Gå til innhold

Nyrebekkenbetennelse?

Fremhevede innlegg

Gjest Ikkehypokonder27
Skrevet

Hei

Jeg har blitt behandlet for nyrebekkenbetennelse i en uke. Leverte urinprøve hos legen og de fant blod, eggehvitestoffer og bakterier, ble det påstått. Men idag da jeg ringte for å få svar på dyrkningen av prøven (for å få vite hvilken bakterie som hadde angrepet meg) var svaret at dyrkningen ikke hadde vist noen bakterier.

Kan man få nyrebekkenbetennelse uten bakterier i urinen? Jeg har levert to prøver.

Hadde en CRP på 68 og har vært "dausjuk", så da lurer jeg på HVA det kom av? Kan det bare oppstå av seg selv uten grunn?

Da blir jeg livredd for å få det igjen, helt plutselig, hvis det er ingenting jeg kan gjøre for å unngå det.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har mye nyrebekkenbetennelser, ofte CRP på alt fra 100-400. Men da vises det på prøver. Men urinveisinfeksjoner gir ofte lavere CRP... iallefall hos meg, og kan jo oppleves ganske likt..Det kan jo utvikle seg, så har du symptomer, ville jeg levert en ny prøve om noen dager igjen og sendt den på dyrkning. Finnes jo forebyggende medisiner også, bl.a Hiprex også skal jo tranebær hjelpe. Lykke til :klemmer:

Gjest Ikkehypokonder27
Skrevet
Jeg har mye nyrebekkenbetennelser, ofte CRP på alt fra 100-400. Men da vises det på prøver. Men urinveisinfeksjoner gir ofte lavere CRP... iallefall hos meg, og kan jo oppleves ganske likt..Det kan jo utvikle seg, så har du symptomer, ville jeg levert en ny prøve om noen dager igjen og sendt den på dyrkning. Finnes jo forebyggende medisiner også, bl.a Hiprex også skal jo tranebær hjelpe. Lykke til :klemmer:

Hei

Takk for svar. Jeg hadde smerter i nyrene, men ikke så jeg hadde behov for å hyle eller noe, men ingen svie ved vannlating. Får man mye feber ved urinveisinfeksjon? En uke etter behandling startet har jeg fremdeles dumpe, litt fjerne smerter i nyrene innimellom. Kjenner at jeg må på do når det er svært lite som skal ut, men det er ikke smertefullt, og det har det aldri vært... Litt snodig i grunn.

• 3 måneder senere...
Gjest AnonymBruker
Skrevet (endret)

Jeg ble kvitt nyrebekkenbetennelse på 2 uker!!! les!!!

jeg har vært plaget med nyrebekkenbetennelse nå i 5-6 år! jeg er nå 22 år og hadde egentlig gitt opp livet! de siste månedene har jeg ligget på sykehus ca annenhver uke , men ny kur med intravanøs og smertestillene! ikke klart å jobbe bare ligget inne på sofaen og sett mørkt på så og si alt! orket heller ingenting. tok 4-5 paralgin forte hver dag, pluss antibiotika flere ganger om dagen. gått til alle leger og spesialiser i hele landet , det er jeg sikker på. ingen hadde noen svar, så jeg ble til slutt satt på livsvarig pencilin, altså 4 tabletter hver dag i resten av mitt liv, fordi legen stillte diagnosen kronisk nyrebekkenbetennelse. hurra, tenkte jeg , dette blir litt av ett liv! jeg var rett og slett helt ødelagt av alle tablettene, og det i en alder av 22 år! sykt! men, og dette er et stort men! en dag fortalte kjæresten min om et produkt som han brukte daglig, dette i forbinnelse med trening, han spiller fotball i 2.div og tar trening veldig seriøst. han sa han hadde prøvd dette i noen uker og effekten var ubeskrivelig! mere energi og overskudd til å trene enda mere , pluss at han ble super glad og blid på jobben.

jaja, tenkte jeg. hva er dette for noe tull? og egentlig bare lo av han. han overbevisste meg til slutt om å prøve dette og dro meg med på ett møte om dette produktet. det ble jo til at jeg kom i snakk med noen av damene på dette møtet, og da fortalte jeg min situasjon om helsa og "sykdommen" min. hun sa med en gang: jeg skal gjøre deg frisk! jeg lover!

jeg tenkte igjen: jaja, du kan jo prøve men jeg tror ikke du får det til, fordi jeg har prøvd alt! jeg gikk til slutt med på å prøve det hun sa til meg. det første hun sa var : ut med kua! altså jeg måtte kutte alt av kuprodukter! og da alt! samtidlig som jeg skulle bruke dette produktet!

jeg har nå prøvd dette i 2 uker og jeg har enda ikke tatt en eneste tablett! heller ikke kjent noe symtomer på noe UIV eller nyrebekkenbetennelse etter dette. jeg vil gjerne hjelpe andre som har hatt det sammen som meg og få livskvaliteten tilbake. jeg har fått en helt ny hverdag, masse energi , mye bedre humør pluss bedre kosthold. jeg lover at dette kommer til å funke, og at jeg skal hjelpe dere med å bli friske!

har dere lyst til å vite mere, og trenger min hjelp ta kontakt:

(...)

Endret av SportyShorty
mailadresse fjernet iht reglene
  • 10 måneder senere...
Gjest Mann45
Skrevet

Hei

Takk for svar. Jeg hadde smerter i nyrene, men ikke så jeg hadde behov for å hyle eller noe, men ingen svie ved vannlating. Får man mye feber ved urinveisinfeksjon? En uke etter behandling startet har jeg fremdeles dumpe, litt fjerne smerter i nyrene innimellom. Kjenner at jeg må på do når det er svært lite som skal ut, men det er ikke smertefullt, og det har det aldri vært... Litt snodig i grunn.

Jeg opplever akkurat det samme, finner ingen spor av betennelse, ble behandlet med antibiotika - uten effekt. Går rundt med murrende smerter i høyre nyre, hyppig vanlating, og en konstant overvelmende kvalme. Har vært på ct, mr sv hodet, urolog. Min teori fortsatt betennelse og st antibiotikaen ikke fungerer samtidig som det ikke gir utslag på tester.

Noen gode råd - begynner å bli desperat av kvalmen

AnonymBruker
Skrevet

Bare for å si det - selv om det kanskje er litt utenfor tema - hvor høy crp man har, sier nødvendigvis ikke noe om hvor syk man er. Datteren min hadde ved nyrebekkenbetennelse en crp på 398, hvilket var den høyeste som noensinne var målt ved dette sykehuset, i følge legen. De måtte måle flere ganger, før de trodde på resultatet. Men hun var overraskende pigg.

Søsteren var nærmest i koma med en crp på 60, også relatert til urinveiene.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...