Gå til innhold

Den verste skrivefeilen du ser

Fremhevede innlegg

Skrevet

Ka-fe-æ-ne da.:)

Ka fa-en... :gjeiper:

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

enkelt og greit all fornorskning av amerikanske uttrykk! (ja, det er skrivefeil i min bok)

-sørvis og deit er blant de verre, men desidert verst er PØBB! Jesus Christ :sjenert:

• Liker 2
Gjest Blondie65
Skrevet (endret)

"å bli treffet"

:murvegg::kjempesinna::murvegg::kjempesinna::murvegg:

:trist:

Endret av Blondie65
Gjest Delphina
Skrevet

Månde..

Trodde det ble skrevet "måned" jeg.

AnonymBruker
Skrevet

det er ingen enersi i et bateri før det har blit pluget inn.og det er en myte at du må ha blood som vampyr lik linje som en er lvende dø

Gjest Eurodice
Skrevet

Jeg leste nå nettopp mens jeg var i ferd med å logge meg ut: "Det oppstod en feil. Lenken (eller var det linken?) du forsøkte å logge deg på er korrupt."

Korrupt? Jeg antar at kaputt ville vært et bedre uttrykk. Det er vel bare mennesker som kan være korrupte.

Skrevet

På norsk er det bare mennesker som kan være korrupte, men på engelsk kan også data være korrupte.

http://www.merriam-webster.com/dictionary/corrupted

Jeg synes det er greit å bruke ordet i denne sammenhengen og at den norske definisjonen egentlig er for smal og lite dekkende. Jeg har til nå ikke hørt eller lest et dekkende norsk ord for fenomenet korrupte data.

AnonymBruker
Skrevet

PØBB!

Når det skrevet sånn så synes jeg det ser ut som et banneord. Et veldig stygt også.

• Liker 1
Gjest Eurodice
Skrevet

På norsk er det bare mennesker som kan være korrupte, men på engelsk kan også data være korrupte.

http://www.merriam-webster.com/dictionary/corrupted

Jeg synes det er greit å bruke ordet i denne sammenhengen og at den norske definisjonen egentlig er for smal og lite dekkende. Jeg har til nå ikke hørt eller lest et dekkende norsk ord for fenomenet korrupte data.

Dette visste jeg ikke. Det er som jeg pleier å si, man kan lære noe hver dag. Takk skal du ha! Nå skal det også sies at de mer tekniske tingene ved databruk forstår jeg minimalt av.

Skrevet

"vi tårte rett og slett ikke gå ut" Ut fra sammenhengen er det tydelig at de ikke "turte" å gå ut.

Gjest Eurodice
Skrevet

"vi tårte rett og slett ikke gå ut" Ut fra sammenhengen er det tydelig at de ikke "turte" å gå ut.

Det kunne være "tålte" også, kanskje? Jeg har ikke sett dette du skriver om, så det er bare en tanke.

Skrevet

Det er nok en del som irriterer seg over skrivefeil, men hva er de verste skrivefeilene du ser i et innlegg?

Orddelingsfeil.

Skrevet

Det kunne være "tålte" også, kanskje? Jeg har ikke sett dette du skriver om, så det er bare en tanke.

Det var en mann som stod og dundret på døren, så de krøp ut gjennom vinduet og sov på hotell. Jeg er derfor ganske sikker på at det skal være "turte".

Gjest Eurodice
Skrevet

Det var en mann som stod og dundret på døren, så de krøp ut gjennom vinduet og sov på hotell. Jeg er derfor ganske sikker på at det skal være "turte".

Huffda, det var ingen hyggelig opplevelse, med den mannen mener jeg.

Skrevet

Jeg ser "sikkelig" oftere og oftere her inne på forumet. Tenkte først at det var en tastefeil, men nå tror jeg dessverre ikke det lenger. Det har sikkert vært tatt opp her før, kjenner jeg dere rett, ( :sjenert: ) men jeg måtte bare få det ut.

Gjest Applecore
Skrevet

I dag fikk jeg en mail fra Pixmania:

Utnytt deg av eksepsjonnelle tilbud i et univers av kamera/videokamera!

:murvegg:

AnonymBruker
Skrevet

Jeg får DEPRISJON av å være her på KG :gjeiper:

Skrevet

Dette visste jeg ikke. Det er som jeg pleier å si, man kan lære noe hver dag. Takk skal du ha! Nå skal det også sies at de mer tekniske tingene ved databruk forstår jeg minimalt av.

Ja, for oss som jobber med det så blir det merkelig å skulle kalle det for noe annet. Det er vel også ett av de tilfellene der vi faktisk har et brukbart ord på norsk, men definisjonen må bare endres litt. :)

Gjest Spinell
Skrevet

Ja, for oss som jobber med det så blir det merkelig å skulle kalle det for noe annet. Det er vel også ett av de tilfellene der vi faktisk har et brukbart ord på norsk, men definisjonen må bare endres litt. :)

Jeg vet ikke om jeg er helt på jordet nå, men vi har jo ordet korrumpert, som er tatt inn i de norske ordbøkene. Man skulle tro dette er rett oversettelse av corrupt i den betydningen vi snakker om?

• Liker 1
Skrevet

Definisjonen er som følger:

korrumpe're v2 (fra lat., av *kon- og rumpere 'bryte')

1 forderve, ødelegge moralsk; bestikke makt k-r / adj i pf pt: korrumperte embetsmenn

2 forvanske, ødelegge teksten er korrumpert

Nja, er jo et verb. Er ikke alltid man er ute etter et verb i denne sammenhengen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...