Gjest O___o Skrevet 7. januar 2012 #3801 Del Skrevet 7. januar 2012 kanjke eller kankje Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kråkesaks Skrevet 8. januar 2012 #3802 Del Skrevet 8. januar 2012 sjørelærer Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Litia Skrevet 9. januar 2012 #3803 Del Skrevet 9. januar 2012 (endret) Svaldbard Og: Være med hvitløks ånde eller måren ånde. etterfulgt av ... ikke noe være enn det. Endret 9. januar 2012 av Litia 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Blondie65 Skrevet 9. januar 2012 #3804 Del Skrevet 9. januar 2012 Være med hvitløks ånde eller måren ånde. etterfulgt av ... ikke noe være enn det. Jeg måtte lese det tre ganger før jeg fikk med meg hva det stod - uten at jeg skjønner spørsmålet ... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Litia Skrevet 9. januar 2012 #3805 Del Skrevet 9. januar 2012 (endret) Jeg måtte lese det tre ganger før jeg fikk med meg hva det stod - uten at jeg skjønner spørsmålet ... Det var ikke et spørsmål, faktisk, og det gav egentlig mening i posten det sto i. Ble bare litt tatt ut av sammenheng.. Dette er hele posten: Være med hvitløks ånde eller måren ånde. Men må du kysse på han med en gang etter en røyk? Viss dette er hans eneste uvane hadde jeg nok ikke reagert i det hele tatt. Be han om å ta en tyggis, ikke noe være enn det. Endret 9. januar 2012 av Litia Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2012 #3806 Del Skrevet 9. januar 2012 Og i tillegg har vedkommende skrevet "Viss dette er.." Skal vel strengt tatt være "Hvis" Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Eurodice Skrevet 9. januar 2012 #3807 Del Skrevet 9. januar 2012 Og i tillegg har vedkommende skrevet "Viss dette er.." Skal vel strengt tatt være "Hvis" Det er faktisk tillatt å skrive "viss" på bokmål. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Phaedra Skrevet 10. januar 2012 #3808 Del Skrevet 10. januar 2012 Ryddet for avsporinger. Phaedra,mod Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
JollyJolly Skrevet 10. januar 2012 #3809 Del Skrevet 10. januar 2012 Kanskje dette er nevnt før i tråden (laaang tråd ...), men jeg klikker av alle som ikke vet forskjell på plast og plastikk. Som skriver "plastikkpose" og "plastikktallerken" Det gjelder mange journalister også. Grrr snart blir det vel lov også, siden så mange ikke vet forskjell! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bernardette Skrevet 10. januar 2012 #3810 Del Skrevet 10. januar 2012 Kanskje dette er nevnt før i tråden (laaang tråd ...), men jeg klikker av alle som ikke vet forskjell på plast og plastikk. Som skriver "plastikkpose" og "plastikktallerken" Det gjelder mange journalister også. Grrr snart blir det vel lov også, siden så mange ikke vet forskjell! Ja, og sportsjournalister som skriver at "Vålerenga utlignet til 4-2". Utlignet.. til fire - to? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Blubberella Skrevet 13. januar 2012 #3811 Del Skrevet 13. januar 2012 Hva er den rare trenden med å skrive setninger av typen "jeg kan ikke å sykle"? Hvorfor lure inn en å der egentlig? 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjesten Skrevet 13. januar 2012 #3812 Del Skrevet 13. januar 2012 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Eurodice Skrevet 13. januar 2012 #3813 Del Skrevet 13. januar 2012 (endret) Den var flott Endret 13. januar 2012 av Belladonna Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2012 #3814 Del Skrevet 13. januar 2012 Hva er den rare trenden med å skrive setninger av typen "jeg kan ikke å sykle"? Hvorfor lure inn en å der egentlig? Kan det være dialekt? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Eurodice Skrevet 13. januar 2012 #3815 Del Skrevet 13. januar 2012 ROMPE er bortimot noe av det verste jeg ser Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2012 #3816 Del Skrevet 13. januar 2012 Jeg misliker "de" når det skal være "di". Eksempel: "Jeg liker rumpa de". Krysser fingrene for at ingen kommer og forteller meg at det er helt lovlig å bruke de/di om hverandre. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ludovie Skrevet 13. januar 2012 #3817 Del Skrevet 13. januar 2012 Hva er den rare trenden med å skrive setninger av typen "jeg kan ikke å sykle"? Hvorfor lure inn en å der egentlig? Kan det være dialekt? Ja, i noen dialekter, trøndersk, f.eks., skiller man mellom "kan ikke å" og "kan ikke" (sykle/svømme/skrive ...). Det første betyr at man ikke har lært det, altså at det er en ferdighet man mangler, mens det andre betyr at man ikke har anledning til å gjøre det i den aktuelle situasjonen. "Jeg kan ikke å sykle" betyr altså at man ikke besitter denne ferdigheten, mens "jeg kan ikke sykle", betyr at man ikke har mulighet/anledning til å gjøre det akkurat da. Men det er selvfølgelig feil å skrive "kan ikke å" i bokmål, for der bruker man jo bare "kan ikke" i begge tilfeller. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Herr Drue Skrevet 13. januar 2012 #3818 Del Skrevet 13. januar 2012 ROMPE er bortimot noe av det verste jeg ser Jeg synes "rompe" er litt småsexy. En venn av meg skriver konsekvent "lumpe" istedenfor "lompe". Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Eurodice Skrevet 13. januar 2012 #3819 Del Skrevet 13. januar 2012 (endret) Jeg synes "rompe" er litt småsexy. En venn av meg skriver konsekvent "lumpe" istedenfor "lompe". Ordet eller kroppsdelen? Endret 13. januar 2012 av Belladonna 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ludovie Skrevet 13. januar 2012 #3820 Del Skrevet 13. januar 2012 Jeg misliker "de" når det skal være "di". Eksempel: "Jeg liker rumpa de". Krysser fingrene for at ingen kommer og forteller meg at det er helt lovlig å bruke de/di om hverandre. Hehe, nei, for det er det så definitivt ikke. Og det kommer det dessuten heller aldri til å bli, regner jeg med, ettersom man gjerne ønsker at disse skal holdes adskilt i skriftspråket, selv om de jo ikke er det i talemålet hos veldig mange. (Hos meg, forsemplig.) Ja, OK, da. FOR EKSEMPEL. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå