Gjest BettyBoop28 Skrevet 15. mars 2011 #2381 Del Skrevet 15. mars 2011 Når folk skriver ord med Å i som skal skrives med O men som muntlig uttales Å. For eksempel når de skriver Såver istedet for sover. Det høres så barnslig ut. Var liksom sånn jeg skrev da jeg første begynte å lære å skrive. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Spinell Skrevet 15. mars 2011 #2382 Del Skrevet 15. mars 2011 (endret) "Dame sko", "pen sko", "ku melk", "overgangs stønad". Jeg får fnatt av denne "sær skrivingen"! Hvordan kan noen tro at de skal dele ordet etter "overgangs"?! Den dagen overgang (med liten o) blir et navn, og vedkommende med dette navnet mottar stønad blir det riktig. "Hvis stønad er dette?" "Jo, det skal jeg fortelle deg. Dette er overgangs stønad." Litt i samme gate har vi Vaktmester Kompaniet. Selskapet består muligens av en eneste person, og vedkommende er vaktmester og heter Kompaniet til for- eller etternavn Endret 15. mars 2011 av Spinell Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Eurodice Skrevet 15. mars 2011 #2383 Del Skrevet 15. mars 2011 ..........jeg ville nøtet det så lenge fislukten varte. Det var en festlig verbbøyning . Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Spinell Skrevet 15. mars 2011 #2384 Del Skrevet 15. mars 2011 Når folk skriver ord med Å i som skal skrives med O men som muntlig uttales Å. For eksempel når de skriver Såver istedet for sover. Det høres så barnslig ut. Var liksom sånn jeg skrev da jeg første begynte å lære å skrive. Du tenker på "Når ble du forlåvet?" ikke sant? Merkelig nok står det ikke fårlåvet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Raindrops Skrevet 15. mars 2011 #2385 Del Skrevet 15. mars 2011 Leste på baksiden av et spill i dag: "Passer perfekt hjemme, på hytta, eller på canping!" Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Blondie65 Skrevet 15. mars 2011 #2386 Del Skrevet 15. mars 2011 Leste på baksiden av et spill i dag: "Passer perfekt hjemme, på hytta, eller på canping!" Ekstra bra med trykkfeil som er på slike ting som er ment å vare. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Knøttet Skrevet 15. mars 2011 #2387 Del Skrevet 15. mars 2011 Offtere. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Delphina Skrevet 15. mars 2011 #2388 Del Skrevet 15. mars 2011 Offtere. Må innrømme at jeg så forbi t-en og leste ordet som offere.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest BettyBoop28 Skrevet 15. mars 2011 #2389 Del Skrevet 15. mars 2011 Du tenker på "Når ble du forlåvet?" ikke sant? Merkelig nok står det ikke fårlåvet. Ja tenker litt på den ja. men jeg har sett denne feilen i mange tråder. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2011 #2390 Del Skrevet 16. mars 2011 .......den oppvoksende generasjons liv og leende. ( ?) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Eurodice Skrevet 16. mars 2011 #2391 Del Skrevet 16. mars 2011 .......den oppvoksende generasjons liv og leende. ( ?) Hva var det ment som? Levnet? (Jeg har ikke lest dette innlegget.) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Blubberella Skrevet 16. mars 2011 #2392 Del Skrevet 16. mars 2011 Hentet fra bildetekst i konkurransen her på KG: "Vaffeljernet fra Wilfa har en verdig på kr. 799." En verdig hva da? 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Personlig12 Skrevet 16. mars 2011 #2393 Del Skrevet 16. mars 2011 Hentet fra bildetekst i konkurransen her på KG: "Vaffeljernet fra Wilfa har en verdig på kr. 799." En verdig hva da? Et verdig vaffeljern. Søtt hva med de som ikke bruker stor bokstav noen gang heller ikke komma og kommer det et punktum.fortsetter de bare uten mellomrom og det bare fortsetter og fortsetter i den uendelige IRRITERENDE Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Eurodice Skrevet 16. mars 2011 #2394 Del Skrevet 16. mars 2011 hva med de som ikke bruker stor bokstav noen gang heller ikke komma og kommer det et punktum.fortsetter de bare uten mellomrom og det bare fortsetter og fortsetter i den uendelige IRRITERENDE Det er vel det som kalles "stream of consciousness" . Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjesten Skrevet 16. mars 2011 #2395 Del Skrevet 16. mars 2011 Belladonna, mener du det heter "frisyre" eller "hårfrisyre"? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Personlig12 Skrevet 16. mars 2011 #2396 Del Skrevet 16. mars 2011 Belladonna, mener du det heter "frisyre" eller "hårfrisyre"? Evt fri syre? untitled.bmp 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Personlig12 Skrevet 16. mars 2011 #2397 Del Skrevet 16. mars 2011 Evt fri syre? DETTE hadde jeg visst ikke gjort så mange ganger... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2011 #2398 Del Skrevet 16. mars 2011 "Hva vil henne?". Tja, si det? Du får spørre hun om henne har noe godt svar. :gjeiper: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Eurodice Skrevet 16. mars 2011 #2399 Del Skrevet 16. mars 2011 (endret) Belladonna, mener du det heter "frisyre" eller "hårfrisyre"? Frisyre selvsagt. Går det an å frisere annet enn hår? Når vi allikevel snakker om frisyrer, vil jeg påpeke at det heter "frisérsalong" og ikke "frisørsalong". Det er mange som sier og skriver dette feilaktig. Jeg mener ikke deg da, Gjesten. Edit: Jeg ser i Tanums at det ikke står aksent over e-en. Endret 16. mars 2011 av Belladonna Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Eurodice Skrevet 16. mars 2011 #2400 Del Skrevet 16. mars 2011 (endret) Evt fri syre? Lysergsyredietylamid sikkert . Kanskje man skulle ta seg en tur til Bergen. Er ikke Åsane en bydel i Bergen? Endret 16. mars 2011 av Belladonna Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå