Gjest virvelvind Skrevet 31. juli 2010 #441 Del Skrevet 31. juli 2010 Jeg har egentlig problemer med alt av skrivefeil, uten at jeg skal påstå at jeg er perfekt selv, det er jeg absolutt ikke. Men det som plager meg mest er når folk skriver ting som dursje istedenfor dusje, eller sjip istedenfor kjip. Jeg får litt vondt inni meg når jeg ser det, og sliter litt med å ikke påpeke det for folk. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Beauté Skrevet 31. juli 2010 #442 Del Skrevet 31. juli 2010 Siknerer.... Og resturang...eller nyskjerrig. Jeg har egentlig problemer med alt av skrivefeil, uten at jeg skal påstå at jeg er perfekt selv, det er jeg absolutt ikke. Men det som plager meg mest er når folk skriver ting som dursje istedenfor dusje, eller sjip istedenfor kjip. Jeg får litt vondt inni meg når jeg ser det, og sliter litt med å ikke påpeke det for folk. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Enchanted Skrevet 31. juli 2010 #443 Del Skrevet 31. juli 2010 Orddelingsfeil definitivt! viss (som i hvis) altid (alltid to L'er i alltid!) sånne helt basic stuff som folk burde kunne! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
HedvigR Skrevet 31. juli 2010 #444 Del Skrevet 31. juli 2010 Feil bruk av "i forhold til". "Vi må pakke bilen i kveld, i forhold til at vi skal ta ferja i morgen tidlig." Oi, den har jeg aldri hørt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest AnonymBruker Skrevet 1. august 2010 #445 Del Skrevet 1. august 2010 Siknerer Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest AnonymBruker Skrevet 1. august 2010 #446 Del Skrevet 1. august 2010 Jeg skriver venninde fordi det var det jeg lærte på skolen. Jeg tror ikke det er blitt feil siden det. Jo...er feil Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Aurora M. Skrevet 1. august 2010 #447 Del Skrevet 1. august 2010 Ser det er mange som skriver tilstedet. "Han var tilstedet der". Det heter til stede eller tilstede. I starten reagerte jeg kraftig på alle skrivefeil jeg leste her inne, men nå er jeg redd jeg er i ferd med å bli immun... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Knøttet Skrevet 1. august 2010 #448 Del Skrevet 1. august 2010 Det er ikke en skrivefeil, men ... Ei jeg snakket med i går sa hun hadde fått flere "skjeder" til konfirmasjonen sin ... :dåne: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kråkesaks Skrevet 1. august 2010 #449 Del Skrevet 1. august 2010 Det er ikke en skrivefeil, men ... Ei jeg snakket med i går sa hun hadde fått flere "skjeder" til konfirmasjonen sin ... :dåne: Det minner meg om en vg-overskrift jeg leste: "Vaginasmugler fikk 45-dagers fengsel". Det tok litt tid før jeg skjønte at det ikke var vaginaer som var blitt smuglet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Hard Ride Skrevet 1. august 2010 #450 Del Skrevet 1. august 2010 Det er ikke en skrivefeil, men ... Ei jeg snakket med i går sa hun hadde fått flere "skjeder" til konfirmasjonen sin ... :dåne: Minner meg litt om noe annet som ikke er feil i det hele tatt, men det går an å si at man stikker sverdet i skjeden. Det høres så feil ut, men det er jo navnet på det du oppbevarer et sverd i. F. eks. "Og alt kjød skal kjenne at jeg, Herren, har draget mitt sverd av skjeden; det skal ikke mere vende tilbake." (fra bibelen) Det hadde forresten vært en god replikk å si etter jeg er ferdig med sex Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest AnonymBruker Skrevet 1. august 2010 #451 Del Skrevet 1. august 2010 "Og alt kjød skal kjenne at jeg, Herren, har draget mitt sverd av skjeden; det skal ikke mere vende tilbake." (fra bibelen) Perfekt replikk etter en one-night stand. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
