Gå til innhold

Den verste skrivefeilen du ser

Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

"Jeg har innfunnet meg med."

Jeg ser det overalt her på KG og det driver meg sakte til vanvidd.

Det heter å innfinne seg et sted, og å avfinne seg med noe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

forselen på rett og galt?

Forskjellen er at forselen er galt og forskjellen er rett. :)

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forskjellen er at forselen er galt og forskjellen er rett. :)

Jeg tenkte at forselen var et slags falskt porselen, nesten som pottemakerens svar på Folex (Rolex).

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag såg eg den raraste bøyninga av "å strikke" eg nokon gong har sett - "strukket"! :overrasket: Skjønte ut i frå setninga at det betydde "har strikka" :fnise: Men "strukket" er vel på bokmål perfektum av "å strekke"? Lett å blande? :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Eurodice

I dag såg eg den raraste bøyninga av "å strikke" eg nokon gong har sett - "strukket"! :overrasket: Skjønte ut i frå setninga at det betydde "har strikka" :fnise: Men "strukket" er vel på bokmål perfektum av "å strekke"? Lett å blande? :ler:

Du har selvfølgelig rett. Det heter å strikke-strikket el. strikka-(har)strikket el. strikka.

Å strekke er et finurlig verb som kan bøyes på flere måter, og som vel å merke har forskjellige betydninger.

Å strekke-strakk-strukket

Å strekke-strakte-strakt

Å strekke-strekte-strekt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har selvfølgelig rett. Det heter å strikke-strikket el. strikka-(har)strikket el. strikka.

Å strekke er et finurlig verb som kan bøyes på flere måter, og som vel å merke har forskjellige betydninger.

Å strekke-strakk-strukket

Å strekke-strakte-strakt

Å strekke-strekte-strekt

Stemmer det - kva betyr alle, eigentleg?

Ser for meg det i midten betyr å "strekke seg" i alle fall, det siste kan brukast om å "strekke strikken"?

Opplys oss :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Stemmer det - kva betyr alle, eigentleg?

Ser for meg det i midten betyr å "strekke seg" i alle fall, det siste kan brukast om å "strekke strikken"?

Opplys oss :)

Eller strekke strikket, som mange her på kg ville insistert på at det heter. :fnise:

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har nesten aldri sett noen som har klart å skrive det riktig, men det heter "BAILEYS", IKKE "BAYLIS" (drikken, altså) :filer:

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Eurodice

Har nesten aldri sett noen som har klart å skrive det riktig, men det heter "BAILEYS", IKKE "BAYLIS" (drikken, altså) :filer:

"Baylis" høres ut som man er "tett i desed" og snakker til "Maylis" :fnise: .

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ser det står Baileys på flasken, men burde det ikke strengt tatt hett Bailey's?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har eviglange hjernevaskerseanser på sønnen min med det derre med urelevant. Men det går ikke inn. :snurt:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Eurodice

For det er irrelevant, non?

Så denne i dag!

VANN MELON :fnise:

Det trengs nok, så tørr som den pleier å være :skratte: .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blondie65

Det trengs nok, så tørr som den pleier å være :skratte: .

Helt på høyde med humoren i denne tråden som blir strukket/strekt/strakt langt. :filer:

:fnise:

Endret av Blondie65
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg så akkurat en som skrev "edel og galle". Det ble gjentatt to ganger i samme tråd, så jeg går ut fra at det ikke var en tastefeil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg så akkurat en som skrev "edel og galle". Det ble gjentatt to ganger i samme tråd, så jeg går ut fra at det ikke var en tastefeil.

Kan jo evt. være en talefeil, da :skratte:

Fy, Antlers! Den var dårlig :filer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du vet aldri hvordan livet foretar seg enten du er........

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En skrivefeil som ofte går igjen både i aviser og på TV er ordet 'sinnssyk'. Der da mange feilaktig skriver en 's' for lite.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...