Gjest Iah Skrevet 19. august 2010 #561 Del Skrevet 19. august 2010 For meg er det imidlertid unaturlig å si "hvis bil er det". Jeg omgår problemet siden jeg synes "hvem sin" er tungt - jeg sier "hvem eier bilen". Og jeg ville ha sagt hvems bil er det? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Eurodice Skrevet 19. august 2010 #562 Del Skrevet 19. august 2010 Og jeg ville ha sagt hvems bil er det? Hvems er i hvert fall ikke korrekt, du kan godt si det, men skrive det, det blir aldeles feil . Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Iah Skrevet 19. august 2010 #563 Del Skrevet 19. august 2010 Hvems er i hvert fall ikke korrekt, du kan godt si det, men skrive det, det blir aldeles feil . Ja, og som du ser skrev jeg også at jeg ville ha sagt det. På min dialekt er hvems det eneste logiske alternativet. Men nå skriver jeg jo ikke dialekt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
The Kitten Skrevet 20. august 2010 #564 Del Skrevet 20. august 2010 Det er en som spør hva ynglingsretten til folk er. Det kan være at personen som spør spiser gutter, men jeg gjør ikke det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Scorpina Skrevet 20. august 2010 #565 Del Skrevet 20. august 2010 I min jobb leser jeg brev som "kundene" sender til oss og gjengangsfeilen som svir skikkelig i øynene mine er bl.a hvis/visst/viss. (I tillegg til og/å men den har vel vært nevnt ørten ganger (?) i denne tråden...) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Eurodice Skrevet 20. august 2010 #566 Del Skrevet 20. august 2010 Det er utrolig mange som skriver (u)komfertabel. Jeg lurer på om sofaen til disse har god sittekomfert, jeg . Idag leste jeg om jenter som hadde fått ubekvemsord slengt etter seg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Meaty Skrevet 20. august 2010 #567 Del Skrevet 20. august 2010 Det er utrolig mange som skriver (u)komfertabel. Jeg lurer på om sofaen til disse har god sittekomfert, jeg . Idag leste jeg om jenter som hadde fått ubekvemsord slengt etter seg. Hvis det var disse jentene som eide sofaen du nevnte, så skal du ikke se bort fra at det kan stemme! "Vond sofa! Hard madrass! Trange sko!" <------ubekvemsord? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest imli Skrevet 22. august 2010 #568 Del Skrevet 22. august 2010 "Rompe" ser ikkje spesielt pent ut, sjølv om dei fleste uttalar det slik... Det skrivas "rumpe". Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Eurodice Skrevet 22. august 2010 #569 Del Skrevet 22. august 2010 "Rompe" ser ikkje spesielt pent ut, sjølv om dei fleste uttalar det slik... Det skrivas "rumpe". Før skrev man også "prumpe", det er nå "prompe". Jeg forstår ikke logikken bak dette. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Spinell Skrevet 22. august 2010 #570 Del Skrevet 22. august 2010 Jeg leser stadig vekk innlegg om folk som er fadder på ett eller flere barn. Uforståelig preposisjonsbruk... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest imli Skrevet 22. august 2010 #571 Del Skrevet 22. august 2010 Ja, "fadder på" syns eg og er merkeleg... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
The Kitten Skrevet 22. august 2010 #572 Del Skrevet 22. august 2010 Jeg leser stadig vekk innlegg om folk som er fadder på ett eller flere barn. Uforståelig preposisjonsbruk... Stakkars unge! Det må være tungt å ha en fadder på seg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Raindrops Skrevet 22. august 2010 #573 Del Skrevet 22. august 2010 Opphevet gangfelt. Det går da ikke an, gjør det det? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Stapler Skrevet 22. august 2010 #574 Del Skrevet 22. august 2010 I går kom jeg over to skrivefeil av samme ord av bekjente på facebook: "Brullup" og "Brylyp" Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Eurodice Skrevet 22. august 2010 #575 Del Skrevet 22. august 2010 Opphevet gangfelt. Det går da ikke an, gjør det det? Det skal sikkert være opphøyet. Jeg synes det også er snodig, i mine ører høres det sakralt . Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Raindrops Skrevet 22. august 2010 #576 Del Skrevet 22. august 2010 Jeg synes opphøyet også høres helt feil ut ja Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
frk.Sjovn Skrevet 23. august 2010 #577 Del Skrevet 23. august 2010 Haha, må le, så mye spenstig som står her x) En jeg til stadighet kommer over er: fjord. Som hele tiden, uten at jeg kan skjønne det, blir forvekslet med; fjor. Og sammens + ledde.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest imli Skrevet 23. august 2010 #578 Del Skrevet 23. august 2010 Kanskje ikkje direkte skrivefeil, men eg las i Norsk Ukeblad om nokon som hadde ein unge som heitte Charoline.... Om det var eit forsøk på å gjere namnet Caroline/Karoline meir "fancy" eller om det faktisk skulle uttalas Sjaroline, veit eg ikkje... Stakkars unge. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Paine Skrevet 23. august 2010 #579 Del Skrevet 23. august 2010 Folk som spør et spørsmål... kan ikke skjønne annet enn at å stille et spørsmål er det eneste rette å si. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Eurodice Skrevet 23. august 2010 #580 Del Skrevet 23. august 2010 Folk som spør et spørsmål... kan ikke skjønne annet enn at å stille et spørsmål er det eneste rette å si. ...for ikke å snakke om hvor mange som stiller et spørsmålstegn. Man setter et spørsmålstegn ved noe. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå