Gå til innhold

Hjelp til venninners oppgaver i bryllupet..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei,

Jeg skal gifte meg i 2011 og har en liten utfordring..

Har en venninnegjeng, vi er fem veldig gode venninner. Jeg har siden barndommen hatt to bestevenninner og hun ene er jeg mer sammen med enn andre, så hun blir forlover. Men lurte på om dere har noe forslag til hun andre? Noen oppgaver som kan gå til henne, litt mer enn å "bare" være brudepike på lik linje med de to siste venninnene..

Noen andre som har hatt noe gode løsninger på dette, tas råd og tips i mot med stoooor takk!

:)

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest_jette_*
Skrevet

Hei har samme problem her, så derfor har jeg funnet ut at jeg rett og slett skal ha 2 forlovere å la de dele på oppgavene.

Å når tia nærmer seg er det alltid masse de kan hjelpe med, finne ut invitasjoner, bordkort, kjole, blomster, lokaler,utdrikkningslag osv=)

Skrevet

jeg skal ha to forlovere, det går veldig fint. Om du ikke vil det, går det jo ann å ha med begge til frisøren på dagen din? Ta de med på planleggingen begge to?

Skrevet

Jeg også skal ha to forlovere. De samarbeider om oppgaver ol. Men jeg er usikker når det kommer til alle papirene som kirke ol skal ha. Hva gjør dere her? Sender dere inn begge navnene, eller velger dere en av dem?

Skrevet
Jeg også skal ha to forlovere. De samarbeider om oppgaver ol. Men jeg er usikker når det kommer til alle papirene som kirke ol skal ha. Hva gjør dere her? Sender dere inn begge navnene, eller velger dere en av dem?

Hei!!

Det er kun den ene av de som kan skrive under. Mine forlovere er tvillinger, jeg har bedt de selv bestemme hvem av dem som gjør det, for meg er det akkurat det samme. De syntes det er topp å være to, greit med planlegging, vet de planlegger utdrikkningslag nå og jammen får jeg ikke et ord ut av noen av dem, jeg er så nygjerrig.

Eller kan det være et tips å be en du gjerne vil inkludere i bryllipet ditt og å lese noe i kirken, jeg har en venninne som skal lese noe om kjærlighet og en søster som skal lese et dikt. Da blir vielsen mer personlig :jepp: :jepp:

Skrevet

Jeg har ei venninne som skal gifte seg i år. Hun har valgt søsteren sin som forlover. Mens jeg og ei venninne av henne har fått noen oppgaver i bryllupet. Som å ta imot gjestene i kirken, lese opp noe i kirken, pakke opp gavene osv..

Nå har jeg også blitt spurt om å hjelpe til med utdrikningslaget av forloveren. Så da får jeg hjulpet til litt der og. Siden jeg kjenner henne ganske godt.

Skrevet

Jeg har én forlover, men flere gode venninner - noen av disse er allerede venninner av forloveren også, og jeg vet at de planlegger utdrikningslaget sammen (forloveren er vel sjefen, men greit med idémyldring!).

Forloveren min skal sminke meg, så sånn sett har hun en oppgave den dagen i tillegg til de typiske forlover-oppgavene.

Det er helt sikkert flere ting som skal ordnes og arrangeres, og da er det godt å ha flere å spørre, både av venner og familie. Mitt tips er å ikke legge alt for mye på hver - alle skal ha mulighet til å kose seg i bryllupet!

Men du kan jo f.eks. involvere venner i:

kjøp av brudekjole, undertøy, sko, osv.

lage invitasjoner / andre trykksaker

sørge for at det blir tatt bilder

hår / sminke (hvis du ikke skal gå til frisør/sminkør)

blomster

borddekking og dekorasjon (om det skal gjøres selv)

Ellers er venninner alltid gode å ha for å diskutere alternativer med, spesielt hvis det gjelder ting forloveden ikke er så interessert i.

Lykke til med å involvere de du ønsker!

• 2 uker senere...
Skrevet

Tusen takk for mange gode svar :)) Ikke helt bestemt meg enda, men har iallefall bestemt meg for å ha de alle fire involvert i selve planleggingen:)) De får noen oppgaver hver, så blir nok alle strålende fornøyde :)) Er ikke lett alltid, men i og med vi er sammen alle sammen så ofte, er det vanskelig å bare velge noen;)

Veldig godt forslag med dikt/noe å lese i kirken forresten, har allerede bedt hun som ikke ble forlover om dette, noe som ble svæært godt mottatt ;))

Har dere ellers noen bra planer om hvordan selve festen skal foregå? Mange har jo litt "leker" o.l, men er liksom så usikker på hva som 'passer seg' i ett bryllup.. Kan jo ikke bli for mye mas heller;))

God helg :D

Klem

Gjest Gjest_Mina_*
Skrevet

Detå være ansvarlig for gavebordet er en ganske utakknemlig oppgave, så den ville jeg ikke spurt såpass nære venner om. Det er relativt hektisk og tar mye tid, og man får nesten ikke prata med noen eller slappa av i det hele tatt før etter middagen.

Jeg pakket opp gaver i et bryllup til en kompis i sommer. Det er noe av det verste jeg har vært med på. Alle folk masa, vi måtte pakke ut over hundre gaver og 20 blomsterbuketter i 25 varmegrader på et gavebord som var alt for lite...

Skrevet
Detå være ansvarlig for gavebordet er en ganske utakknemlig oppgave, så den ville jeg ikke spurt såpass nære venner om. Det er relativt hektisk og tar mye tid, og man får nesten ikke prata med noen eller slappa av i det hele tatt før etter middagen.

Jeg pakket opp gaver i et bryllup til en kompis i sommer. Det er noe av det verste jeg har vært med på. Alle folk masa, vi måtte pakke ut over hundre gaver og 20 blomsterbuketter i 25 varmegrader på et gavebord som var alt for lite...

Jeg har også vært med å pakke opp gaver i bryllup og jeg syns det var kjempe koselig.

Så det kommer jo helt ann på hvem man spør om hvor kjekt det er ;)

Gjør det gjerne igjen.

I mitt bryllup er det to av mine søstre som ville ha ansvaret for å pakke opp gavene og stille dem ut :fnise:

Skrevet

Jeg har pakket opp gaver 3 ganger og synes det er litt masete men mest moro. Det som skaper kaos er gjester som kommer og skal blande seg inn og snakke og styre.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...