Gå til innhold

Den verste skrivefeilen du ser

Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Det må vel være når folk (uten dysleksi) klager på de med "dyseleksi". :skratte:

Og "jeg skjeder meg i hjel"..

Endret av Neutral
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

I det siste har eg sett fleire eks. på merkeleg plassering av "også". I stad las eg ein setning: "Vi også gjør det". Hæ? :klø: Er det verkeleg lov å skrive det slik? Burde det ikkje vere "Det gjør vi også"?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har lest noen ganger her inne på KG at man ikke skal "tilegne" folk egenskaper.

Jeg har også lagt merke til at enkelte blander sammen tillegge og tilegne. Ikke bare "tilegner" en andre folk forskjellige egenskaper, men jeg har også sett en uttalelse omtrent som dette: "Du tilegner deg stor styrke når du tror du kan overtale henne."

Hvis dette er måten å tilegne seg styrke på, kunne vi sluttet å gå i treningsstudio :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Boys. Hvor ble det av 'guttene'? Det verste er at han har skrevet jentene, men refererer til seg selv som "vi boys".

:klø:

Endret av Kråkesaks
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blondie65

Jeg har også lagt merke til at enkelte blander sammen tillegge og tilegne. Ikke bare "tilegner" en andre folk forskjellige egenskaper, men jeg har også sett en uttalelse omtrent som dette: "Du tilegner deg stor styrke når du tror du kan overtale henne."

Hvis dette er måten å tilegne seg styrke på, kunne vi sluttet å gå i treningsstudio :fnise:

Det blir dobbelt galt dette. Man verken tillegger eller tilegner seg selv noe som helst. Ikke skjønner jeg heller at man trenger styrke for å overtale noen.

Antar at vedkommende her skulle skrevet: Du har stor tro på egne overtalelsesevner dersom du mener at du kan få henne til å ombestemme seg.

Jeg stikker en tur på treningssenter for å trene litt styrke - jeg trenger overtalelses kunstner til mandag. :goodbye:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har for øvrig en kjæreste som skriver gangske i stedet for ganske, og sån i stedet for sånn. Han skriver helt greit ellers, men det er som om han aldri FÅR DET INN I HJERNEN med akkurat de to ordene :kjefte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"hun skal føde på mars"

Ikke lett dette her med disse hersens preposisjonene ...

Kanskje det skulle vært stor "m". Det ville blitt en lang reise i så fall :ler: .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"hun skal føde på mars"

Ikke lett dette her med disse hersens preposisjonene ...

:skratte: Jeg skjønte først ikke hva det skulle sto. Trodde det var noen som hadde en hemmelig marsboerdrøm eller noe. :skratte: Kanskje hun kan føde neste baby på månen. Navnet på ungen blir da selvsagt Luna.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det blir dobbelt galt dette. Man verken tillegger eller tilegner seg selv noe som helst. Ikke skjønner jeg heller at man trenger styrke for å overtale noen.

Vet ikke om jeg misforstår deg, men man kan faktisk tilegne seg noe og tillegge andre noe. For eksempel kan (eller bør!!) man gjennom studietiden tilegne seg kunnskap, og man kan tillegge andre meninger de ikke har.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vet ikke om jeg misforstår deg, men man kan faktisk tilegne seg noe og tillegge andre noe. For eksempel kan (eller bør!!) man gjennom studietiden tilegne seg kunnskap, og man kan tillegge andre meninger de ikke har.

Det ser logisk ut, ja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke akuratt en skrivefeil, men når folk bruker "hvem" når man egentlig skal bruke "hvilke/hvilken"

"Hvem farge skal jeg velge?"

Er det mulig?!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blondie65

Men man kan ikke tillegge seg selv meninger en ikke har, eller overtalelsesevner en ikke har.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Blondie65

:skratte: Jeg skjønte først ikke hva det skulle sto. Trodde det var noen som hadde en hemmelig marsboerdrøm eller noe. :skratte: Kanskje hun kan føde neste baby på månen. Navnet på ungen blir da selvsagt Luna.

Det var noe som skjedde på januar og i den tråden. Det ble liksom ikke like morsomt da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har bemerket meg at det er mange som legger til en R foran SJ/KJ osv, i dag så jeg feks ei som skrev om vaskemarskinen sin.

:nei: Det heter å merke seg! :excl:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blondie65

Hva er galt med å "bemerke seg"?

Det heter ikke det. Det heter "merke seg".

Man kan gi en bemerkning om en sak - men man kan ikke bemerke seg noe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...