Gå til innhold

Den verste skrivefeilen du ser

Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Da/når

Særskrivingsfeil

Hun/henne

skjelden

og noe av det verste:

KJUKK!

Høres ut som noe helt annet :fnise:

Det heter orddelingsfeil :kjefte:

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det heter orddelingsfeil :kjefte:

Nei, det gjør det da ikke :klo:

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo, det gjør det. Ord deling. Ikke bare kom med påstander. Legg ved kilder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo, det gjør det. Ord deling. Ikke bare kom med påstander. Legg ved kilder.

:fnise: Troll. Jeg gjetter Herr Drue :fnise:

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det verste må vel være når folk ikke gidder å bruke stor bokstav i navn og etter punktum.

Videre forstår jeg ikke hvorfor noen lager mellomrom mellom siste ord og skilletegn slik som "dette !!"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Herr Drue

Og så skal jeg gi deg et veldig godt eksempel på hva du mener:

Entrecote - av svin. Finnes det?

I følge Nortura - absolutt.

I følge en meget indignert kokkelærer som jeg hørte på radioen: absolutt ikke. Entrecote er skåret mellom ribbeina og skal være kjøtt uten bein. Man må ha nakke og et visst volum på ryggen for at dette skal være mulig. Det Nortura gjør med sine "svineentrecoter" er at de skjærer bort beinet. Altså er det egentlig en kotelett uten bein - men priset som en biff.

Nettopp dette er det kokkelæreren irriterer seg over - han hadde kjøpt entrecote - og hadde ikke lesebriller med seg slik at han ikke fikk med seg den lille skriften som fortalte at det var svinekjøtt.

Jeg er på kokkelæreren sin side her siden hans hovedargument er at Nortura gjør dette av en eneste grunn: entrecote kan prises til en helt annen kilopris enn kotelett.

Her er jeg uenig med deg. Nakkekjøttet på svin er mørt og saftig på lik linje med nakkekjøttet på storfe, så hvorfor skal ikke begge kunne kalles entrecote? Om man skjærer bort beina fra en svinekotelett (fra nedre del av kammen), sitter man igjen med en ytrefilet, som også selges til en helt annen pris. Jeg har aldri hørt noen klage over det? :)

Endret av Herr Drue
Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Nippelser" (Betyr brystvorter)

Hvorfor har du skiftet nick?

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Maria_Marihøne

Jomfru brukt som adjektiv (f.eks "Den jomfru(e) gutten").

:murvegg:

Han går vel rundt og jomfruerer han da :fnise:

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blondie65

Her er jeg uenig med deg. Nakkekjøttet på svin er mørt og saftig på lik linje med nakkekjøttet på storfe, så hvorfor skal ikke begge kunne kalles entrecote? Om man skjærer bort beina fra en svinekotelett (fra nedre del av kammen), sitter man igjen med en ytrefilet, som også selges til en helt annen pris. Jeg har aldri hørt noen klage over det? :)

Jeg er ingen ekspert. Men kokkelæreren mente da at det var fusk så lenge man skar bort bein, og at entrecote altså tradisjonelt har vært storfe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Herr Drue

Joda, jeg skjønner greia. Men det er altså ikke juks, særlig ikke siden det står at det er entrecote av svin. Vi snakker om jo om svinebiff allerede. Skjønner ikke helt hvorfor læreren som hadde glemt brillene, gidder å spille offer :)

http://www.rogalandsavis.no/nyheter/article5950211.ece

Her er saken, forresten. Er jo ikke akkurat liten tekst heller da :)

edit: Altså, når jeg tenker over det, så er 179 kroner ganske dyrt for svin "entrecote". Men jakobs-produktene er generelt dyre, så det må jo tas i betraktning. Moralen får kanskje være at vi bør spise mer nakkekotelett, i og med at det faktisk kan virke ganske så ekslusivt.

Endret av Herr Drue
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Ser mange skriver "forsovet" når de mener "forsåvidt". Hva er det for noe? :fnise:

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...