heie Skrevet 1. august 2010 #452 Del Skrevet 1. august 2010 Synes det er unødvendig å irritere seg over sånne ting. Eneste gangene jeg kan irritere meg er når det ikke er noooen punktum. Det blir litt slitsomt å lese. Det er ganske mange som har dysleksi. De kan ikke noe for det.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Knøttet Skrevet 1. august 2010 #453 Del Skrevet 1. august 2010 Det minner meg om en vg-overskrift jeg leste: "Vaginasmugler fikk 45-dagers fengsel". Det tok litt tid før jeg skjønte at det ikke var vaginaer som var blitt smuglet. Vaginasmugler, faktisk!? :forvrirret: Minner meg litt om noe annet som ikke er feil i det hele tatt, men det går an å si at man stikker sverdet i skjeden. Det høres så feil ut, men det er jo navnet på det du oppbevarer et sverd i. F. eks. "Og alt kjød skal kjenne at jeg, Herren, har draget mitt sverd av skjeden; det skal ikke mere vende tilbake." (fra bibelen) Det hadde forresten vært en god replikk å si etter jeg er ferdig med sex Haha! "Å stikke sverdet i skjeden" hørtes ut som noe tatt fra en elendig, klissete sexroman. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kråkesaks Skrevet 1. august 2010 #454 Del Skrevet 1. august 2010 Vaginasmugler, faktisk!? :forvrirret: http://www.aftenposten.no/nyheter/iriks/article3744324.ece Det var visst flere enn VG som kalte henne vaginasmugler. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
PecanPie Skrevet 1. august 2010 #455 Del Skrevet 1. august 2010 Oi, den har jeg aldri hørt Det var bare et eksempel jeg kom på i farta. Bare å høre når folk snakker, de strør rundt seg med "i forhold til". Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
HedvigR Skrevet 1. august 2010 #456 Del Skrevet 1. august 2010 Det var bare et eksempel jeg kom på i farta. Bare å høre når folk snakker, de strør rundt seg med "i forhold til". Det høres jo helt tullete ut, hvordan er det mulig å tro at "i forhold til" skal brukes sånn? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Knøttet Skrevet 2. august 2010 #457 Del Skrevet 2. august 2010 http://www.aftenposten.no/nyheter/iriks/article3744324.ece Det var visst flere enn VG som kalte henne vaginasmugler. Ja, det er jo typisk tabloidavisene å lage dårlige ordspill og teite overskrifter som skal sjokkere og få leseren til å ville lese videre ... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. august 2010 #458 Del Skrevet 2. august 2010 I starten reagerte jeg kraftig på alle skrivefeil jeg leste her inne, men nå er jeg redd jeg er i ferd med å bli immun... Samme her, hehe. Ikke bare det, jeg har også tatt meg selv i å adoptere noen av de samme feilene som irriterer meg hos andre! Orddelingsfeil, han der det skal være ham, konstantere istedet for konstatere, osv. Aaaargh! De kommer til å ta over verden... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Eurodice Skrevet 2. august 2010 #459 Del Skrevet 2. august 2010 Jeg har vel i grunnen sluttet å irritere meg, vil da ikke pådra meg magesår heller . Men det er enkelte ting jeg ikke begriper at folk ser selv, for eksempel: Jeg syntes det er ... Jeg synes (syns) heter det. Jeg latet som ... Jeg lot som ... Er det bare meg, eller er det idioti ... Her mangler det en "som"-setning: Er det bare meg som synes/mener/tenker at det er ... Spørrepronomener er hodebry for mange, hvem, hva, hvilke/n/t, hvordan, hva slags Jeg satt på en dvd ... Jaha, brakk den kanskje? Det heter altså å sette, satte, har satt Jeg gir meg her, tenker jeg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. august 2010 #460 Del Skrevet 2. august 2010 Sikkert nevnt før men.. jeg har hvert (et sted)! Ser for meg at norsklæreren etterhvert ga opp den røde pennen og resignerte, stakkaren får klare seg selv, jeg orker ikke mer.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå