Personlig12 Skrevet 16. mars 2011 #2401 Del Skrevet 16. mars 2011 Lysergsyredietylamid sikkert . Kanskje man skulle ta seg en tur til Bergen. Er ikke Åsane en bydel i Bergen? Ja det var liksom det første som slo meg også :gjeiper: Bergen? Åsane? Hæ? "eg t-tog an sje" Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjesten Skrevet 16. mars 2011 #2402 Del Skrevet 16. mars 2011 Frisyre selvsagt. Går det an å frisere annet enn hår? Godt godt Fikk ikke helt tak i hva du mente da du svarte i den andre tråden, men jeg måtte liksom høre med deg for å være sikker på at jeg hadde rett Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjesten Skrevet 16. mars 2011 #2403 Del Skrevet 16. mars 2011 Bergen? Åsane? Hæ? "eg t-tog an sje" Det sto på den "fri syre"-plakaten at det var på Åsane senter i Bergen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Personlig12 Skrevet 16. mars 2011 #2404 Del Skrevet 16. mars 2011 Det sto på den "fri syre"-plakaten at det var på Åsane senter i Bergen åhå, godt du fikk med deg hvor å få tak i fri syre da, og enda bedre at du informerte meg om det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Eurodice Skrevet 16. mars 2011 #2405 Del Skrevet 16. mars 2011 Godt godt Fikk ikke helt tak i hva du mente da du svarte i den andre tråden, men jeg måtte liksom høre med deg for å være sikker på at jeg hadde rett Jeg skriver både her og der, så det kan fort bli surr . Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
The Kitten Skrevet 16. mars 2011 #2406 Del Skrevet 16. mars 2011 Intrissert. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Blondie65 Skrevet 16. mars 2011 #2407 Del Skrevet 16. mars 2011 Frisyre selvsagt. Går det an å frisere annet enn hår? Når vi allikevel snakker om frisyrer, vil jeg påpeke at det heter "frisérsalong" og ikke "frisørsalong". Det er mange som sier og skriver dette feilaktig. Jeg mener ikke deg da, Gjesten. Høh? Frisørsalong er tillatt det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Eurodice Skrevet 17. mars 2011 #2408 Del Skrevet 17. mars 2011 Høh? Frisørsalong er tillatt det. Jammen har du rett! Jeg leste nok ikke langt nok ned på siden. Jeg bøyer meg i støvet . Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2011 #2409 Del Skrevet 17. mars 2011 Tatoering. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Delphina Skrevet 17. mars 2011 #2410 Del Skrevet 17. mars 2011 sellen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Spinell Skrevet 17. mars 2011 #2411 Del Skrevet 17. mars 2011 sellen Hvis du tenker på en celle, så er det lov å skrive selle også. Muligens ett av de aller verste rettstavede ordene jeg ser! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Knøttet Skrevet 17. mars 2011 #2412 Del Skrevet 17. mars 2011 Hvis du tenker på en celle, så er det lov å skrive selle også. Muligens ett av de aller verste rettstavede ordene jeg ser! Er det?! Huff, jeg liker ikke at det er lov å skrive selle, pøbb, kårner og sørvis... Gremmes. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pingting Skrevet 17. mars 2011 #2413 Del Skrevet 17. mars 2011 Er det?! Huff, jeg liker ikke at det er lov å skrive selle, pøbb, kårner og sørvis... Gremmes. Ja, jeg gremmer meg over sånne jeg og. Samtidig så reagerer jeg ikke på sjåfør, biff, lunsj (faktisk gremmes jeg mer over lunch, av uvisse grunner) og slikt. Det betyr vel at man venner seg til det bare det blir inngrodd nok :gjeiper: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Spinell Skrevet 17. mars 2011 #2414 Del Skrevet 17. mars 2011 Er det?! Huff, jeg liker ikke at det er lov å skrive selle, pøbb, kårner og sørvis... Gremmes. Sørvis har jeg faktisk vennet meg til. Pøbb og kårner er heldigvis ikke lov (ennå), heller ikke beiken. De ble foreslått av språkrådet, men ikke vedtatt. Synes for øvrig det er forferdelig irriterende med alle som vil selge service på finn-torget. (De mener tallerkner og kopper.) 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest imli Skrevet 17. mars 2011 #2415 Del Skrevet 17. mars 2011 Eg likar godt fornorsking av skrivemåten, eg. Sørvis er jo flott Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Knøttet Skrevet 17. mars 2011 #2416 Del Skrevet 17. mars 2011 Ja, jeg gremmer meg over sånne jeg og. Samtidig så reagerer jeg ikke på sjåfør, biff, lunsj (faktisk gremmes jeg mer over lunch, av uvisse grunner) og slikt. Det betyr vel at man venner seg til det bare det blir inngrodd nok :gjeiper: Godt vi er flere! Ja, jeg vet at det er mange andre ord som ikke er opprinnelig norsk, og jeg er klar over at jeg dermed er hyklersk... Sørvis har jeg faktisk vennet meg til. Pøbb og kårner er heldigvis ikke lov (ennå), heller ikke beiken. De ble foreslått av språkrådet, men ikke vedtatt. Synes for øvrig det er forferdelig irriterende med alle som vil selge service på finn-torget. (De mener tallerkner og kopper.) Ikke vedtatt? Takk og pris! Eg likar godt fornorsking av skrivemåten, eg. Sørvis er jo flott Jeg gremmes hver gang jeg leser slike fornorskede ord... Synes man heller burde finne på et nytt, dekkende ord, i stedet for å fornorske ordene. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
chikako Skrevet 17. mars 2011 #2417 Del Skrevet 17. mars 2011 (endret) Synes man heller burde finne på et nytt, dekkende ord, i stedet for å fornorske ordene. Det skjer jo i blant, men det er jo ikke språkrådet som bestemmer hvilke ord vi skal bruke. Når et ord allerede er tatt opp i vokabularet er det ikke bare å forandre på det, og med så god tilgang på informasjon sprer nye ord seg raskt... Vi twitrer og chatter, og det er fånyttes å prøve å overbevise oss om å bruke andre ord nå. På island er de forresten flinke med å finne på dekkende ord til nye ting, men de er ikke nødvendigvis så flinke til å bruke ordene selv om de er vedtatt. Det offisielle ordet for bilbatteri er rafgeymir, men det er det ingen som sier; de sier batterí. Endret 17. mars 2011 av chikako 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
chikako Skrevet 18. mars 2011 #2418 Del Skrevet 18. mars 2011 Leste nettopp om at noen hadde skaffet seg et varp. Ikke gjort et varp, men gått til anskaffelse av et... Hva betyr det? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Eurodice Skrevet 18. mars 2011 #2419 Del Skrevet 18. mars 2011 Leste nettopp om at noen hadde skaffet seg et varp. Ikke gjort et varp, men gått til anskaffelse av et... Hva betyr det? Et varp kan ha noe med fiske å gjøre. Men ellers tenker man vel helst på når man sier at man har gjort et varp, at man har vært heldig med noe. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2011 #2420 Del Skrevet 18. mars 2011 Leste nettopp om at noen hadde skaffet seg et varp. Ikke gjort et varp, men gått til anskaffelse av et... Hva betyr det? Fra Wikipedia: "Et varp eller verp, også kalt et kast, er en haug med stein eller pinner som er kastet sammen for å markere eller minnes en opprivende hendelse, for eksempel et mord, en henrettelse eller liknende. Skikken med å kaste en sten eller en annen gjenstand der hvor det er foregått noe spesielt finnes i mange land, og regnes som en urgammel skikk." Så da hadde de vel skaffet seg en slik steinhaug da? Selv om jeg egentlig tviler litt på det. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå