Gå til innhold

Velkomstdrink til mange


Gjest Gjest_marge_*

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_marge_*

Hei,

kommende lørdag har jeg ansvaret for en stor fest.

Dvs jeg blant annet skal lage velkomstdrink til 50stk.

Er det noen der ute som har tips til en rimelig og enkel måte å lage en god velkomstdrink?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Her skal du få oppskriften på min favoritt.

Vi serverte faktisk denn i bryllupet vår i sommer.

Bland like deler eplejuice, tropisk nektar og blå bon aqua i en stor bolle, sammen med noen appelsinskiver og frossen tropisk frukt. smakt til med Bringebærvodka etter eget ønske. (annen vodka kan også brukes)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_marge_*
Her skal du få oppskriften på min favoritt.

Vi serverte faktisk denn i bryllupet vår i sommer.

Bland like deler eplejuice, tropisk nektar og blå bon aqua i en stor bolle, sammen med noen appelsinskiver og frossen tropisk frukt. smakt til med Bringebærvodka etter eget ønske. (annen vodka kan også brukes)

Tusen takk :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes faktisk de fleste fruktjuicer kan blandes med Farris/andre typer kullsyreholdig mineralvann samt en vodkatype.

Hvis det skal bli ordentlig godt foreslår jeg å droppe billige nektarer/juicer og gå for et par av Tropicanas beste, for å få en ordentlig god smak og ikke kunstig søt smak.

Tropicana Pure Premium Apple, Pear and Passionfruit og f.eks. Tines eple- og mangojuice hvis den finnes ennå + Farris med sitron + sitronvodka = mmm!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

til velkomstdrink med mange gjester har jeg pleid å lage en blanding av: farris, eplejuice, sitronbrus, hvitvin, cider med diverse frukter i (melon, jordbær, druer..). Har variert hvilke ingredienser jeg har brukt, men alt smaker godt sammen. Synes det er greit at velkomstdrinken ikke er så sterk, som den fort kan bli med vodka eller annen sprit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor rimelig??

Lag en skikkelig fruktpunsj som består av det meste som er godt, men hold deg bare til én bestemt farge.

Skjul prosenten i mye god smak, og se gjestene nervøst stige inn, og helt og totalt retningsløst krabbe ut... ;-))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gjest_mimi_*
Hei,

kommende lørdag har jeg ansvaret for en stor fest.

Dvs jeg blant annet skal lage velkomstdrink til 50stk.

Er det noen der ute som har tips til en rimelig og enkel måte å lage en god velkomstdrink?

I bryllupet mitt kjøpte vi endel flasker på polet som heter "Fresita". Det er en musserende jordbærvin/drikk som er veldig god. Vi serverte den med en jordbær delt i to oppi glasset. Veldig godt og dekorativt:-)

Flasken koster 100kr.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg anbefaler "kjøleskapets skrekk" - den er alltid populær.

Da begynner jeg med å la ananasbiter (jeg bruker boks, kan gjerne bruke fersk) i sprit i ca 30 min. Så blander jeg med lime, tropisk nektar, solo og sprite (hvor mye kommer jo an på hvor sterk du vil ha den) og masse isbiter.

Like god uten sprit, så man kan lage en posjon til evt. sjåfører.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...