Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Merket her om dagen at vi hadde mus i kjeller egt. :( Vi satte opp to feller og på den ene kom det overnatten en mus, på den andre fellen hadde det blitt bare spist opp osten. :kjefte:

Men vi tenkte at det sikkert bare var en mus, for vi hadde ikke sett så mye ekskrementer.... så feil kan man ta! :snurt:

Vi satt opp en felle på nytt og osten bare forsvinner! Noen som har et triks for sneeky små mus som ikke trigger feller? Det er super ekkelt å ha de i hus... Hører de ikke, ser de ikke men vet de er der!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har hatt bra suksess med denne typen feller. Trikset er at musa må helt inn i fella før den når åtet.

Skrevet
Jeg har hatt bra suksess med denne typen feller. Trikset er at musa må helt inn i fella før den når åtet.

Jeg var også fornøyd med den felletypen i starten, patenten er veldig bra, men jeg oppdaget at den "mistet kraften" ganske raskt. Etter hvert var sjansen ca 50/50 for at jeg måtte bruke spaken til det motsatte av det den var til, og fysisk knekke nakken på den stakkars musa som lå og sprellet i fella. :sprettoy: Det gikk jeg fort lei av, gitt ...

Gjest Catwoman
Skrevet

Skaff deg katt, eventuelt lån en katt :)

Gjest Gjest_P_*
Skrevet

Og hvis du ikke har katt kan du legge ut gift.

Skrevet
Og hvis du ikke har katt kan du legge ut gift.

Risikerer man ikke da at de blir liggende rundt i vegger, gulv eller hvor de nå oppholder seg, og råtner? :forvirret:

Gjest Gjest_P_*
Skrevet

De råtner ikke, de tørker inn.

Og har du mus i veggene så ligger det nok noen der fra før.

Skrevet
:jepp: De tørker inn. Rotter derimot er det verre med. Du må nesten prøve å finne ut hvor de kommer inn.
Skrevet
De råtner ikke, de tørker inn.

Og har du mus i veggene så ligger det nok noen der fra før.

Det tror jeg kommer an på gifta. Den éne gangen vi la ut gift stinket huset død mus i flere uker. :frustrert:

Vi har tidligere forsøkt både gift og flere typer feller, men i år har vi bare tatt éi mus i fellene. Grunnen til det tror jeg er ultralydboksene vi kjøpte i høst. :danse:

Gjest Gjest_P_*
Skrevet

Mengden mus går i sykluser, så det kan også være at vi har et år med lite mus. Hvis du fortsatt har lite mus etter tre-fire år med ultralydboksen, vil jeg gjerne vite det. :)

Musegift skal virke slik at det dehydrerer musa, dermed blir likene inntørket i stedet for råtne. Hvis musa ligger død et sted det er varmt og fuktig, kan det nok bli lukt. Utrivelig uansett.

Enig i at du må tette huset så de ikke kommer seg inn. Når du finner hullene, legger du inn gift før du tetter. Dermed tar du knekken på de som allerede har kommet inn i veggen. Husk å tette både ute og inne. Husk at treverk ikke hindrer musa lenge, bruk stein, metall eller stålull surret rundt treverk og klemt fast.

Skrevet

Takk for gode råd og tips.

Nå dro jeg for å kjøpe to feller til, så jeg hadde tre feller oppe. Økte oddsen for at en gikk av. Og der på natten SMOKK satt musen i fellen, men stakkars liten. Den ble bare klemret og prøvde å stikke av med fellen over ryggen. Mannen måtte kakke den i hodet for å ta livet av stakkaren.

Nå tror jeg alle er tatt. To mus! Jeg har en følelse av at de kom inn en ventil som jeg åpnet på vaskerommet. Vi har ryddet ut av området de ble funnet (skyvedørsgarderobe). Det var ingen inngang til de i veggene der.

Nå har vi vært muselortefri i 4 dager, så jeg krysser fingrene for at resten holder seg andre steder resten av vinteren. :jepp:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...