Gå til innhold

Den verste skrivefeilen du ser

Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Jeg leste en overskrift i en annen tråd: "Han drap katta." Er det du sikter til?

På nynorsk bøyes å drepe slik: drepe/a, drep, drap, (har) drepe/i.

Haha, kan det virkelig være riktig? Det var den tråden jeg siktet til. Det bare skar i øynene mine, men er det rett er det rett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Delphina

Haha, kan det virkelig være riktig? Det var den tråden jeg siktet til. Det bare skar i øynene mine, men er det rett er det rett.

Vedkommende som skrev artikkelen skrev på kav bokmål, med en skriveleif her og der. Så.. Tror det heller var dialekt i bildet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vedkommende som skrev artikkelen skrev på kav bokmål, med en skriveleif her og der. Så.. Tror det heller var dialekt i bildet.

Aha, jeg leste bare overskriften. Da kan man jo si at hvis vi legger godviljen til hadde jeg litt rett i hvert fall. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blondie65

Det er vel ikke noe rart i at det blir kluss med syingen samtidig som man har sex :skratte: .

Jeg vil IKKE VITE hva hun/han syr under sex'en. Argh ... bilder bilder ... øynene mine ... argh.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Eurodice

Noen som skriver 2 navn som 1 navn, men med stor bokstav i det 2.navnet...

For eks. MayLene

Er det i det hele tatt lov?

Det kan jeg ikke tenke meg. Da kunne jo navnet stått i ett helt fra begynnelsen. Jeg kjenner en jente som heter Maylen, ikke helt det samme som i ditt eksempel, men dog.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjæredyr.

:ler: Eller kjeledyr, som de også blir kalt. Jeg vet ikke med dere andre, men jeg har ikke dyr i kjelene mine... :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ahus' skribenter sliter litt med sær/sammenskriving har jeg sett...

Noe som også irriterer meg noe helt forferdelig er måten Google "retter" på en: hvis du f.eks søker på ordet "jernbanestasjon" får du opp: "mente du jernbane stasjon" ?

NEEEEEEEEI!!! JEG MENTE JERNBANESTASJON!! :rasende:

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ahus' skribenter sliter litt med sær/sammenskriving har jeg sett...

Noe som også irriterer meg noe helt forferdelig er måten Google "retter" på en: hvis du f.eks søker på ordet "jernbanestasjon" får du opp: "mente du jernbane stasjon" ?

NEEEEEEEEI!!! JEG MENTE JERNBANESTASJON!! :rasende:

:ler: Samme med mobiltelefonordboka, ofte finnes jo ikke ord som: friminutt, jernbanestasjon og lignende. Slik sett er det kanskje ikke rart at dagens ungdom (nå følte jeg meg gammel!) tror ord skal deles... :vetikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:ler: Samme med mobiltelefonordboka, ofte finnes jo ikke ord som: friminutt, jernbanestasjon og lignende. Slik sett er det kanskje ikke rart at dagens ungdom (nå følte jeg meg gammel!) tror ord skal deles... :vetikke:

Nei, det er faktisk ikke så rart! Hele samfunnet har blitt kjempe annerledes når det gjelder korrektur skriving...*grøss*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Eurodice

Jeg valgte å tro at det var med vilje, men... :vetikke:

Kanskje jeg skulle valgt en annen smiley. Jeg sukket over at mange gjør så mye feil, og da mente jeg ikke Sequax. Der var ironien tydelig :) .

Endret av Belladonna
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må henge meg på dere andre her altså. Selv om jeg vet selv, at enkelte ganger så skriver jeg feil på særskriving selv og har mine småfeil i ord. Men åpenlyse feil, som alle burde kunne, det er noe som er irriterende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...