Gå til innhold

Noen som har spist ku-mage?


Fremhevede innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Jeg har aldri latt meg friste, kanskje fordi det ser slik ut hos slakteren. ;)

Endret av Brunhilde
Gjest middelhavsfarer
Skrevet

Det er en råvare som bruker over store deler av Toscana (der jeg bor).

Ja, jeg har smakt "trippa" (som det heter). Men kun 1 gang, og det frister ikke til gjentakelse. For meg var både konsistens og smak helt feil.

Skrevet
Det er en råvare som bruker over store deler av Toscana (der jeg bor).

Ja, jeg har smakt "trippa" (som det heter). Men kun 1 gang, og det frister ikke til gjentakelse. For meg var både konsistens og smak helt feil.

men er ikke trippa og lampredotto to helt forskjellige retter?

Gjest middelhavsfarer
Skrevet
men er ikke trippa og lampredotto to helt forskjellige retter?

Jo, det er to forskjellige retter.

Men i overskriften spør du jo om "Noen som har spist ku-mage?" Siden både trippa og lamredotto er retter tilberedt av råvaren kumage, synes jeg at jeg svarte på spørsmålet ditt :-)

Etter å ha spist trippa, holder jeg meg unna alle kumage-retter - selv om bildet i artikkelen du linker til ikke så altfor ille ut.

I dag er det villkanin på menyen her hos meg i Toscana. Gleder meg til middag!

Skrevet

Jeg har spist kumage i Baskerland. Var på et picho-sted (a la tapas), og bestilte litt av hvert. Kokken kom ut og spurte om jeg var klar over at det var ku-mage. Det var jeg ikke, men jeg kunne jo ikke feige ut, så jeg stod på bestillinga.

Det smakte nesten ingen ting. Kommer neppe til å bestille det igjen.

Skrevet

yupp. Mange ganger. I landet hvor keg kommer fra lager de "tripe-soup". Den er fantastisk dagen derpå;)

Den må være ordentlig renset da.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...