt norsk ord. Jeg vet ikke, og jeg er veldig enig i at det ikke er noe entydig godt norsk ord...
Gjest Raindrops Skrevet 28. april 2011 #2811 Skrevet 28. april 2011 "hann hun" Tror det skulle være hannhund.
Meaty Skrevet 28. april 2011 #2812 Skrevet 28. april 2011 Blackout står i ordboka, men bare som substantiv. Så man burde vel skrive "å få blackout" i stedet for "å blacke (o)ut".
Gjøa Skrevet 28. april 2011 #2813 Skrevet 28. april 2011 (endret) Heter det det på norsk? Å blacke, blacker, black, har blacket? Og hva betyr det? Er det "black out" som i "jeg husker ingenting" eller "det svartnet for meg"? Black out eller enda verre "blacke ut" er ikke noe entydig godt norsk ord. Da jeg var ung var en blacker en person som gikk i svarte klær, farget håret svart, var blek i huden og brukte svart sminke. Vi kunne si at han eller hun hadde begynt å blacke. I dag ville man vel brukt emo om det samme. Finnes det et godt norsk begrep for "blackout"? Endret 28. april 2011 av Gjøa
Sofie_22 Skrevet 28. april 2011 #2814 Skrevet 28. april 2011 Henne sa du ikke fikk lov til å være med. Grusomt!
Pingting Skrevet 28. april 2011 #2815 Skrevet 28. april 2011 Da jeg var ung var en blacker en person som gikk i svarte klær, farget håret svart, var blek i huden og brukte svart sminke. Vi kunne si at han eller hun hadde begynt å blacke. I dag ville man vel brukt emo om det samme. Finnes det et godt norsk begrep for "blackout"? VAH!? "Blacker" kommer da virkelig av "Black metal", noe som ikke har en dritt med det der emo-greiene å gjøre!
Gjest missEva Skrevet 28. april 2011 #2818 Skrevet 28. april 2011 Var innom en bensinstasjon i Trondhjem i påska, der annonserte de for pizza biter! Er ganske sikker på at de slengte på et bindestrek etter jeg dro, for jeg "mobbet" de for skrivefeilen. Aldri i verden om jeg skulle ha en pizza som biter i allefall! :gjeiper: Ante virkelig ikke at pizzaer kunne være så skumle...
Mononoke Skrevet 28. april 2011 #2819 Skrevet 28. april 2011 Fra tråd om nettdating: "Alle skrur på skjermen til de grader når de prater med deg, men etterhvert kommer det sorte mel ut av posen." Regner med at de skrur på sjarmen, og at det har havnet noen sorte får i posen som ikke har rent mel... :gjeiper: 1
Gjest Eurodice Skrevet 28. april 2011 #2820 Skrevet 28. april 2011 Fra tråd om nettdating: "Alle skrur på skjermen til de grader når de prater med deg, men etterhvert kommer det sorte mel ut av posen." Regner med at de skrur på sjarmen, og at det har havnet noen sorte får i posen som ikke har rent mel... :gjeiper: Her var det mye rart .
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå