Vera Vinge Skrevet 27. januar 2010 #21 Skrevet 27. januar 2010 Personlig så tror jeg ikke anvn har så mye å si for om et barn vil bli mobbet eller ikke, det går mer på personligheten til ungen. Om de lar seg plukke på så vil mobberne finne noe de kan ta tak i. Nå antyder jo noe nyere forskning at mobbing handler mer om mobberen enn om den som blir mobbet. At noen barn er lettere for å bli utsatt for mobbing, men at flertallet likevel ikke deler noen spesielle personlighetstrekk som gjør at de har lettere for å bli mobbet (engstelse kan jo også like gjerne komme av mobbing som at det utløser mobbing). Bare sånn apropos.
Gjest Gjest_gjest_* Skrevet 27. januar 2010 #22 Skrevet 27. januar 2010 Jeg har lenge drømt om at om jeg får en sønn vil jeg kalle han Ulrik. Sambo er nok ikke helt enig. Han syns navnet er veldig fint, men er redd han skal bli ertet på skolen. "Svigerfar" syns at vi må tenke på at ungen fortsatt skal hete det som en voksen mann. Jeg ser ikke problemet, men er det noe i det de sier? Ulrik er da vel et fint navn det, hvorfor skulle han bli ertet for det navnet? Hva svigerfar kan mene om at gutten ikke kan hete det som voksen mann, skjønner jeg ikke. Det man derimot bør unngå, er å døpe en pike for Siv: Tenk om hun vokste opp til å bli diger og feit.
Dolly-Betty Skrevet 27. januar 2010 #23 Skrevet 27. januar 2010 Ulla og Ulrik hadde vært fine navn. Synd at hele verden mener at jeg ikke kan kalle barn for det noen gang... Et av etternavnene deres skulle eventuelt også begynt på Ull...
Pingting Skrevet 27. januar 2010 #24 Skrevet 27. januar 2010 Nå antyder jo noe nyere forskning at mobbing handler mer om mobberen enn om den som blir mobbet. At noen barn er lettere for å bli utsatt for mobbing, men at flertallet likevel ikke deler noen spesielle personlighetstrekk som gjør at de har lettere for å bli mobbet (engstelse kan jo også like gjerne komme av mobbing som at det utløser mobbing). Bare sånn apropos. ja, det er jeg jo egentlig klar over når jeg tenker meg om. Uansett er det vel da fortsatt liten grunn til å styre unna enkelte navn, eller? :klø:
Purple Basil Skrevet 27. januar 2010 #26 Skrevet 27. januar 2010 Personlig så liker jeg ikke navnet. Tviler på at han blir ertet for å hete Ulrik!
Gjest Gjest_Maria_* Skrevet 27. januar 2010 #28 Skrevet 27. januar 2010 Uff, gutten til en veninne heter Ulrik og jeg er fortsatt ikke fortrolig med det navnet, selv etter 10 år...
Vera Vinge Skrevet 27. januar 2010 #29 Skrevet 27. januar 2010 ja, det er jeg jo egentlig klar over når jeg tenker meg om. Uansett er det vel da fortsatt liten grunn til å styre unna enkelte navn, eller? :klø: Selvsagt, jeg ville bare nevne det siden du skrev at barnets personlighet vil ha mer å si for mobbing. Jeg er helt enig i at man ikke kan tenke alt for mye på hva et barn evt. kan bli mobbet for, siden man alltid kan finne noe stygt det kan rime på osv. Bortsett fra enkelte navn som mer åpenbart vil legge til rette for erting, men jeg syns ikke Ulrik er blant dem.
Meaty Skrevet 27. januar 2010 #30 Skrevet 27. januar 2010 Nå synes dere sikkert at jeg er veldig stygg, men når jeg hører navnet tenker jeg på noen som spyr. Det var et tegneserieblad jeg leste for mange år siden (kan det ha vært Pyton?), der lyden av det å kaste opp alltid ble beskrevet med ordet ULRIK. Men jeg tror ikke at noen med det navnet ville bli mer utsatt for mobbing enn andre.
Gjest Basun Skrevet 27. januar 2010 #31 Skrevet 27. januar 2010 Nå synes dere sikkert at jeg er veldig stygg, men når jeg hører navnet tenker jeg på noen som spyr. Det var et tegneserieblad jeg leste for mange år siden (kan det ha vært Pyton?), der lyden av det å kaste opp alltid ble beskrevet med ordet ULRIK. This! Det er faktisk ganske vanlig (ihvertfall her hvor jeg bor) at det å kaste opp er synonymt med Ulrik. "ÆÆÆÆSJ, se ulrik på bakken!". Fra toalettet: "UUUUUUULRIK ". Spør noen som ser litt grønn i trynet ut: "Jaså? Skal du ut og rope på Ulrik snart?". Beklager, men jeg synes det er et skikkelig stygt navn. På den annen side synes jeg det må være opp til dere å bli enige om hva barnet skal hete, bare det er innenfor rimelighetens grenser. Alle kan bli mobbet, helt uavhengig av navn, men Ulrik er for meg et typisk mobbeoffer navn.
Gjest Gjest Skrevet 27. januar 2010 #32 Skrevet 27. januar 2010 This! Det er faktisk ganske vanlig (ihvertfall her hvor jeg bor) at det å kaste opp er synonymt med Ulrik. "ÆÆÆÆSJ, se ulrik på bakken!". Fra toalettet: "UUUUUUULRIK ". Spør noen som ser litt grønn i trynet ut: "Jaså? Skal du ut og rope på Ulrik snart?". Dette har jeg i hvert fall aldri hørt om. Må være et lokalt fenomen. Og sånt som det der kan jo plutselig dukke opp med et annet navn man velger også. Ellers er jeg også dypt uenig med hun som skrev at unger ikke kan hete Siv tilfelle de blir tjukke? For en idiotisk tankegang.
Snasen Skrevet 27. januar 2010 #33 Skrevet 27. januar 2010 Ellers er jeg også dypt uenig med hun som skrev at unger ikke kan hete Siv tilfelle de blir tjukke? For en idiotisk tankegang. Hahaaa...
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2021 #34 Skrevet 2. januar 2021 Ulrik er et kjempeflott navn syns eg. Om pappaen hans er uenig pga mobbing kan du legge til eit mellomnavn så navnet blir litt annleis, men fortsatt Ulrik. Kva med: Dag Ulrik Ulrik Andrè Ulrik Tore Ulrik Christopher Anonymkode: 9be1d...4d2
Millimani Skrevet 3. januar 2021 #35 Skrevet 3. januar 2021 Noen dro opp en snart 11 år gammel tråd... Ulrik er et brukbart navn. En voksen Ulrik om 10-20 år er helt naturlig. Akkurat som om et lite barn for 25 år siden het f.eks. Joakim, er Joakim anno 1996 helt naturlig på en voksen mann i dag. En liten Joakim blant gutter født nå de siste årene må man lete mye lengre etter
Skalperud Skrevet 3. januar 2021 #36 Skrevet 3. januar 2021 Flott navn, kjenner flere fine gutter som heter det!
T-Rex Skrevet 3. januar 2021 #37 Skrevet 3. januar 2021 Jeg har ikke noe imot spesielle navn, men Ulrik gir for mange rare og tildels negative assosiasjoner, synes jeg.
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2021 #38 Skrevet 3. januar 2021 Katten vår heter Ulrik ❤ Vi bruker menneskenavn på dyrene våre. Jeg synes det er et kjempefint navn 🥰 Anonymkode: e76bd...75d 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå