Gå til innhold

Hva syns du om navnet Ulrik?

Gjest Gjest_Lillan_*

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_Lillan_*

Jeg har lenge drømt om at om jeg får en sønn vil jeg kalle han Ulrik. Sambo er nok ikke helt enig. Han syns navnet er veldig fint, men er redd han skal bli ertet på skolen. "Svigerfar" syns at vi må tenke på at ungen fortsatt skal hete det som en voksen mann.

Jeg ser ikke problemet, men er det noe i det de sier?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Gjest_Olivia_*
Da tenker jeg på den gærne ugla til Ronny i Harry Potter. Den som ikke kan lande skikkelig.

Ikke noe fint navn.

Hehe hadde glemt det. Men han heter nå orginalt Erol eller noe da.

Vet om en som heter Ulrik og selv om det ikke er mitt favorit navn ser jeg ikke noe veldig gale i det.

Men du kå jo tenke på at samboer må få lov til å være med å bestemme, og visst han ikke liker det navnet så er det vel ikke mer å snakke om.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ulrik er et veldig fint navn!.Var en av mine favorittnavn til gutten vår. Det ble Vetle i stedenfor (det kommenerte svigerfar her,at det ville være rart og hete det når gutten eventuelt blir veldig høy).Andre syntes navnet var rart.Vi trosset selvfølgelig dette og tok det guttenavnet som vi syntes var aller finest! :)

Lykke til med navnvalget.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har lenge drømt om at om jeg får en sønn vil jeg kalle han Ulrik. Sambo er nok ikke helt enig. Han syns navnet er veldig fint, men er redd han skal bli ertet på skolen. "Svigerfar" syns at vi må tenke på at ungen fortsatt skal hete det som en voksen mann.

Jeg ser ikke problemet, men er det noe i det de sier?

At det skal være noe problem å hete Ulrik som voksen ser jeg ikke - jeg vet bare om godt voksne menn som heter Ulrik. :)

Når det gjelder mobbing så tror jeg ikke det er navnet til en person som gjør at han blir mobbet (selv om det sikkert skjer også).

Lucas er det mest populære guttenavnet akkurat nå. Og jeg tørr vedde på at man kan mobbe gutter som heter Lucas like lett som en som heter Ulrik (eller Aksel, Sander og Liam som er navnene med mest fremgang).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ulrik er faktisk et av de styggeste navnene jeg vet om. Da jeg var liten var det en serie på barne-tv om en guttunge som het Ulrik, og jeg sa til moren min at det var det styggeste navnet jeg noensinne hadde hørt. Hun kunne ikke skjønne hvorfor jeg hatet navnet, hun synes det var kjempefint.

Men for meg så er fortsatt Ulrik et kroneksempel på fæle navn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ville faktisk mye heller kalt ungen min Ulrik enn mange av "topplistenavnene". Skjønner ikke at det skal være verre å hete Ulrik som voksen enn for eksempel Lucas.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ulrik er da et helt kurant navn? :klø: Det var lenge ikke så vanlig å kalle barna sine det, men de siste par årene har jeg hørt om flere som har valgt det navnet. Liker det mye bedre enn mange av de bibelske guttenavnene som har populære i det siste.

Endret av Vera Vinge
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dersom unger velger seg ut et mål å mobbe, har det sjeldent noe med navnet å gjøre. Og uansett hva et barn heter, kan mobberne vri det til noe negativt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Barn blir vant til de merkeligste navn, så tror ikke han vil bli mobbet bare fordi han heter Ulrik. Det er mange spesielle navn for tiden, og navn som Nathaniel, Noah og Lucas er nå like vanlig som Bjørn, Tor og Magnus var før. Hadde det kommet en unge i barnehagen Frøyfrid eller noe, tror jeg ikke ungene hadde reagert på det. Men kanskje de voksne... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så godt som alle navn kan gjøres om til noe morsomt. Og kan de ikke det, så finner ungene noe å plukke på uansett.

Personlig så tror jeg ikke anvn har så mye å si for om et barn vil bli mobbet eller ikke, det går mer på personligheten til ungen. Om de lar seg plukke på så vil mobberne finne noe de kan ta tak i.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ulrik er et flott navn synes jeg. Jeg ville ikke tatt hensyn til at unger kan finne på å erte, det kan de klare nesten uansett navn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...