Gå til innhold

mensen 2 ganger i måneden

Fremhevede innlegg

Gjest gjest=)
Skrevet

Jeg er en jente på 15 år. Og har mensen 2 ganger i måneden Og har masse smerter!!!.

Jeg har gått til legen men di sier at det er normalt. Jeg har skiftet lege 5 ganger men alle sammen seier det sammme at det er normalt.

En vennine av meg sa at jeg burde begynne med p.piller, Men så hørte jeg at hvis du begynner med p.piller så kommer du ikke å bli gravid når du blir voksen og vil ha barn.

SÅ no lurer eg på om noen kan hjelpe meg.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er ikke normalt å ha mensen hver 14 dag. Det er kanskje "normalt" i det du akkurat hat begynt å få mensen, men etter et år eller så burde syklusen ha stabilisert seg.

Hvis du ikke blir tatt seriøst hos fastlegen din kan du jo forsøke å stikke innom helsestasjonen for ungdom i kommunen din. De har som regel lege der, som kanskje er mer kjent med hvilke problemer ungdommer har. Det er i tillegg gratis og man trenger som oftest ikke å bestille time :)

Det er heller ikke sånn at p-piller hindrer deg fra å få barn senere i livet, men det kan ta litt tid før hormonene er ute av kroppen slik at det tar litt lengre tid å bli gravid når man ønsker (men dette kan jo løses ved å planlegge litt)

Det er mange som opplever at smertene blir mindre ved p-pillbruk, og du får jo også (forhåpentligvis) en mer normal sykluslengde. Et annet alternativ er jo å få resept på smertestillende som virker bedre enn det ibux og paracet gjør.

Mitt råd til deg er altså å ta en tur på helsestasjonen, og ikke gi deg før noen tar problemer ditt på alvor..

Kan jeg spørre hvor lenge du har hatt mensen?

Skrevet

JA:=) eg fek mensen når eg var 11 år og no er eg snart 16.

Skrevet

Desto mer grunn til å få bukt med problemet :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...