Litia Skrevet 3. februar 2012 #3921 Del Skrevet 3. februar 2012 Det er vel ikke en skrivefeil dette, men en språkblomst jeg tror folk i denne tråden kan sette pris på: http://farm8.staticflickr.com/7017/6812425303_dbbba3b1b3.jpg (observert på Coop Mega) Åh, herlig! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Blondie65 Skrevet 4. februar 2012 #3922 Del Skrevet 4. februar 2012 Det er vel ikke en skrivefeil dette, men en språkblomst jeg tror folk i denne tråden kan sette pris på: (observert på Coop Mega) Hm ... Laksen røykes og ørreten røkes og sammen blir det gull. Det er greit å være stolt av prisen sin men det er vel ikke helt mulig at en ørret kan bli kåret til beste røykelaks? Her har de nok røket på en smell ... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Litia Skrevet 4. februar 2012 #3923 Del Skrevet 4. februar 2012 Hm ... Laksen røykes og ørreten røkes og sammen blir det gull. Det er greit å være stolt av prisen sin men det er vel ikke helt mulig at en ørret kan bli kåret til beste røykelaks? Her har de nok røket på en smell ... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ludovie Skrevet 4. februar 2012 #3924 Del Skrevet 4. februar 2012 I den grad jeg irriterer meg over dårlig språk og språkbruk, er det dette: - Gjennomgående dårlig språkføring - Manglende tegnsetting, samt manglende bruk av stor bokstav - Feil bruk av stor bokstav, som f.eks. i Norsk, Nordmann, Januar, Bergensdialekt, Oslotur, Mandag, osv. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2012 #3925 Del Skrevet 5. februar 2012 Hva er forskjellen på særskrivingsfeil (særskrivnings?)og orddelingsfeil? Inform me, please! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjesten Skrevet 5. februar 2012 #3926 Del Skrevet 5. februar 2012 Hva er forskjellen på særskrivingsfeil (særskrivnings?)og orddelingsfeil? Inform me, please! Orddeling er deling av ord med bindestrek. Altså er følgende orddelingsfeil: Kake-spade Kakesp- ade Særskrivingsfeil er å skille ord som skal være sammensatte: Kake spade 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Eurodice Skrevet 5. februar 2012 #3927 Del Skrevet 5. februar 2012 "Det går an å lage en liten leke krok med tegne ark,..." Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2012 #3928 Del Skrevet 5. februar 2012 "Det går an å lage en liten leke krok med tegne ark,..." Så dette er altså den verste skrivefeilen du ser? 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Eurodice Skrevet 5. februar 2012 #3929 Del Skrevet 5. februar 2012 Så dette er altså den verste skrivefeilen du ser? Det var enda et eksempel på særskriving, på samme måte som den før meg gir eksempler på. Du får ta henne også da! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2012 #3930 Del Skrevet 5. februar 2012 Det var enda et eksempel på særskriving, på samme måte som den før meg gir eksempler på. Du får ta henne også da! "Det var ikke jeg som begynte det!" Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2012 #3931 Del Skrevet 5. februar 2012 Det var enda et eksempel på særskriving, på samme måte som den før meg gir eksempler på. Du får ta henne også da! Ja, greit, lover. Jeg skal ta henne også. Fornøyd? Men du nøyer deg altså ikke med å si at du misliker særskriving - du må også "rapportere" alle tilfellene du kommer over? Er det slik det er fatt? Jeg klikket meg inn i en tråd med tittel "Den verste skrivefeilen du ser", og innlegget jeg kom over (ditt) omhandlet en særdeles banal særskrivingsfeil (eller "orddelingsfeil", som det heter på folkemunne). Er det rart at jeg reagerte? NEI. (Etter min mening, altså.) 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2012 #3932 Del Skrevet 5. februar 2012 Ja, greit, lover. Jeg skal ta henne også. Fornøyd? Beklager, jeg var fullt og helt innstilt på å ta brukeren før deg, men jeg klarte ikke å finne ut hvilket innlegg eller hvilken bruker du mente. Kunne du vennligst fortelle meg hvem det er jeg skal ta? Så er jeg på saken med en gang. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pingting Skrevet 5. februar 2012 #3933 Del Skrevet 5. februar 2012 Jeg klikket meg inn i en tråd med tittel "Den verste skrivefeilen du ser", og innlegget jeg kom over (ditt) omhandlet en særdeles banal særskrivingsfeil (eller "orddelingsfeil", som det heter på folkemunne). Er det rart at jeg reagerte? NEI. (Etter min mening, altså.) Jeg synes det er bra sært å komme inn etter 3930 innlegg og begynne å definere hva som skal og ikke skal få plass i denne tråden... 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2012 #3934 Del Skrevet 5. februar 2012 Jeg synes det er bra sært å komme inn etter 3930 innlegg og begynne å definere hva som skal og ikke skal få plass i denne tråden... I prinsippet enig. Men allikevel, når man klikker seg inn i en tråd med denne tittelen, så blir det veldig rart å se svært så banale særskrivingsfeil. Man forventer jo noe litt mer interessant. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjesten Skrevet 5. februar 2012 #3935 Del Skrevet 5. februar 2012 I prinsippet enig. Men allikevel, når man klikker seg inn i en tråd med denne tittelen, så blir det veldig rart å se svært så banale særskrivingsfeil. Man forventer jo noe litt mer interessant. Hvis du begynner på side 1 istedenfor på side 197, finner du sikkert det du håpet på. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2012 #3936 Del Skrevet 5. februar 2012 Hvis du begynner på side 1 istedenfor på side 197, finner du sikkert det du håpet på. Ja, ok, så hvis jeg begynner på side 197, så kan jeg bare finne uinteressante ting. Greit nok. Skjønner det, altså. Dumme meg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Blondie65 Skrevet 5. februar 2012 #3937 Del Skrevet 5. februar 2012 Skurrer ei bjelle her hos meg Jeg synes sammenblandede ordtak er fantastiske. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
The Kitten Skrevet 6. februar 2012 #3938 Del Skrevet 6. februar 2012 Hentet fra Facebook: Merker at det ikke var like lurt idag å se Superbowl igår. Personen mener sikkert: Merker i dag, at det ikke var lurt å se Super Bowl, i går. Så hvorfor ikke bare skrive det? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
The Kitten Skrevet 6. februar 2012 #3939 Del Skrevet 6. februar 2012 (endret) Jeg er usikker på om dette er en skrivefeil, eller om det bare er dårlig språk. Hvis noen skriver alderen sin, skriver de gjerne hvor gammel de er, i tillegg til hvor gammel de blir. For eksempel "er 34, blir 35." For meg havner det litt i samme kategori som "en skallet mann," "et dødt lik" og "en troende muslim." Endret 6. februar 2012 av The Kitten 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Eurodice Skrevet 6. februar 2012 #3940 Del Skrevet 6. februar 2012 Jeg er usikker på om dette er en skrivefeil, eller om det bare er dårlig språk. Hvis noen skriver alderen sin, skriver de gjerne hvor gammel de er, i tillegg til hvor gammel de bli. For eksempel "er 34, blir 35." For meg havner det litt i samme kategori som "en skallet mann," "et dødt lik" og "en troende muslim." Det logiske er å si hvor mange år man er, ikke hva man blir. Hvis fødselsdagen er nær forestående, kan man jo si "jeg blir/fyller x år neste uke". 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå