Gå til innhold

Den verste skrivefeilen du ser

Fremhevede innlegg

Gjest Blondie65
Skrevet

Båt humor. Er det en form for våt humor, mon tro?

Nei bløt.

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Har sett fleire stader på forumet i det siste at folk skriv "sjå det Ann". Hæ? :kjefte: Ein ting er å tru at det skrivast med to n'ar, men å kome på å skrive det med stor A, er ganske uforståeleg.

Ann er eit jentenamn. Det heiter å "sjå det an".

Endret av imli
  • Liker 2
Skrevet

"Kles butikk" og "well". Sistnevnte skulle være "vel", altså ingen engelskspråklig person...

Skrevet (endret)

"mellom rom". Mellom hvilke rom da? :vetikke:

Endret av Knøttet
  • Liker 1
Skrevet

En av mine kjepphester er folks bruk av "sin" i tide og utide. Med mindre dette har blitt tillatt uten at jeg fulgte med, heter det ikke "Marie sin veske", men "Maries veske".

På nynorsk heter det Marie sin veske. Om jeg ikke husker helt feil så er det faktisk ikke lov til å skrive Maries veske på nynorsk.

Ellers irriterer jeg meg over bruken av ordet dems. Det heter vel fortsatt deres på godt norsk? Jeg synes også hun/henne feil er irriterende. " Jeg sa til hun at henne skulle velge den røde kjolen." Huff...det var fælt bare å skrive det. En annen ting jeg lurer på er hvorfor alle har begynt å skrive ordet synes i fortid? Jeg syntes ditt og jeg syntes datt.

• Liker 1
Skrevet

"mellom rom". Mellom hvilke rom da? :vetikke:

Jeg kom faktisk inn for å kommentere samme feil. Min teori: Kanskje de prøver å demonstrere ordet samtidig som de staver det? Mellom_rom. :vetikke:

• Liker 2
Skrevet

På nynorsk heter det Marie sin veske. Om jeg ikke husker helt feil så er det faktisk ikke lov til å skrive Maries veske på nynorsk.

Man ser jo ganske fort om folk skriver bokmål eller nynorsk. Jeg irriterer meg naturligvis over bruken av "sin" på bokmål.

Skrevet

Fra singelforumet:

..en kjempe smell vakker jente.....

Skrevet

Kjenner noen som konsekvent skriver korselig istendenfor koselig.

Skrevet

skjikkelig :filer:

Tja...det var i hvert fall en ny variant. :filer:

Skrevet

"Kompliment" er hankjønn! Hvordan skal man få det ut til folket :klo:

Skrevet

Da må nok du og mange andre skrive det mye. Jeg har selv alltid skrevet et kompliment og var ikke klar over at det skulle være hankjønn før jeg lærte det her på kg. Fortsatt vil fingrene mine skrive intetkjønn der.

Skrevet

Haha, jeg elsker signaturen din, Meaty! :strix:

Jeg har nettopp fått en invitasjon på Facebook, til "Flytte pils". Det er ei som skal flytte til en annen kant av landet i noen år. Kunne godt tenke meg å ta en drink eller to med jenta jeg, ikke ommøblere puben.

Gjest Eurodice
Skrevet

Nei, si det, du :sukk: . EN kompliment, ET komplement. Disse ordene har ingenting med hverandre å gjøre, hvis noen skulle tro det.

Skrevet

Da må nok du og mange andre skrive det mye. Jeg har selv alltid skrevet et kompliment og var ikke klar over at det skulle være hankjønn før jeg lærte det her på kg. Fortsatt vil fingrene mine skrive intetkjønn der.

Vah!? Gi dere, dette var nytt for meg ! :haar:

Skrevet

"Lite koselig hus til leie"

• Liker 3
Skrevet

Det er like før jeg boikotter matvarebutikken: "grillkrydder blanding", "kjøtt & grillkrydder"... Dette var selvsagt bare de skrivefeilene jeg husker.

Kan noen forklare meg når man skal bruke "&" i stedet for "og"?

Gjest Spinell
Skrevet

Forskjellen mellom enda og ennå er også et tema mange har tungt for å forstå.

"Ennå en helg hvor jeg ikke gjorte en dritt" er tittelen på en tråd her inne.

Jeg tror ikke ts mener at det er helg ennå.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...